Anonym bruker Skrevet 1. august 2023 #1 Skrevet 1. august 2023 Jeg lurer på en ting. Har vurdert å legge meg inn på dps da jeg sliter med angst, depresjon og trenger hjelp til medisinering. jeg går på antidepressiva fra før av, men den virker ikke lengre. Prøvdte å trappe ned dosen i fjor, men ble verre og prøvdte å trappe den opp igjen. Men fikk bare mye bivirkninger og mye angst. jeg har 2 barn( ungdommer) og samboer. Men jeg er så redd for at barnevernet skal bli kontaktes, er det normalt? Anonymkode: 49ab8...1e6
Sommerkroppen 2029 Skrevet 2. august 2023 #2 Skrevet 2. august 2023 (endret) Må du ikke innlegges via lege eller psykolog? Hadde hørt med en av dem hvordan slike ting fungerer. Jeg vil ikke tro at barnevernet blir kontaktet, du har jo også en samboer som er der for barna 🙂 Sterkt av deg å ta tak i egen helse, masse lykke til ❤️ Endret 2. august 2023 av Sommerkroppen 2029
Anonym bruker Skrevet 2. august 2023 #3 Skrevet 2. august 2023 Barnevernet blir ikke kontaktet med mindre de er bekymret for din omsorgsevne, eller om du ønsker kontakt/hjelp selv. Anonymkode: 6a123...8e9
Anonym bruker Skrevet 2. august 2023 #4 Skrevet 2. august 2023 Så lenge samboer kan ta seg av barna mens du er innlagt, tenker jeg at det er liten grunn til at barnevernet skal kontaktes. Men hvis noen i hjelpeapparatet av hvilken som helst grunn blir alvorlig bekymret for hvordan barna dine har det (uavhengig av innleggelse eller ei), skal de jo uansett melde. Det er riktig som hun over her sier at det ikke er du selv som legger deg inn, men en lege eller psykolog skal gjøre den vurderingen. Det er ikke sikkert de er enige med deg i behov for innleggelse, da nåløyet dessverre er meget trangt. Er du i en DPS allerede? Om ikke, er første steg å snakke med fastlegen. Anonymkode: d0c60...3f8
Anonym bruker Skrevet 2. august 2023 #5 Skrevet 2. august 2023 DPS er jo ikke et hotell hvor du kan sjekke inn og ut som du vil! Hvis du trenger hjelp til å håndtere din psykiske helse utover de medisinene du nå går på, må du ta kontakt med fastlege. Evt. ta kontakt med den du går til behandling hos. helsevesenet har plikt til å melde til barnevernet dersom de er bekymret for manglende omsorg eller dersom barnet blir utsatt for fysisk eller psykisk vold. Det at du er syk, tilsier ikke automatisk at barna får dårlig omsorg. Helsepersonell skal, uten hinder av taushetsplikt, og på eget initiativ umiddelbart melde fra til barneverntjenesten: når det er grunn til å tro at et barn blir eller vil bli mishandlet, utsatt for alvorlige mangler ved den daglige omsorgen eller annen alvorlig omsorgssvikt. Anonymkode: f2d9f...d5c
Anonym bruker Skrevet 2. august 2023 #6 Skrevet 2. august 2023 Så lenge det ikke er mistanke om omsorgssvikt hjemme, meldes det ikke til barnevernet fra de ulike instansene. Jeg har vært alvorlig psykisk syk, dypt deprimert. Er også alenemor. Har aldri blitt lagt inn, men det har vært tøffe tider. Ingen har vært i nærheten av å melde til barnevernet. Anonymkode: 0a4fa...115
Anonym bruker Skrevet 2. august 2023 #7 Skrevet 2. august 2023 En venninne av meg ble innlagt på grunn av psykose tilknyttet svært alvorlig fødselsdepresjon med sitt andre barn, og var innlagt i flere måneder. Mannen tok seg av barna. Barnevernet ble ikke kontaktet da de hadde en fungerende omsorgsperson i far. Anonymkode: 4e983...22a
Anonym bruker Skrevet 2. august 2023 #8 Skrevet 2. august 2023 Tusen takk for svar. Jeg har ME i tillegg og er sengeliggende og er redd de skal bruke det mot meg Anonymkode: 49ab8...1e6
Anonym bruker Skrevet 2. august 2023 #9 Skrevet 2. august 2023 Jeg har vært inn og ut av dps de siste 2 årene med alvorlig depresjon og det som følger med der. Aldri en gang har det vært snakk om å melde til barnevernet. Ta kontakt med fastlegen din. Som noen over her sier er nåløyet trangt for å få hjelp dessverre. Lykke til! Anonymkode: 839d3...7a1
Anonym bruker Skrevet 2. august 2023 #10 Skrevet 2. august 2023 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Jeg har vært inn og ut av dps de siste 2 årene med alvorlig depresjon og det som følger med der. Aldri en gang har det vært snakk om å melde til barnevernet. Ta kontakt med fastlegen din. Som noen over her sier er nåløyet trangt for å få hjelp dessverre. Lykke til! Anonymkode: 839d3...7a1 Ja det har jeg desverre opplevdt begge gangene jeg har slitt veldigt. tusen takk for det Anonymkode: 49ab8...1e6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå