Gå til innhold

Venninner eller "venninner"?

Anbefalte innlegg

ReneRene skrev (1 minutt siden):

Nei, det har nok ikke det. Jeg må for ti tusende gang her inne ovenfor noen, be dere lese det som står. Ikke tolke i vilden sky så dere havner langt ut i periferien hvor ingenting til det jeg skriver er relevant. 

Den relevansen er der for alle andre. Sommerkroppens eksempel er blant dem som kunne ha passet i det innlegget jeg skrev. At du ikke ser det, handler ikke om andres begrensinger. 

Anonymkode: f33cf...bd2

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Den relevansen er der for alle andre. Sommerkroppens eksempel er blant dem som kunne ha passet i det innlegget jeg skrev. At du ikke ser det, handler ikke om andres begrensinger. 

Jeg så hva Sommerkroppen skrev. Hva er det jeg ikke ser av det hun skrev, og hvorfor tror du ikke jeg så det?? 

ReneRene skrev (1 minutt siden):

Jeg så hva Sommerkroppen skrev. Hva er det jeg ikke ser av det hun skrev, og hvorfor tror du ikke jeg så det?? 

Sikkert fordi du svarer "økseskaft". Det må være grunnen til at jeg tviler på at du forsto det.

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Sikkert fordi du svarer "økseskaft". Det må være grunnen til at jeg tviler på at du forsto det.

Nei. Jeg tipper grunnen muligens er at du tenker at det ikke går an å lese uenighet uten å måtte kverulere. Hun skrev et eksempel hun mente var riktig eller greit. Jeg er ikke enig, og det er ok. Jeg plusset innlegget for å vise at jeg leste det. Man må ikke alltid krangle eller diskutere i det uendelige. Uenighet er helt ok. Det er mulig jeg får noe å tenke på vet du.

Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

Som voksen lærer man etter hvert én stor og grunnleggende ting om andre voksne: de andre er ikke meg. 
Det betyr blant annet at der vil være ting med dine venner du ikke nødvendigvis støtter, liker eller trenger å ha nært innpå deg. Men en person er mer enn sine dårligste sider. Derfor fortsetter dere å være venner, ikke "venner". Men du MÅ likevel ikke godta alt med vennen din. Du har lov å mislike noe de gjør eller er. 

ReneRene skrev (2 minutter siden):

Nei. Jeg tipper grunnen muligens er at du tenker at det ikke går an å lese uenighet uten å måtte kverulere. Hun skrev et eksempel hun mente var riktig eller greit. Jeg er ikke enig, og det er ok. Jeg plusset innlegget for å vise at jeg leste det. Man må ikke alltid krangle eller diskutere i det uendelige. Uenighet er helt ok. Det er mulig jeg får noe å tenke på vet du.

Så fint at du tok poenget mitt. Jeg lagde et innlegg om at uenighet er OK. Man må ikke alltid kalle det "dolking i ryggen". 

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Så fint at du tok poenget mitt. Jeg lagde et innlegg om at uenighet er OK. Man må ikke alltid kalle det "dolking i ryggen". 

Og igjen : det er når du snakker nedsettende om.. Eller lar være å be henne. Eller dolker henne i ryggen fordi du av moralske og ikke vennskapelige og lojale grunner, forteller mannen at hun er utro. 

See? Det er helt okay å være uenige og ta opp ting med hverandre. 

Endret av ReneRene

Annonse

ReneRene skrev (3 timer siden):

Og igjen : det er når du snakker nedsettende om.. Eller lar være å be henne. Eller dolker henne i ryggen fordi du av moralske og ikke vennskapelige og lojale grunner, forteller mannen at hun er utro. 

See? Det er helt okay å være uenige og ta opp ting med hverandre. 

Hvilke grunner andre har for å si det de sier, vet du ikke noe om. Om de er "moralske" eller "lojale", så kan du ikke se det på vedkommende. (Resultatet blir for øvrig det samme, uansett om grunnen er godkjent av deg eller ikke.)

ReneRene skrev (5 timer siden):

Nei, det har nok ikke det. Jeg må for ti tusende gang her inne ovenfor noen, be dere lese det som står. Ikke tolke i vilden sky så dere havner langt ut i periferien hvor ingenting til det jeg skriver er relevant. 

At du ikke er enig betyr ikke at det er feil. Som regle er det jo motsatte tilfelle. 

Og så er det gøy at du snakker om at andre er moralens vokter når du stadig tar på deg å oppdra og ‘veilede’ oss. 

Anonymkode: 7569c...857

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

At du ikke er enig betyr ikke at det er feil. Som regle er det jo motsatte tilfelle. 

Og så er det gøy at du snakker om at andre er moralens vokter når du stadig tar på deg å oppdra og ‘veilede’ oss. 

Anonymkode: 7569c...857

Hvor dumt er dette? Det er jeg som skrev Hi !

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...