Anonym bruker Skrevet 2. august 2023 #1 Del Skrevet 2. august 2023 Jeg har tidligere skrevet om min kollega som hele tiden klager om alt på og om jobben. Ikke vil hun læres videre opp i faget vår, og det er jo hovedsaklig sjefen vår sin feil. Men hun ønsker helt klart ikke heller å bli videre opplært. For nå over veldig lang tid (snakker år) har hun bare kunnet sende videre ting til meg og sjefen vår, som hun ikke vet hvordan hun skal håndtere. Denne uken har det vært ekstremt, for det er ferieavløsning. Hun er skikkelig uselvstendig, og spør om alt og hun vil ikke notere ned ting slik at hun kan huske det til neste gang. Hun sender alt over til meg, som er krevende. I dag sa jeg til henne at jeg kom til å si til daglig leder at hun hadde mangelfull opplæring, for dette er ikke holdbart. Hun mente det ikke var så lurt. Hun har ingen gode argumenter på hvorfor. Men jeg har jo skjønt for lengst at hun er veldig komfortabel med å kun ta en bit av feltet vårt. Jeg fortsatte med at jeg ville gjøre det, og begrunnet det med at vi er et team, og det er uholdbart at noen kun kan en brøkdel av faget etter så lang tid. "Nå er det jo sikkert slik at vår sjef ikke har særlig tro på deg, og at det er grunnet til at du ikke har fått videre opplæring. Du har jo heller ikke vært interessert, så han tror nok at du ikke mestrer det. Men du gjør jo faktisk ikke jobben din", sa jeg. Hun ble skikkelig sur og gikk ut av kontoret mitt. Jeg er så rasende på hele damen som ikke evner å se lenger enn nesetippen sin. Men også glad for at jeg sprakk litt. Det var litt godt å få sagt hva jeg mente. Har noen av dere slike merkelige kollegaer som gjerne skyver over mest arbeid på andre? Anonymkode: ee57c...d87 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144441910-i-dag-sprakk-det-for-meg/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 2. august 2023 #2 Del Skrevet 2. august 2023 "Nå er det jo sikkert slik at vår sjef ikke har særlig tro på deg, og at det er grunnet til at du ikke har fått videre opplæring. Du har jo heller ikke vært interessert, så han tror nok at du ikke mestrer det. Men du gjør jo faktisk ikke jobben din", sa jeg. Kødder du?? Hadde du sagt dette til meg så ville jeg gått til sjefen og levert avviksmelding på deg. Jeg ville også bedt om møte med deg, sjefen og tillitsvalgt. Greit nok at du er lei og sliten av henne, at hun ikke har fått god nok opplæring osv. Men du kan faktisk ikke snakke slik til kollegaer. Du er direkte ufin og slem. Anonymkode: 2a552...9d1 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144441910-i-dag-sprakk-det-for-meg/#findComment-149988450 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 2. august 2023 #3 Del Skrevet 2. august 2023 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): "Nå er det jo sikkert slik at vår sjef ikke har særlig tro på deg, og at det er grunnet til at du ikke har fått videre opplæring. Du har jo heller ikke vært interessert, så han tror nok at du ikke mestrer det. Men du gjør jo faktisk ikke jobben din", sa jeg. Kødder du?? Hadde du sagt dette til meg så ville jeg gått til sjefen og levert avviksmelding på deg. Jeg ville også bedt om møte med deg, sjefen og tillitsvalgt. Greit nok at du er lei og sliten av henne, at hun ikke har fått god nok opplæring osv. Men du kan faktisk ikke snakke slik til kollegaer. Du er direkte ufin og slem. Anonymkode: 2a552...9d1 Ja det var jeg, men nå har dette pågått i flere år. Og hun storkoser seg med situasjonen sin. Hun kan ikke de minste banale ting engang, og jeg må ta ALT nå som sjefen er i ferie. Hun må bare melde avvik på meg, men hun er nok redd for min versjon av saken...... Anonymkode: ee57c...d87 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144441910-i-dag-sprakk-det-for-meg/#findComment-149988452 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 2. august 2023 #4 Del Skrevet 2. august 2023 Det har jeg, klok av skade har jeg lært følgende. Vent aldri til du sprekker, når du kjenner igjen lusa på gangen, start loggfør av kritikkverdige forhold. Først for egen del. Nå det er alvorlig