Gå til innhold

Reparere forholdet

Anbefalte innlegg

Jeg må bare dele et sted, og kanskje også gi en motvekt til alt det negative. 

For litt under et halvt år siden hadde mannen og jeg en alvorlig og lang samtale sammen. Etter 24 års samliv var begge enig i at vi ikke hadde det spesielt godt sammen. Begge ga uttrykk for at vi følte oss ensomme i forholdet, vi var bitende overfor hverandre, der ble mye kritikk, og generelt sett hadde vi sklidd mer og mer fra hverandre over mange år. 

Det ble nok en vekker for oss begge, og ingen av oss ønsket jo egentlig å bryte opp familien, samtidig som begge også ønsket å gå hver til sitt slik ting var blitt. Vi bestemte oss egentlig ikke for noe den natten, men fortsatte å snakke sammen. Begge ble enige om å lytte, ikke avbryte og ikke gå i forsvar, men ta innover seg det den andre sa. Rett og slett tåle å høre på hverandre uten å ta ting i verste mening. Jeg tror vi snakket mer sammen, og mer ærlig, rett fram og direkte sammen, de første par ukene etter den innledende samtalen enn vi hadde gjort de siste 10 årene før tilsammen, eller kanskje noen gang. Og med all praten kom det også en ny nærhet, også fysisk. I starten mer som en desperasjon, men likevel godt midt i det vonde.

Jeg vet ikke helt akkurat når, men litt etter litt snudde det. Vi ble vennlige mot hverandre igjen, ga hverandre klemmer, kyss, holdt hender, snakket skikkelig sammen, ærlig og åpent. Om alt. Også om sex, så dette området fikk seg også en kraftig oppsving, med mer lekenhet og utforsking der begge har turt å dele fantasier og ønsker. Nå har det altså gått et halvt år, og vi er nesten som nyforelsket igjen. Og det føles så inderlig godt! Jeg føler meg ikke lenger ensom, eller ulykkelig, og jeg ser at han også har det godt nå. Begge er helt enige om at vi vil bli værende sammen, og at vi bare må fortsette med å snakke skikkelig sammen slik at vi kan beholde nærheten og de gode følelsene. Vi er ikke naive, selvfølgelig vil det nok komme noen nedturer igjen, men jeg tror faktisk vi kom oss over krisen og at det nå kan bli oss resten av livet. 

Takk for at du leste, hvis du orket å komme helt hit. Og om du strever selv i et forhold, så ønsker jeg for deg at kanskje dette ga litt håp om at det er mulig å ordne opp i et skakkjørt forhold. 

Anonymkode: e2e5d...4dd

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144441937-reparere-forholdet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fantastisk, godt jobba. Det er jo dette alle snakker om når disse uttrykkene, gresset er ikke grønnere på andre siden og at du må jobbe for forholdet. Dette er spot on konkret hva det faktisk innebærer. 

Flott at dere fant tilbake og kom dere ut av den dårlige sirkelen dere var inne i. Det krever jobb, tillit og mot. Nå kan dere surfe i medvinden og skape gode minner og opplevelser som nok vil gjøre veien ned den stien igjen langt mindre sannsynlig. 

Gratulerer 💪🏻

Anonymkode: 077b8...51e

" Vi bestemte oss egentlig ikke for noe den natten, men fortsatte å snakke sammen"

Her var dere var kloke og rasjonelle. Tror at dere slapp presset om "å prøve"  kun fordi dere ble enige om det, og samtidig kunne dere prøve fordi dere ikke ble enige om å avslutte. Ting lå åpent og begge kunne bidra. 

Fint å lese! 

Endret av ReneRene

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...