Gå til innhold

Flere med barn som ikke er så ofte med venner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en gutt på 12 år. I sommer har vi vært  mye på farta, men han har vært hjemme mange dager også. Han har ikke kontaktet noen venner og heller ikke blitt kontaktet (med unntak av to ganger ). Han trener og gamer når vi er hjemme. På skolen hsr han flere venner og der beskrives han som en gutt som flere vill være sammen med. Så det jeg lurer på er, er vennen min den eneste som har det sånn i sommerferien, eller bør jeg bli bekymret? 

Anonymkode: 86aa7...008

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å bli bekymret hjelper ikke for noen ting :)

Han har det sikkert helt fint med en ferie fra skolevennene også. Kanskje han er litt introvert eller ambivert?

Anonymkode: eda8d...b9d

Skrevet

Vet du om kompisene hans er hjemme da?

Jeg har en supersosial jente på 13, men i perioden vi har vært hjemme har hennes venner vært på ferie. Dette har resultert i at hun er mye mer hjemme nå i ferien enn hun vanligvis er.

Jeg har i tillegg en gutt som høres ut som din. Tar ikke så lett kontakt med andre. Men i ferien har han hatt mye besøk ettersom vi har vært hjemme samtidig som den mest sosiale kompisen hans og han harkommet hver dag og dratt med seg mange andre gutter.

Anonymkode: 4778f...7fd

Skrevet

Jeg har en gutt på 11 år som er helt lik din. Oppfordrer han til å ringe venner, men han sier at han ikke gidder. Så han også trener og gamer. Får håpe det blir bedre igjen når skolen starter 🤞🏻

Anonymkode: 7ded9...631

Skrevet

Vil tro at disse gutta gamer online med andre? Og derfor føler at de er sosiale?

Anonymkode: 02d6d...277

Skrevet

Dette varierer nok etter personlighet og behov. Jeg har ei jente på 12 år som er veldig sosial. Hun er med venner omtrent hele tiden. Hun har derimot en venninne som selv sier at hun aldri hadde orket å være så sosial som min datter. 

Anonymkode: 115dc...1b7

Skrevet

Ferie kan være en kjedelig tid siden mange ikke er hjemme samtidig. Slik er det også for de som egnetlig er veldig sosiale, i perioder er det fysisk umulig å være med vennerr sommerstid. 

Men mye av det sosiale foregår nå over nett, ikke fysisk møter som før. Så om han snakkerr med venner når han gamer blir det ofte det samme som vi møtte venner på løkka før. Så prøv å finn ut om han er sosial når han gamer. Om du sender barnet ditt til noen for å være sosial, men de gamer istede hadde han nesten vært mer sosial hjemme som han kunne sitti forran sin skjerm, pratet med alle. Ikke bare sitti og sett på kompisen som spilte og snakket med alle vennene. 
Så prøv å finn ut hvordan det sosiale livet er hos ditt barn og du må tenke anderledes enn hvordan det var når du var yngre. 

Mine unger har egnetlig vært veldig sosiale, men de har hatt sine perioder de nesten ikke møter venner ansikt til ansikt men gjennom nett istede. Jeg ser det positive med det når jeg ser hvordan kontakten med naboungene på hytta har vært. De møtes kanskje hver sommer om de har flaks, ofte annen hvr sommer. Nabobarna bor i Sveits, men de snakker sammen på nett. Siden de fikk kontakt på nett har det ikke vært noen dager de må bli kjent med hverandre igjen, de fortsetter bare ifra siste amtale de hadde på nett istede. De ser bilder og de ser de på skype så de blir ikke overrasket over st de har endret seg utseende messig på ett år som vi voksne fortsatt gjør. 

Anonymkode: c5fd1...a86

Skrevet

Helt likt her. Gutt 15 år. Mye inne. En sjelden gang med en venn. Han trener da, så han kommer seg ut. Mye gaming og prat med venner der. 

Anonymkode: d05eb...db4

Skrevet

Jene på 11 år her, hun er også mye hjemme og lite med venner i ferien. Har sagt at hun kan høre om noen vil finne på noe men nei. Hun driver på for seg selv på rommet sitt når vi ikke er på farten.

Anonymkode: bafef...781

Skrevet

Har en gutt som blir 12 i år å selv om skolen sier at han alltid har flere å være med på skolen,så har han vært lite med venner i ferien. Men han spiller mye med guttene i klassen online der de snakker sammen i headset.

Anonymkode: 6e565...ab4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...