nok, neste steg. Send skriftlig klage/rapport/avviksmelding til din leder hvor du beskriver hvem, hva, hvordan. Hvilke oppgaver, hvem har ansvar, tiltak, manglende utførelse. Blabla. Konkret og saksorientert. Denne prosessen bør man sette i gang så tidlig det er mulig. Det tar tid å si opp ansatte på bakgrunn av manglende arbeidsinnsats/utførelse av arbeid. Det er mulig, men tidkrevende og arbeidsgiver er den profesjonelle part, dvs at arbeidsgiver må dokumentere tiltak, oppfølging, møter osv i prosessen. I det du venter til du sprekker, risikere du at det kommer dritt motsatt vei. Tro meg, der er folk kreative. I møtene er beste strategi å si minst mulig, ha mål og forventning konkret og skriftlig, signert av begge. La saken gå sin formelle gang, denne delen krever tålmodighet. Anonymkode: b923f...ca9 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144441910-i-dag-sprakk-det-for-meg/#findComment-149988454 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 2. august 2023 #5 Del Skrevet 2. august 2023 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Det har jeg, klok av skade har jeg lært følgende. Vent aldri til du sprekker, når du kjenner igjen lusa på gangen, start loggfør av kritikkverdige forhold. Først for egen del. Nå det er alvorlig nok, neste steg. Send skriftlig klage/rapport/avviksmelding til din leder hvor du beskriver hvem, hva, hvordan. Hvilke oppgaver, hvem har ansvar, tiltak, manglende utførelse. Blabla. Konkret og saksorientert. Denne prosessen bør man sette i gang så tidlig det er mulig. Det tar tid å si opp ansatte på bakgrunn av manglende arbeidsinnsats/utførelse av arbeid. Det er mulig, men tidkrevende og arbeidsgiver er den profesjonelle part, dvs at arbeidsgiver må dokumentere tiltak, oppfølging, møter osv i prosessen. I det du venter til du sprekker, risikere du at det kommer dritt motsatt vei. Tro meg, der er folk kreative. I møtene er beste strategi å si minst mulig, ha mål og forventning konkret og skriftlig, signert av begge. La saken gå sin formelle gang, denne delen krever tålmodighet. Anonymkode: b923f...ca9 Jeg har sagt i fra til nærmeste leder mange ganger, har også gått til daglig leder for for å få henne til å tillære seg ett av feltene som er virkelig tidkrevende. Har spurt min kollega om hva hun vil gjøre dersom hun blir alene. Da sier hun at det ikke er hennes problem, for da kan hun forklare at hun ikke har fått nødvendig opplæring. Men jeg VET at hun har motsatt seg det, så langt hun bare har kunnet. Det er derfor jeg tror at nærmeste leder ikke helt orker...... Anonymkode: ee57c...d87 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144441910-i-dag-sprakk-det-for-meg/#findComment-149988457 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ReneRene Skrevet 2. august 2023 #6 Del Skrevet 2. august 2023 (endret) Javel, da skjedde akkurat det jeg skrev i en av trådene til deg- at det ville ende med nettopp at du ville sprekke. Og at det ikke er heldig. Du kunne godt ha sagt det første med at du oppfatter at hun har mangelfull opplæring, og at dere må løse det ved å snakke med daglig leder. At det blir vanskelig når du må gjøre så mye av jobben du betrakter er hennes del. Det hadde vært helt okay. Men resten var jo ikke særlig fornuftig å si. At daglig leder "sikkert ikke har tro på henne.." osv. Dette blir jo bare eskalering, men jeg lurer jo på hva hun mente med at det ikke var så lurt å si fra. Endret 2. august 2023 av ReneRene Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144441910-i-dag-sprakk-det-for-meg/#findComment-149988460 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 2. august 2023 #7 Del Skrevet 2. august 2023 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Jeg har sagt i fra til nærmeste leder mange ganger, har også gått til daglig leder for for å få henne til å tillære seg ett av feltene som er virkelig tidkrevende. Har spurt min kollega om hva hun vil gjøre dersom hun blir alene. Da sier hun at det ikke er hennes problem, for da kan hun forklare at hun ikke har fått nødvendig opplæring. Men jeg VET at hun har