Anonym bruker Skrevet 3. august 2023 #1 Del Skrevet 3. august 2023 Luften er helt ute, er så mett av utsatte frister, nye regler, nye rapporteringer, nye systemer, alltid jag og brannslukking for å nå fristene. Hele livet mitt styres av frister, de siste årene har vært helt uholdbare. Jeg henger med, men motivasjonen når du aldri kan nå det punktet hvor du får tid og kontroll nok til å være ajour og ha oversikt. Rekker aldri å bli en superbruker før du må kaste deg over enda ett nytt system eller rapportering. Dere som har skiftet, hva skiftet dere til? Ble det noe bedre? Anonymkode: 34d5b...750 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144441933-noen-regnskapsf%C3%B8rere-her-som-har-skiftet-yrke/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 3. august 2023 #2 Del Skrevet 3. august 2023 Jepp. IT. Jobber som ERP/finanskosulent. De trengte en med regnskapsbakgrunn på IT avdelingen. Jobber med grunndata, offentlige rapporter (SAF-T osv) samt servicedesk. Anonymkode: 5f4b2...015 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144441933-noen-regnskapsf%C3%B8rere-her-som-har-skiftet-yrke/#findComment-149988964 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 3. august 2023 #3 Del Skrevet 3. august 2023 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Jepp. IT. Jobber som ERP/finanskosulent. De trengte en med regnskapsbakgrunn på IT avdelingen. Jobber med grunndata, offentlige rapporter (SAF-T osv) samt servicedesk. Anonymkode: 5f4b2...015 Har du noen utdanning innen IT? Trives du? Hvordan er tempo sammenlignet med regnskap. Har vurdert retning IT, kunne vært gøy å lære det litt dypere enn slik vi jobber med SAF-T, hvor det kun er oppdatering av mva-koder og mapping, samt filer og opprydding av koblinger i hovedbok. Utover det skjønner en lite av dette annet enn at noe sendes inn 😅 Anonymkode: 34d5b...750 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144441933-noen-regnskapsf%C3%B8rere-her-som-har-skiftet-yrke/#findComment-149988967 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 3. august 2023 #4 Del Skrevet 3. august 2023 Anonym bruker skrev (1 time siden): Har du noen utdanning innen IT? Trives du? Hvordan er tempo sammenlignet med regnskap. Har vurdert retning IT, kunne vært gøy å lære det litt dypere enn slik vi jobber med SAF-T, hvor det kun er oppdatering av mva-koder og mapping, samt filer og opprydding av koblinger i hovedbok. Utover det skjønner en lite av dette annet enn at noe sendes inn 😅 Anonymkode: 34d5b...750 Jeg har ingen IT utdannelse. Tempoet er høyt men ikke slik økonomi er. Ingen frister på samme måte. Jobber mer langsiktig i prosjekter. Jeg har alltid vært superbruker og opplæringsansvarlig siden systemer er gøy og jeg lærer fort. Jeg ønsket også mer jobb i retning IT da regnskap blir mer og mer effektivisert og hele bransjen er i endring. Regnskap og utvidet systemkunnskap henger bare mer og mer sammen. Jeg ser at de jeg server innen regnskap jobber dypere og dypere i systemet. Er ERP system ee jo stort og det er mye grunndata og mye filer. Anonymkode: 5f4b2...015 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144441933-noen-regnskapsf%C3%B8rere-her-som-har-skiftet-yrke/#findComment-149988996 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 3. august 2023 #5 Del Skrevet 3. august 2023 Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg har ingen IT utdannelse. Tempoet er høyt men ikke slik økonomi er. Ingen frister på samme måte. Jobber mer langsiktig i prosjekter. Jeg har alltid vært superbruker og opplæringsansvarlig siden systemer er gøy og jeg lærer fort. Jeg ønsket også mer jobb i retning IT da regnskap blir mer og mer effektivisert og hele bransjen er i endring. Regnskap og utvidet systemkunnskap henger bare mer og mer sammen. Jeg ser at de jeg server innen regnskap jobber dypere og dypere i systemet. Er ERP system ee jo stort og det er mye grunndata og mye filer. Anonymkode: 5f4b2...015 Høres gøy ut. Jeg er superbruker i flere av systemene, men litt ufrivillig opplæringsansvarlig. Dvs jeg aldri har blitt tildelt ansvaret formelt, men de kommer til meg når de står fast, for jeg har som regel funnet en løsning selv. Lærer system og integrasjon lett heldigvis, fikk ingen opplæring i nytt system i år når ny skattemelding kom, det gagnet meg godt at jeg fant ut av det selv Men jeg skulle gjerne hatt ett emne å jobbe innen hvor jeg ble skikkelig god, i stedet for nå hvor jeg bare løper rundt og slukker branner i alle områder på en gang. Føler jeg aldri har kontroll eller oversikt. Takk for at du svarte. Skal definitivt sjekke det ut. Jeg ser absolutt nytten i IT, kun fordel å fjerne kjedelig punching med integrasjon som API. Er alltid en liten glede når du får to system til å snakke sammen. Anonymkode: 34d5b...750 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144441933-noen-regnskapsf%C3%B8rere-her-som-har-skiftet-yrke/#findComment-149989017 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå