Gå til innhold

Skolelyst, 4000kr for to barn (skolemelk)😳😳😳

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (25 minutter siden):

Alle barn har jo med vannflaske itellegg

Anonymkode: 3ae96...c0b

Ikke det barnet det handlet om det innlegget som ble sitert.

Anonymkode: 6c93f...b1c

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (23 minutter siden):

Det står ingen steder at skolen skal holde gratis mat og drikke så det der er ett meningsløst argument. At barna kan få servert kald melk, juice, smootie, frukt på skolen via melkeordningen er ett kjempefint tilbud. 

Mitt barn tåler ikke melk så hun har aldri abonnert på melk, og frukt ville hun ikke ha da hun vil ha oppskåret jordbær, blåbær og bringebær. Mao har hun hatt med all mat og drikke hjemmefra og har vært den eneste i klassen som ikke har hatt melk og frukt, men ingen av barna har bemerket det eller mobbet henne for det. 

Anonymkode: 377b5...31f

Jeg skriver heller ikke at det står noen steder at skolen skal holde melk og frukt. Men om de tilbyr det så bør det være gratis, ev subsidiert slik at de fleste har råd. 

Anonymkode: 74653...e35

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Jeg skriver heller ikke at det står noen steder at skolen skal holde melk og frukt. Men om de tilbyr det så bør det være gratis, ev subsidiert slik at de fleste har råd. 

Det er jeg helt uenig i! Noe må faktisk foreldre betale hvis de har valgt å få barn og maten er en slik ting.

Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Det er jeg helt uenig i! Noe må faktisk foreldre betale hvis de har valgt å få barn og maten er en slik ting.

Hva er det du ikke skjønner med diskusjonen? Skolen tilbyr er dyrt produkt som kan være med på å øke forskjellene mellom elevene. Det syns jeg er feil. Elevene bør ha med niste og drikke hjemmefra, ev drikke vann på skolen. Skolen skal ikke være plattform for mersalg for en ekstern aktør som Tine. 

Mine unger fikk ikke dette og de fikk forklaringen på at jeg syns det var for dyrt. De fikk beskjed at de fikk med seg en vannflaske hver dag, turdager var det saft/kakao eller noe som de ville ha med også kunne vi klinke til med smoothie/sjokolademelk osv en sjelden gang (jeg var veldig bevist på å si en sjelden gang for siden jeg hadde eldre bonusbarn i hus biste jeg det i perioder ble mange turdager og dermed ikke den vanlige matpakka. Så jeg ville ikke ha maset om dette en gang i uka eller noe slikt)

Mine bonusbarn hadde ordninga på skolen, men kuttet ut etter de så hvordan mine unger hadde det. De fikk også saft/kakao på turdager så de valgte faktisk bort sjokomelka for å få noe i matpakka en sjelden gang. Moren dees var veldig overrasket for de nekta å drikke vann før, men plutselig skulle de ikke ha sjokomelk mer og de ville ha med seg vann på skolen. De fikk også noe i matpakka en sjelden gang hos moren for hun spurte hva vi hadde gjort for at de plutselig ville ha vann. 

Ingen av ungene våre ble utenfor eller sett på som anderledes selv om de ikke hadde skolemelk. Ikke har de fått veldig fancy matpakker heller. Kjedelige brødskiver og frukt/grønt kuttet i staver/biter. (De syns det var praktisk når det var kuttet opp for da kunne de ta med seg en neve i hånden i ett friminutt. Da slapp de å ha en epleskrott de måtte kaste osv. så ikke for at det skulle være fancy, men de syns det var praktisk og de fikk seg mellommåltidene de faktisk trengte)

Anonymkode: 10383...ab5

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hva er det du ikke skjønner med diskusjonen? Skolen tilbyr er dyrt produkt som kan være med på å øke forskjellene mellom elevene. Det syns jeg er feil. Elevene bør ha med niste og drikke hjemmefra, ev drikke vann på skolen. Skolen skal ikke være plattform for mersalg for en ekstern aktør som Tine. 

Hva er det du ikke skjønner? At noen kan være uenig med deg? Jeg er uenig med deg at det er feil at skolen tilbyr ett produkt. Personlig mener jeg det er flott at man har tilbudet om å kunne kjøpe melk eller andre produkter og få kald melk til lunsjen sin. Ulikheter finnes uansett, og de som velger bort/ikke har råd til melk må forklare ungene sine at ulikheter finnes, og at slik er det overalt i samfunnet og noe alle må akseptere og forhllde seg til.

Annonse

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Klarer du ikke å diskutere uten å bruke hersketeknikker, tål at folk er uenige med deg.

Anonymkode: 6c93f...b1c

Anonym bruker skrev (20 timer siden):

Jeg betaler gjerne mine barns både mat og drikke, men jeg syns det blir feil å selge et dyrt produkt i skolens regi. Det skjønte du altså ikke av mitt innlegg? 

Det selges ikke i skolens regi, du går selv inn på en nettside og bestiller både skolefrukt og skolemelk.....

Anonymkode: edb7b...bc7

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Forskjellen mellom elevene økes også ved at de må ha med skolemat. Innvandrerfamilier som ikke har brødskiver som del av sitt vanlige kosthold, bruker masse penger på å kjøpe brød og pålegg for at barnas matpakke skal ligne de andres. 

Gjest Danida
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

SV har gratis skolemat som sak på programmet sitt. Du må stemme på dem, og spre budskapet!

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Det selges ikke i skolens regi, du går selv inn på en nettside og bestiller både skolefrukt og skolemelk.....

Vi fikk informasjon fra skolen om hvor man finner produktene og de blir utlevert i regi av skolen. 

Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Vi fikk informasjon fra skolen om hvor man finner produktene og de blir utlevert i regi av skolen. 

De blir levert ut i SKOLETIDA. Noe annet ville vært veldig rart, siden det er da de har matpausen sin. Ungene har sikkert ikke bruk for å spise matpakke og skolefrukt etter at de har gått hjem. 

I svært mange land der det serveres mat på skolene er dette slett ikke gratis. Man må vanligvis betale eller sende med egen mat. Akkurat som med skolemelka.

Anonymkode: fdba5...2ec

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...