motsatt seg det, så langt hun bare har kunnet. Det er derfor jeg tror at nærmeste leder ikke helt orker...... Anonymkode: ee57c...d87 Hvor viktig er denne jobben og hvilke muligheter har du andre steder? Spør fordi det ved konfliktsky ledelse dessverre er kun en utvei. Si opp. Du kan godt varsle i forkant, hvis dette ikke ryddes i, kommer det en oppsigelse fra meg. Det er hvis du har tillit eller troen på at dette kan løse seg på sikt. Hvis ikke, du kommer bare til å slite deg ut og irritere på deg dårlig helse. Anonymkode: b923f...ca9 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144441910-i-dag-sprakk-det-for-meg/#findComment-149988461 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 2. august 2023 #8 Del Skrevet 2. august 2023 ReneRene skrev (2 minutter siden): Javel, da skjedde akkurat det jeg skrev i en av trådene til deg- at det endte med nettopp at du ville sprekke. Og at det ikke er heldig. Du kunne godt ha sagt det første med at du oppfatter at hun har mangelfull opplæring, og at dere må løse det ved å snakke med daglig leder. At det blir vanskelig når du må gjøre så mye av jobben du betrakter er hennes del. Det hadde vært helt okay. Men resten var jo ikke særlig fornuftig å si. At daglig leder "sikkert ikke har tro på henne.." osv. Dette blir jo bare eskalering, men jeg lurer jo på hva hun mente med at det ikke var så lurt å si fra. Jeg har sagt til henne MANGE ganger at hun har mangelfull opplæring. Hun har svart at det ikke er hennes problem, det er sjefen sitt. Hun mente daglig leder ikke trengte få vite noe, for sjefen vår kunne bare sitte og jobbe seg i hjel selv siden hun ikke fikk mer opplæring. Men hun har selv sagt at hun ikke ønsker det. Den ene gangen jeg tvang det igjennom, lagde hun et oppstyr og ville helst ikke lære den oppgaven. Det måtte hun, og det roet seg etter det. Men det er nå i ferietidene det virkelig har eskalert, der jeg får alt og hun tar minimalt av jobben vår. Hun utnytter det for alt det er verdt. Anonymkode: ee57c...d87 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144441910-i-dag-sprakk-det-for-meg/#findComment-149988463 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sommerkroppen 2029 Skrevet 2. august 2023 #9 Del Skrevet 2. august 2023 (endret) Jeg husker innleggene dine HI, og til pass for henne at du sa ifra på en skarp måte. Kanskje hun tenker litt nytt? Hun har sikkert ikke tenkt på det slik 😉 Ellers ville jeg bare sett meg om etter noe annet å gjøre tror jeg. For du skriver jo at du har sagt ifra til både sjef og daglig leder, uten hell. Du er jo sånn sett ikke sjefen hennes, så kast ballen tilbake og si at du ikke vil ta oppgavene hun kommer med til deg. Si at dette skal jo du kunne utføre selv, og at hun må lære seg det på egenhånd. Du har nok med dine egne oppgaver og har ikke kapasitet. Så flaut å være en slik medarbeider som framstår som lite kompetent og som kun klager. Endret 2. august 2023 av Sommerkroppen 2029 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144441910-i-dag-sprakk-det-for-meg/#findComment-149988469 Del på andre sider Flere delingsvalg…
WaltzingMathilda Skrevet 2. august 2023 #10 Del Skrevet 2. august 2023 Du gjorde det rette. Nå må du stå for det du har sagt, og faktisk gjøre alvor av å snakke med sjefen din. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144441910-i-dag-sprakk-det-for-meg/#findComment-149988475 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ReneRene Skrevet 2. august 2023 #11 Del Skrevet 2. august 2023 Anonym bruker skrev (15 minutter siden): Jeg har sagt til henne MANGE ganger at hun har mangelfull opplæring. Hun har svart at det ikke er hennes problem, det er sjefen sitt. Hun mente daglig leder ikke trengte få vite noe, for sjefen vår kunne bare sitte og jobbe seg i hjel selv siden hun ikke fikk mer opplæring. Men hun har selv sagt at hun ikke ønsker det. Den ene gangen jeg tvang det igjennom, lagde hun et oppstyr og ville helst ikke lære den oppgaven. Det måtte hun, og det roet seg etter det. Men det er nå i ferietidene det virkelig har eskalert, der jeg får alt og hun tar minimalt av jobben vår. Hun utnytter det for alt det er verdt. Anonymkode: ee57c...d87 Okay, da har jeg ikke fått med meg det. Kanskje du burde sprekke ovenfor daglig leder, som heller åpenbart ikke gjør jobben sin? Der blir jo helt uutholdelig å jobbe under sånne omstendigheter. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144441910-i-dag-sprakk-det-for-meg/#findComment-149988476 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 2. august 2023 #12 Del Skrevet 2. august 2023 WaltzingMathilda skrev (8 minutter siden): Du gjorde det rette. Nå må du stå for det du har sagt, og faktisk gjøre alvor av å snakke med sjefen din. Det skal jeg, nok en gang. Og jeg skal ikke legge skjul på alt merarbeidet jeg får ut av dette. Anonymkode: ee57c...d87 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144441910-i-dag-sprakk-det-for-meg/#findComment-149988483 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sommerkroppen 2029 Skrevet 2. august 2023 #13 Del Skrevet 2. august 2023 Anonym bruker skrev (44 minutter siden): "Nå er det jo sikkert slik at vår sjef ikke har særlig tro på deg, og at det er grunnet til at du ikke har fått videre opplæring. Du har jo heller ikke vært interessert, så han tror nok at du ikke mestrer det. Men du gjør jo faktisk ikke jobben din", sa jeg. Kødder du?? Hadde du sagt dette til meg så ville jeg gått til sjefen og levert avviksmelding på deg. Jeg ville også bedt om møte med deg, sjefen og tillitsvalgt. Greit nok at du er lei og sliten av henne, at hun ikke har fått god nok opplæring osv. Men du kan faktisk ikke snakke slik til kollegaer. Du er direkte ufin og slem. Anonymkode: 2a552...9d1 Hvis dette var deg, hva helt konkret ville du sagt i et møte med HI, sjefen og tillitsvalgt? Hvis det var du som ikke ønsket opplæring og heller ikke fikk det. Tror du det er HI som blir satt i et dårlig lys her? Det tror ikke jeg. Men jeg håper jo kollegaen gjør det, så får hun i allefall en solid plan på opplæring framover. Hun kommer jo ikke utenom det da. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144441910-i-dag-sprakk-det-for-meg/#findComment-149988484 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 2. august 2023 #14 Del Skrevet 2. august 2023 Hvorfor har du egentlig godtatt å ta over oppgavene hennes? Er det ikke bare til å la være? Sende de tilbake og si det ikke er ditt problem at hun ikke kan det. Anonymkode: 23211...702 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144441910-i-dag-sprakk-det-for-meg/#findComment-149988496 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 2. august 2023 #15 Del Skrevet 2. august 2023 Anonym bruker skrev (59 minutter siden): Jeg har tidligere skrevet om min kollega som hele tiden klager om alt på og om jobben. Ikke vil hun læres videre opp i faget vår, og det er jo hovedsaklig sjefen vår sin feil. Men hun ønsker helt klart ikke heller å bli videre opplært. For nå over veldig lang tid (snakker år) har hun bare kunnet sende videre ting til meg og sjefen vår, som hun ikke vet hvordan hun skal håndtere. Denne uken har det vært ekstremt, for det er ferieavløsning. Hun er skikkelig uselvstendig, og spør om alt og hun vil ikke notere ned ting slik at hun kan huske det til neste gang. Hun sender alt over til meg, som er krevende. I dag sa jeg til henne at jeg kom til å si til daglig leder at hun hadde mangelfull opplæring, for dette er ikke holdbart. Hun mente det ikke var så lurt. Hun har ingen gode argumenter på hvorfor. Men jeg har jo skjønt for lengst at hun er veldig komfortabel med å kun ta en bit av feltet vårt. Jeg fortsatte med at jeg ville gjøre det, og begrunnet det med at vi er et team, og det er uholdbart at noen kun kan en brøkdel av faget etter så lang tid. "Nå er det jo sikkert slik at vår sjef ikke har særlig tro på deg, og at det er grunnet til at du ikke har fått videre opplæring. Du har jo heller ikke vært interessert, så han tror nok at du ikke mestrer det. Men du gjør jo faktisk ikke jobben din", sa jeg. Hun ble skikkelig sur og gikk ut av kontoret mitt. Jeg er så rasende på hele damen som ikke