Gå til innhold

Trenger teknisk hjelp. Barna blir overvåket elektronisk av far.

Anbefalte innlegg

Vi har gått fra hverandre. Vil ikke komme inn på noen detaljer. Men far har begrenset samvær og fiendtlig mot meg.

Jeg ser at etter vi skilte lag så har han tatt seg til rette på barnas iPader og telefoner.

Barna har iPhone og han har ordnet det så han er kordninator. Bildene deres blir lagret på hans sky. Han kan også se hvor de er.

Jeg er litt redd han kan se flere ting og, som meldinger. Men håper ikke det er tilfelle.

Hvordan fjerne hans tilgang til brødet og sted uten at barna mister alle bildene sine?

Anonymkode: 37255...83a

Fortsetter under...

Har han begrenset samvær fastsatt av retten? er det bestemt at han ikke skal kunne vite hvor barna er? isåfall har du en god sak.

Hvis det derimot ikke er fastsatt slike begrensninger, er det vanskeligere. har de appleID koblet til fars id, vil han kunne se hvorefonen deres befinner seg vis "find my iphone". dette kan isåfall løses ved at barna logger av appleID og du må gi de en ny, personlig ID. dette avhenger igjen av hvor gamle barna er

Anonymkode: 15ca5...595

Annonse

Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Resert til fabrikkinstillinger!

Anonymkode: 98457...969

Dette. Installer telefon eller iPad som ny. Koble til din egen Apple id. 

Anonymkode: 62109...570

Anonym bruker skrev (51 minutter siden):

Dette. Installer telefon eller iPad som ny. Koble til din egen Apple id. 

Anonymkode: 62109...570

Lag heller en helt ny til hvert barn.. uansett hvor gamle de er så har de ingen ting med å ha tilgang til mors meldinger, bilder, kalender/avtaler. Mine har hatt ege Apple id fra de fikk sin første tlf og nettbrett, ca 6 år på nettbrett og 8 på tlf.

Anonymkode: 68b2e...075

Ja, han kan se meldinger som sendes fra iphone til iphone, såkaldt imessage. Det gjør han ved å legge til sitt mobilnummer i innstillingene. Da går meldingene både til barnets telefon og til hans. 

Jeg tror du får problemer med å endre på barnas nåværende tlf hvis han har knyttet de opp mot sin apple id.

Du kommer ikke til å få nullstillt de uten hans passord. Det er derfor iphone er ubrukelig hvis de blir stjålet. 

Hvis du kan, er der beste å skaffe barna nye telefoner, og legge vekk de gamle. Få nye simkort, og knytt barna til din apple-id evnt opprett ny om han har ditt passord også. 

Føler med deg. Man kan bli utrolig overvåket via mobil. Har barna snapchat, skjul posisjonen deres på snapkartet. 

Anonymkode: 3ce44...baa

Høres ut som han har koblet telefonen sin mot deres med "Find my iPhone".
Se i innstillingene og se om den er slått på, og slå den av.
Se også etter familiedaling, og slå av.
Sjekk om enhetene deres er koblet mot hans AppleID, er dem det gjør som andre her sier, og resett til fabrikkinnstilling og start opp med egne AppleID til barna

Anonymkode: aec90...727

Anonym bruker skrev (53 minutter siden):

Lag heller en helt ny til hvert barn.. uansett hvor gamle de er så har de ingen ting med å ha tilgang til mors meldinger, bilder, kalender/avtaler. Mine har hatt ege Apple id fra de fikk sin første tlf og nettbrett, ca 6 år på nettbrett og 8 på tlf.

Anonymkode: 68b2e...075

Man får ikke automatisk tilgang på meldinger, bilder og kalender fra andre selv om man deler appleID. Det handler om instillinger på telefonen

Anonymkode: 15ca5...595

Så håpløst system, glad vi har valgt androidtelefoner i vår familie.

Jeg ville ringt teknisk support for Apple, tlf 240 55 133 for å høre hva som er mulig å endre av innstillinger. 

Anonymkode: 5d12f...dc3

Annonse

Twintipp skrev (På 2.8.2023 den 19.02):

Datteren min har samme Apple-id som meg, og det kommer alle bilder, meldinger og alt inn. Har ikke klart å få det av.

Du må opprette familiegruppe og lage egen apple-id til barnet. Her legger du også inn fødselsdato/alder på barnet, og de begrensningene du tenker er fornuftig. Ingen skal dele Apple-id, heller ikke foreldre og barn. 

Anonymkode: 9e03e...5bf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...