Gå til innhold

Hva er et must å oppleve i London?

Anbefalte innlegg

Vi har fire dager til rådighet, og jeg forsøker å planlegge litt på forhånd. Forrige gang var vi på mye sightseeing som Buckingham palace, Big ben, Hyde park og marked i Notthing Hill, samt naturhistorisk museum. Denne gangen har jeg kun Madam Tussaud på listen, pluss at eldste vil shoppe i Oxford Street. Hva vil dere anbefale for meg, gutt 11 år og jente 14 år?

Anonymkode: a3de2...d8b

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Shopping på Camden Market eller Portobello Road Market, mange småboder :) Kanskje en musical? 

Anonymkode: c46a2...64d

Musical var et supert tips, tusen takk 🥰 Markedene skal også Googles.

hi

Shopping i Oxford street er oppskrytt. Alt for mye folk. Du finner de fleste butikkene andre steder. Kan anbefale shoppingsenteret Westfield. Der kan du tusle rundt i ro og fred. Ikke mye folk der. Går både buss og t-bane dit.

Vil også anbefale legobutikken på Leicester Square like ved Picadilly Circus. Verdens største legobutikk. Har blant annet en stor modell av Big Ben. Du kan også designe din egen minifigur. 

Like ved legobutikken har du en butikk med M&M. Den er populær blant unge.

Ellers er det fint å rusle rundt i Kensington Gardens. En tur innom Kensington Palace kan også være noe.

En konsert i Royal Albert Hall kan også være verdt å få med seg hvis det er noen aktuelle artister når dere skal dit.

Anonymkode: 11400...01b

Annonse

Shopping i Kings Road og Kensington High Street, dropp Oxford- og Regents Street. Ta tuben til Richmond og gå en tur langs elven og over Richmond Grenen, for fin utsikt, gå opp Richmond Hill. Gå gjennom Regents park og opp på Primrose Hill, der får du utrolig fin utsikt over hele London. Dra til City se Leadenhal Market, eller ta en tur gjennom Inns of Court og innom Temple Church. De siste her må gjøres på hverdager før 16.00. 
Og for all del, kjøpesenter kan du gå på i Norge, opplev heller London ❤️

Anonymkode: 2f630...081

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Shopping i Kings Road og Kensington High Street, dropp Oxford- og Regents Street. Ta tuben til Richmond og gå en tur langs elven og over Richmond Grenen, for fin utsikt, gå opp Richmond Hill. Gå gjennom Regents park og opp på Primrose Hill, der får du utrolig fin utsikt over hele London. Dra til City se Leadenhal Market, eller ta en tur gjennom Inns of Court og innom Temple Church. De siste her må gjøres på hverdager før 16.00. 
Og for all del, kjøpesenter kan du gå på i Norge, opplev heller London ❤️

Og ikke glem Afternoon Tea, bestill så fort du kan, Ritz er fantastisk 🇬🇧🇬🇧🇬🇧

Annonse

Personlig ville jeg droppet Madame Tussauds. Gjør heller London Dungeon! Interaktivt museum om de mørkere deler av Londons historie, en veldig bra opplevelse! Musikal må gjøres, bil anbefale Matilda eller Løvenes konge. Begge er knallgode! 
Skjønner godt ønsket om shopping i Oxford Street, ta med den store lekebutikken, Hamleys, den er fin! Akkurat i krysset fra gata med Hamleys og Oxford street ligger det (på Hamleys side av Oxford, men andre siden av den gaten Hamleys ligger i), en veldig fin og koselig liten italiensk restaurant. Knallgod mat! Om den fortsatt er der da🤞🏼

Optatium skrev (14 timer siden):

Personlig ville jeg droppet Madame Tussauds. Gjør heller London Dungeon! Interaktivt museum om de mørkere deler av Londons historie, en veldig bra opplevelse! Musikal må gjøres, bil anbefale Matilda eller Løvenes konge. Begge er knallgode! 
Skjønner godt ønsket om shopping i Oxford Street, ta med den store lekebutikken, Hamleys, den er fin! Akkurat i krysset fra gata med Hamleys og Oxford street ligger det (på Hamleys side av Oxford, men andre siden av den gaten Hamleys ligger i), en veldig fin og koselig liten italiensk restaurant. Knallgod mat! Om den fortsatt er der da🤞🏼

Hamleys ligger vel i Regent Street? 