evner å se lenger enn nesetippen sin. Men også glad for at jeg sprakk litt. Det var litt godt å få sagt hva jeg mente. Har noen av dere slike merkelige kollegaer som gjerne skyver over mest arbeid på andre? Anonymkode: ee57c...d87 Jeg synes det er litt rart at voksne ansatte med seriøse jobber kan si noe slikt som den uthevede setningen. Det at du sprakk når ingenting blir gjort, kan forklares, men her synes jeg du synker du ned til et barnslig nivå. Resten av setningen var mer saklig, selv om det går an å fortelle hvor skapet skal stå uten å gå etter selvfølelsen. Problemet med slike setninger er at de kan forsinke hele prosessen. Det kan oppleves av den ansatte som et angrep og ved ord mot ord kan ting ta lengre tid. Skal andre inn i situasjonen har de nå også dette de må håndtere. Ser ikke bort fra at din kollega kan bruke din holdning mot henne som en forklaring. Dessuten er det vanskeligere å komme godt ut situasjonen. Det at du sprakk, kan i alle fall få deg til å innse at din grense er nådd. Her må sjefen ta ansvar og gjøre noe med situasjonen. Ansvarfordelingen må være tydelig, også oppgavefordelingen og jobbeskrivelse. Det må være nok personale på jobb til å håndtere alle typer oppgaver. Du kan ikke jobbe mer enn 100%. Oppgaver hun sender til dere og som dere ikke har kapasitet til å håndtere eller som ikke er deres oppgaver, får dere sende i retur. I tillegg er du ingen klageinstans. Din kollega får eventuelt skrive formelle klager til deres sjef. Om det er slik at dere ikke rekker over alle oppgavene så må sjefen enten tvinge gjennom en opplæring, avskjedige den ansatte ettersom denne ikke er riktig person til å følge oppgavebeskrivelse, og/eller ansatte flere. Om dette bare skurer og går og sjefen fortsatt ikke gjør noe, selv etter at du har forklart at du da må se deg om etter en ny jobb, så må du faktisk det. Det vil jo treffe ganske hard når en ansatt som gjør både sin og andres jobb forsvinner, men noen sjefer er så konfliktsky at de kan finne på å la selskapet lide i stedet for å ta grep. Anonymkode: d8e84...142 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144441910-i-dag-sprakk-det-for-meg/#findComment-149988500 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Himmel og hav Skrevet 2. august 2023 #16 Del Skrevet 2. august 2023 Jeg skjønner at du sprakk til slutt. Det er grenser for hvor lenge man kan sitte og jobbe fletta av seg mens kolleger har gode dager og attpåtil klager. Ta det med sjefen enda en gang og begynn å se deg om etter en annen jobb, og slutt å gjøre det hun egentlig skulle ha gjort selv. Jeg har en sånn kollega som gjerne dumper oppgavene sine på andre. Hun ber stadig om hjelp. Jeg sluttet å tilby meg etter den gangen hun dumpet alle oppgavene sine på meg og håpet at jeg ikke oppdaget det. Det gjorde jeg. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144441910-i-dag-sprakk-det-for-meg/#findComment-149988505 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 2. august 2023 #17 Del Skrevet 2. august 2023 Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg har tidligere skrevet om min kollega som hele tiden klager om alt på og om jobben. Ikke vil hun læres videre opp i faget vår, og det er jo hovedsaklig sjefen vår sin feil. Men hun ønsker helt klart ikke heller å bli videre opplært. For nå over veldig lang tid (snakker år) har hun bare kunnet sende videre ting til meg og sjefen vår, som hun ikke vet hvordan hun skal håndtere. Denne uken har det vært ekstremt, for det er ferieavløsning. Hun er skikkelig uselvstendig, og spør om alt og hun vil ikke notere ned ting slik at hun kan huske det til neste gang. Hun sender alt over til meg, som er krevende. I dag sa jeg til henne at jeg kom til å si til daglig leder at hun hadde mangelfull opplæring, for dette er ikke holdbart. Hun mente det ikke var så lurt. Hun har ingen gode argumenter på hvorfor. Men jeg har jo skjønt for lengst at hun er veldig komfortabel med å kun ta en bit av feltet vårt. Jeg fortsatte med at jeg ville gjøre det, og begrunnet det med at vi er et team, og det er uholdbart at noen kun kan en brøkdel av faget etter så lang tid. "Nå er det jo sikkert slik at vår sjef ikke har særlig tro på deg, og at det er grunnet til at du ikke har fått videre opplæring. Du har jo heller ikke vært interessert, så han tror nok at du ikke mestrer det. Men du gjør jo faktisk ikke jobben din", sa jeg. Hun ble skikkelig sur og gikk ut av kontoret mitt. Jeg er så rasende på hele damen som ikke evner å se lenger enn nesetippen sin. Men også glad for at jeg sprakk litt. Det var litt godt å få sagt hva jeg mente. Har noen av dere slike merkelige kollegaer som gjerne skyver over mest arbeid på andre? Anonymkode: ee57c...d87 Du oppfører deg jo ikke. Høres ut som det er du som er rar. Går til sjefen din. Måten du snakket på vr ikke greit. Anonymkode: 45022...741 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144441910-i-dag-sprakk-det-for-meg/#findComment-149988507 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 2. august 2023 #18 Del Skrevet 2. august 2023 Anonym bruker skrev (1 time siden): Ja det var jeg, men nå har dette pågått i flere år. Og hun storkoser seg med situasjonen sin. Hun kan ikke de minste banale ting engang, og jeg må ta ALT nå som sjefen er i ferie. Hun må bare melde avvik på meg, men hun er nok redd for min versjon av saken...... Anonymkode: ee57c...d87 Uansett.. Det du gjorde var totalt unødvendig. Anonymkode: 45022...741 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144441910-i-dag-sprakk-det-for-meg/#findComment-149988510 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 2. august 2023 #19 Del Skrevet 2. august 2023 Anonym bruker skrev (16 minutter siden): Uansett.. Det du gjorde var totalt unødvendig. Anonymkode: 45022...741 Tvert i mot. Det var høyst nødvendig. Når det ikke nytter på den korrekte måten må man tåle å få vite hvor David kjøpte ølet. Anonymkode: d6192...523 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144441910-i-dag-sprakk-det-for-meg/#findComment-149988520 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 2. august 2023 #20 Del Skrevet 2. august 2023 Anonym bruker skrev (54 minutter siden): Hvorfor har du egentlig godtatt å ta over oppgavene hennes? Er det ikke bare til å la være? Sende de tilbake og si det ikke er ditt problem at hun ikke kan det. Anonymkode: 23211...702 Fordi vi er et team og vi jobber med ting som må løses umiddelbart. Noen må ta det uansett, og det utnytter hun. Dersom jeg ikke gjør det nå som det er ferie, vil det få store konsekvenser for kundene våre. Anonymkode: ee57c...d87 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144441910-i-dag-sprakk-det-for-meg/#findComment-149988523 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 2. august 2023 #21 Del Skrevet 2. august 2023 Anonym bruker skrev (42 minutter siden): Uansett.. Det du gjorde var totalt unødvendig. Anonymkode: 45022...741 Det synes jeg ikke. Hun må bare melde ifra men hun gjør det garantert ikke. Alt vil slå tilbake på henne selv da. Anonymkode: ee57c...d87 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144441910-i-dag-sprakk-det-for-meg/#findComment-149988524 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 2. august 2023 #22 Del Skrevet 2. august 2023 Anonym bruker skrev (45 minutter siden): Du oppfører deg jo ikke. Høres ut som det er du som er rar. Går til sjefen din. Måten du snakket på vr ikke greit. Anonymkode: 45022...741 Det er jo du som ville framstått som rar, og som må forsvare hvorfor du ikke har tillært deg nødvendig kompetanse etter så lang tid. Jeg som kollega kan fint forklare min side, men du hadde fått et forklaringsproblem. Anonymkode: ee57c...d87 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144441910-i-dag-sprakk-det-for-meg/#findComment-149988525 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 2. august 2023 #23 Del Skrevet 2. august 2023 det jeg syns er rart er at folk jobber med noe, men ikke ønsker seg mer opplæring, kompetanse, gjøre ferdig et fagbrev og så skylder de på dårlig sjef? at sjefen sikkert ikke ønsker? Skjønner at det ganger sjefen at flere kan mer men til syvende og sist