Gå til innhold

Er det bare meg som stusser litt over de norske jordbærene i år?

Anbefalte innlegg

Jeg venter fremdeles på de store, gode og søte jordbærene, har ikke sett noe til de i år. Har kjøpt mange kurver, og ingen av de har vært sånn voldsomt gode egentlig, de har vært litt smaksløse og litt småsure. Flere av de har vært hvite inni, de er ikke vanlig vel, eller husker jeg helt feil? Ikke har de vært så gode å røre til syltetøy heller. Hmm.

Anonymkode: 42eb7...312

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Jeg venter fremdeles på de store, gode og søte jordbærene, har ikke sett noe til de i år. Har kjøpt mange kurver, og ingen av de har vært sånn voldsomt gode egentlig, de har vært litt smaksløse og litt småsure. Flere av de har vært hvite inni, de er ikke vanlig vel, eller husker jeg helt feil? Ikke har de vært så gode å røre til syltetøy heller. Hmm.

Dårlig med sol.

Anonymkode: ad863...a62

Kjøpte Norske jordbær i går, 50,-, og selv om det var den peneste kurven, var halvparten av bærene dårlige lenger nedi kurven. De som var igjen, var bortimot smakløse.. sikkert dyrket i tunnel el. Flaut dårlig, kommer ikke til å kjøpe mer.

Anonymkode: ee18e...5f6

Det er nok de som dyrker i tunneldrivhus som ikke alltid er like flinke og har like dyktige arbeidere tenker jeg 

De jordbærene som fremdeles blir dyrket på jordene under åpen himmel er de beste- alltid. 

Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Var på selvplukk i år som vanlig, og har samme inntrykk - dårligere bær enn før, mye muggen.. 

Anonymkode: c09eb...397

Annonse

ReneRene skrev (Akkurat nå):

Det er nok de som dyrker i tunneldrivhus som ikke alltid er like flinke og har like dyktige arbeidere tenker jeg 

De jordbærene som fremdeles blir dyrket på jordene under åpen himmel er de beste- alltid. 

Kommer an på både sol, type sprøytemiddel og sort, åpen himmel er ikke en garanti for bedre kvalitet … synes bøndene sparer på kvaliteten mer enn før 

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Kommer an på både sol, type sprøytemiddel og sort, åpen himmel er ikke en garanti for bedre kvalitet … synes bøndene sparer på kvaliteten mer enn før 

Ja,været er jo er viktig moment. Sant nok det. 

Om de er hvite inni eller ikke kommer an på sorten bær, de har både tidlig og sene sorter, ikke samme sorten som er moden i slutten av mai og i juli....

Jeg kjøpte to kasser i begynnelsen av juli som var veldig gode. Store, søte og veldig fine, tror jeg måtte kaste 6 bær på to kasser.

Kjøpte en kasse i slutten av juli som ikke var så gode, små, litt sure og flere dårlige bær. Måtte ha ganske mye mer sukker i enn første ladning. 

Anonymkode: 11424...b3a

Her jeg bor har det vært store og søte bær i år, men jordbærbonden jeg handler hos sier at de har slitt med sein modning pga at det ikke har vært så varmt. Om bærene er hvite inni handler vel mer om sort? 

Anonymkode: d42ab...0ea

Vi fikk med oss noen nydelige bær da vi var i Vestfold i midten av juli, men nå er det tydeligvis slutt på jordbærene her i Oslo, i hvert fall. 

Men jeg kjøpte noen svenske bær på en grønnsaksbutikk i dag, og de var utrolig gode!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...