Anonymkode: 7b3f6...ccd

Det er koselig å spasere på promenaden ved Themsen og i Little venice, og gå på markedet i Notting Hill og i Covent Garden (legg gjerne inn et besøk i Niels Yard). Ellers er alle museum gratis, her er det mye kjekt for barn!

Oxford Street er travelt, mange kjekkere smågater med de samme butikkene, feks carnaby Street og regents Street. Spaser gjerne i, og i gatene rundt, chinatown, og legg gjerne inn afternoon tea - her er det mange å velge mellom, jeg liker godt The Sketch, men det er en plass med charlie og sjokoladefabrikktema som sikkert er mer passende for barn! 

Ellers likte ungene å gå inn i Tower og London, og jeg syns også det var overraskende bra! Tate modern er kanskje ikke veldig spennende for barn, men det var gøy å være innom en tur for å se på samtidskunst. I samme slengen ville jeg ha gått over Millenums bridge til en stor katedral (husker ikke navnet). 

Er det møkkavær en dag, så ville jeg ha reist til Westfield, her finner du alle de samme butikkene som i i Oxford Street! Ellers tror jeg ungdommen ville ha elsket Camden Market! 

god tur, kjenner jeg godt kunne tatt en tur til London igjen😆

Anonymkode: 94b71...39a

Anonym bruker skrev (23 timer siden):

Vi vurderte det forrige gang også, men både 11-åringen og jeg sliter litt med høyder 🙈

Det er faktisk ikke så ekkelt som du tror. Jeg hater høyder og pariserhjul spesielt, men London Eye var faktisk ikke skummelt i det hele tatt. For det første beveger den seg så sakte at du knapt merker det, og for det andre føles det veldig trygt fordi man er helt innkapslet på alle sider. For min del hjalp det, faktisk, at det er mange folk i samme "vogn" også. Det var verdt turen synes jeg. Utrolig flott opplevelse. 

Ellers er jeg enig i at London Dungeons var utrolig bra laget til (det ligger rett ved siden av London Eye, forresten), men det kan bli litt skummelt for 11-åringen hvis hun er litt skvetten av seg. Ellers var det utrolig kult escaperoom nær London bridge. 

Anonymkode: 8d678...836

Anonym bruker skrev (På 1.8.2023 den 10.52):

Vi har fire dager til rådighet, og jeg forsøker å planlegge litt på forhånd. Forrige gang var vi på mye sightseeing som Buckingham palace, Big ben, Hyde park og marked i Notthing Hill, samt naturhistorisk museum. Denne gangen har jeg kun Madam Tussaud på listen, pluss at eldste vil shoppe i Oxford Street. Hva vil dere anbefale for meg, gutt 11 år og jente 14 år?

British museum og Camden market, og indisk take away på en lokal liten sjappe 

Endret av Winterlady

Kjøp biletter til alt på forhånd. Køen til dungeons er legendarisk. 

Reiser du med tog kan du få 2 for 1 med denne. Har brukt det selv bla på tower. Bare husk at du må ha billetten for at det skal være gyldig. 

https://www.londontoolkit.com/whattodo/london_travelcard_2for1.html

Lektor Doppler med tillegg skrev (3 minutter siden):

Kjøp biletter til alt på forhånd. Køen til dungeons er legendarisk. 

Reiser du med tog kan du få 2 for 1 med denne. Har brukt det selv bla på tower. Bare husk at du må ha billetten for at det skal være gyldig. 

https://www.londontoolkit.com/whattodo/london_travelcard_2for1.html

Da må vi ha vært heldige. 16-åringen og jeg gikk inn og kjøpte billetter på impuls etter London Eye, i slutten av juni og midt på dagen, og det var ikke noe problem. Null kø, vi måtte bare vente i 10 min til neste "show".

Anonymkode: 8d678...836

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...