gagner det jo en selv at en tar utdanning og lærer seg ting? jeg skjeller ikk ut folk men jeg tenker jo mitt... Anonymkode: 875e8...cf7 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144441910-i-dag-sprakk-det-for-meg/#findComment-149988550 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 2. august 2023 #24 Del Skrevet 2. august 2023 Hi, jeg heier på deg! Venter spent på fortsettelsen og følgene av dette. #følger. Anonymkode: 16943...d6e Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144441910-i-dag-sprakk-det-for-meg/#findComment-149988602 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 2. august 2023 #25 Del Skrevet 2. august 2023 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Jeg synes det er litt rart at voksne ansatte med seriøse jobber kan si noe slikt som den uthevede setningen. Det at du sprakk når ingenting blir gjort, kan forklares, men her synes jeg du synker du ned til et barnslig nivå. Resten av setningen var mer saklig, selv om det går an å fortelle hvor skapet skal stå uten å gå etter selvfølelsen. Problemet med slike setninger er at de kan forsinke hele prosessen. Det kan oppleves av den ansatte som et angrep og ved ord mot ord kan ting ta lengre tid. Skal andre inn i situasjonen har de nå også dette de må håndtere. Ser ikke bort fra at din kollega kan bruke din holdning mot henne som en forklaring. Dessuten er det vanskeligere å komme godt ut situasjonen. Det at du sprakk, kan i alle fall få deg til å innse at din grense er nådd. Her må sjefen ta ansvar og gjøre noe med situasjonen. Ansvarfordelingen må være tydelig, også oppgavefordelingen og jobbeskrivelse. Det må være nok personale på jobb til å håndtere alle typer oppgaver. Du kan ikke jobbe mer enn 100%. Oppgaver hun sender til dere og som dere ikke har kapasitet til å håndtere eller som ikke er deres oppgaver, får dere sende i retur. I tillegg er du ingen klageinstans. Din kollega får eventuelt skrive formelle klager til deres sjef. Om det er slik at dere ikke rekker over alle oppgavene så må sjefen enten tvinge gjennom en opplæring, avskjedige den ansatte ettersom denne ikke er riktig person til å følge oppgavebeskrivelse, og/eller ansatte flere. Om dette bare skurer og går og sjefen fortsatt ikke gjør noe, selv etter at du har forklart at du da må se deg om etter en ny jobb, så må du faktisk det. Det vil jo treffe ganske hard når en ansatt som gjør både sin og andres jobb forsvinner, men noen sjefer er så konfliktsky at de kan finne på å la selskapet lide i stedet for å ta grep. Anonymkode: d8e84...142 Enig med deg, denne setningen kan forsinke og lage trøbbel for trådstarter. Tviler ikke på at det er frustrerende, jeg stod i en tilsvarende sak i tre år, til slutt sa jeg opp. På det tidspunktet var min arbeidsbyrde nesten 3 ganger min kollega, for samme lønn og stillingsbeskrivelse. Jeg klikket ikke, i de tilfellene hvor det ble hett, holdt jeg kjeft og sa minst mulig. Eneste jeg uttalte var hvilke graverende mangler det var i oppdragsutførelsen. Enda da resulterte det i møtet en kollega som braser ut i gråt (det er en finurlig hersketeknikk, funker veldig bra med veike ledere). Det var ikke ting jeg sa eller gjorde, men ting hun følte. Det hun følte fikk stå som om det var en sannhet. Jeg burde kanskje grått noen krokodilletårer jeg også, men jeg valgte i stedet å gå, deretter si opp. Den bedriften eksisterer ikke i dag. Etter det sluttet jeg å leke barmhjertig samaritan. Problemet med en slik sprekk, som sikkert føles godt akkurat da, er at i etterkant kan denne vris til rene trakasseringen. For det skal vurderes av noen som ikke går i dine sko, ikke kjenner din merbelastning og hennes uvilje om ikke du kan vise til noe helt konkret. Sett deg ned i kveld, loggfør det du kan. Når du har møtet med leder er du godt forberedt. Hent frem det som er mest graverende og når det skjedde. Helt konkret. Ikke følelser. Anonymkode: b923f...ca9 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144441910-i-dag-sprakk-det-for-meg/#findComment-149988604 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå