Gå til innhold

Brannfakkel: Jeg er «pedagog» og splitter venner i barnehagen

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Så vidt jeg kan se har jeg en samtale med deg på nett. 

Jeg konfronterer deg med dine egne utsagn, men siden de spriker i alle retninger tror jeg det nok er du selv som bør ta en liten samtale inni hodet. Sånn at du blir enig med deg selv, før du begynner å ha samtaler på nett...

Anonymkode: 8bae9...b00

Jeg har ikke kommet med noen andre utsagn enn ett spørsmål her, og du har forestilt deg at jeg har ment noe her- relevant til en annen tråd. 

Det er innbilning. 

Fortsetter under...

ReneRene skrev (Akkurat nå):

Jeg har ikke kommet med noen andre utsagn enn ett spørsmål her, og du har forestilt deg at jeg har ment noe her- relevant til en annen tråd. 

Det er innbilning. 

Åja, du har ikke skjønt hvordan man bruker emojiene?
Det er sånn, ser du, at når man siterer ett innlegg, og deretter ikke skriver noe annet enn en 👆 som peker opp på sitatet, da betyr det at man er enig med sitatet. Noen velger å skrive "dette!" eller "det hun sa!" i stedet. Mens andre nøyer seg med å sette inn den hånda. Den betyr at du er enig med skribenten av det du siterte. 

Bare hyggelig!

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Åja, du har ikke skjønt hvordan man bruker emojiene?
Det er sånn, ser du, at når man siterer ett innlegg, og deretter ikke skriver noe annet enn en 👆 som peker opp på sitatet, da betyr det at man er enig med sitatet. Noen velger å skrive "dette!" eller "det hun sa!" i stedet. Mens andre nøyer seg med å sette inn den hånda. Den betyr at du er enig med skribenten av det du siterte. 

Bare hyggelig!

Omg 🙃 jeg pekte opp mot spørsmålet mitt over det hun skrev.  Ingen har da hatt problemer med å skjønne det tidligere når jeg har brukt det på samme måte. 

ReneRene skrev (1 minutt siden):

Omg 🙃 jeg pekte opp mot spørsmålet mitt over det hun skrev.  Ingen har da hatt problemer med å skjønne det tidligere når jeg har brukt det på samme måte. 

Du plasserte finger-emojien underst, ditt eget spørsmål øverst, og et innlegg i midten som du ville at man skulle ignorere?
Fingeren skulle peke forbi det og opp på noe annet?

Hvis det er sånn du bruker emojien, er det ikke vi andre som "tolker i vilden sky" eller sliter med "innbilning", altså. Da uttrykker du deg på en måte som ikke er til å forstå.

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Det gjør jeg av mange grunner. Det er selvsagt ikke sånn at de holdes fra hverandre for en hver pris til en hver tid, målet er at de også skal få mulighet til å bygge relasjoner til andre barn.

Svært tette vennskap mellom små barn har ofte en bakside. De kan bli veldig avhengige av hverandre. Ofte er den ene mer avhengig enn den andre, det legger et enormt ansvar for den ene vennens ve og vel på den andre. Det mest selvstendige barnet vil ofte bli manipulert av det barnet som ønsker å opprettholde den tette og ekskluderende relasjonen, noe som kan være svært skadelig for barnet som blir manipulert.

Lojaliteten i slike tette vennskap kan være så enorm at andre barn lider under det. Det er derfor også et tiltak for å forhindre og få slutt på mobbing. 

Det er ikke alle foreldre (eller pedagoger og forskere for den del) som forstår hvilke faglige vurderinger som ligger bak. De fleste motstanderne er naive og har lite erfaring med barns psykiske helse, relasjoner og gruppedynamikk i barnehager. 

Det gjør at en får ensidige og tabloide avisartikler. 

Anonymkode: 5d229...73c

Du synser i vei uten faglig grunnlag. 

Og du skader langt flere barn enn du hjelper. 

Anonymkode: 01723...db0

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Hvorfor «pedagog»? Leker du pedagog?

Anonymkode: 3741f...44c

Det er det åpenbart at hun gjør. Hun kaller barnehagebarn manipulerende. Her snakker vi i høyden en ufaglært assistent. 

Annonse

Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Det er det åpenbart at hun gjør. Hun kaller barnehagebarn manipulerende. Her snakker vi i høyden en ufaglært assistent. 

Hun kaller ikke barnehagebarn manipulerende. Hun sier at det ene barnet kan bli manipulert. Det er det ikke noe galt i å si; det kan godt skje. På samme måte som man ikke kaller barnehagebarn voldelige selv om man sier at et annet barn kan bli slått.

ReneRene skrev (5 timer siden):

Kanskje du skal holde deg til denne tråden hvor jeg ikke har uttrykt noen mening om saken. Jeg spør hvilke artikler Ts referer til.

Hva har det med saken å gjøre? Du greier aldri linke til noe selv. 

Anonymkode: 88183...6ef

Ordbruken din er litt hard.

Vi kaller det ikke å "skille venner", vi sier heller ar vi hjelper barna å få flere sosiale ben å stå på.

Det er klart vi er bevisst dette. Det er ofte både koselig og trygt å ha en bestevenn, men det er viktig å også ha flere å spille på.

Anonymkode: 4173d...140

Heier på selvstendige sosiale ferdigheter fremfor «venner for livet» i barnehagealder. Hvis foreldrene er så opptatt av noen spesielt sterke vennerelasjoner barnet har i barnehagen, så er det FULLT mulig å dyrke den på fritiden. Ta ansvar, gå på besøk til hverandre, inviter på hyttetur osv. slutt å legge all oppdragelse til pedagoger og barnehagens åpningstider 

Anonymkode: 421cd...e09

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Hva har det med saken å gjøre? Du greier aldri linke til noe selv. 

Anonymkode: 88183...6ef

Jeg ber ikke om linker. Hun kunne bare skrive det, da jeg lurer på hva hun har lest ref påstanden. 

ReneRene skrev (10 timer siden):

Jeg ber ikke om linker. Hun kunne bare skrive det, da jeg lurer på hva hun har lest ref påstanden. 

For å si det med dine egne ord: "det tar da et minutt å google opp".

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

For å si det med dine egne ord: "det tar da et minutt å google opp".

Det hadde jeg lett gjort hvis jeg visste hvilke artikler hun mente. 

Annonse

ReneRene skrev (1 minutt siden):

Det hadde jeg lett gjort hvis jeg visste hvilke artikler hun mente. 

Touché. Det hadde nok mange andre også gjort. 
Men hun har vel en sånn mobil der det ikke "går an" å legge ved lenker.
Kanskje har hun en sånn som din, også? En sånn der man ikke kan klikke på eksisterende lenker heller?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...