Anonym bruker Skrevet 29. juli 2023 #1 Del Skrevet 29. juli 2023 Helt jævlig opplevelse, men en skikkelig tankevekker. Jeg kan svømme, og har ikke tenkt noe mer over det. Før i dag. Jeg var ute og badet sammen med barna mine, og som vanlig hoppet vi fra brygga. Vet ikke hva som skjedde, men han pustet inn under vann pg fikk panikk. Jeg svømte bort og han holdt seg fast på skulderen min. Men jeg greide ikke holde meg over vann, han dro meg under. Heldigvis slapp han taket når han så at jeg strevde, og svømte til brygga der han "hentet inn pusten" igjen. Hadde han virkelig vært i nød så innser jeg at jeg ikke hadde greid å redde han, og jeg hadde druknet selv i forsøket. Jeg greide absolutt ikke å holde hodet over vannflaten, var bare et desperat forsøk på å akkurat få ansiktet over for å puste. Hadde han holdt 1 minutt til så hadde jeg 100% sikkert druknet. Ble vettskremt og lurer på om dette er normalt? Har lest at man ikke skal nærme seg mennesker som holder på å drukne uten å ha med livredningsbøye eller lignende, da et desperat menneske vil dra deg ned for å redde seg selv. Nå forstår jeg det! Er dette vanlig? Er det umulig å holde seg over vann om noen henger seg på deg i vannet? Hvordan frakte et menneske til land som ikke kan svømme selv? Må jeg ta kurs for å mestre å holde meg flytende med vekten av en annen på meg? Tenger råd. Anonymkode: 70f32...2d6 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144441839-s%C3%B8nnen-min-holdt-p%C3%A5-%C3%A5-drukne-meg-%F0%9F%A5%B5/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2023 #2 Del Skrevet 29. juli 2023 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Helt jævlig opplevelse, men en skikkelig tankevekker. Jeg kan svømme, og har ikke tenkt noe mer over det. Før i dag. Jeg var ute og badet sammen med barna mine, og som vanlig hoppet vi fra brygga. Vet ikke hva som skjedde, men han pustet inn under vann pg fikk panikk. Jeg svømte bort og han holdt seg fast på skulderen min. Men jeg greide ikke holde meg over vann, han dro meg under. Heldigvis slapp han taket når han så at jeg strevde, og svømte til brygga der han "hentet inn pusten" igjen. Hadde han virkelig vært i nød så innser jeg at jeg ikke hadde greid å redde han, og jeg hadde druknet selv i forsøket. Jeg greide absolutt ikke å holde hodet over vannflaten, var bare et desperat forsøk på å akkurat få ansiktet over for å puste. Hadde han holdt 1 minutt til så hadde jeg 100% sikkert druknet. Ble vettskremt og lurer på om dette er normalt? Har lest at man ikke skal nærme seg mennesker som holder på å drukne uten å ha med livredningsbøye eller lignende, da et desperat menneske vil dra deg ned for å redde seg selv. Nå forstår jeg det! Er dette vanlig? Er det umulig å holde seg over vann om noen henger seg på deg i vannet? Hvordan frakte et menneske til land som ikke kan svømme selv? Må jeg ta kurs for å mestre å holde meg flytende med vekten av en annen på meg? Tenger råd. Anonymkode: 70f32...2d6 Hvorfor skriver du at du forstår det? For så å spørre om det er vanlig? Du har ikke forstått det om du lurer på det her…. Anonymkode: 364c8...4c6 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144441839-s%C3%B8nnen-min-holdt-p%C3%A5-%C3%A5-drukne-meg-%F0%9F%A5%B5/#findComment-149987200 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2023 #3 Del Skrevet 29. juli 2023 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Hvorfor skriver du at du forstår det? For så å spørre om det er vanlig? Du har ikke forstått det om du lurer på det her…. Anonymkode: 364c8...4c6 Men… hvorfor? Anonymkode: 5503a...467 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144441839-s%C3%B8nnen-min-holdt-p%C3%A5-%C3%A5-drukne-meg-%F0%9F%A5%B5/#findComment-149987202 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2023 #4 Del Skrevet 29. juli 2023 Anonym bruker skrev (15 minutter siden): Helt jævlig opplevelse, men en skikkelig tankevekker. Jeg kan svømme, og har ikke tenkt noe mer over det. Før i dag. Jeg var ute og badet sammen med barna mine, og som vanlig hoppet vi fra brygga. Vet ikke hva som skjedde, men han pustet inn under vann pg fikk panikk. Jeg svømte bort og han holdt seg fast på skulderen min. Men jeg greide ikke holde meg over vann, han dro meg under. Heldigvis slapp han taket når han så at jeg strevde, og svømte til brygga der han "hentet inn pusten" igjen. Hadde han virkelig vært i nød så innser jeg at jeg ikke hadde greid å redde han, og jeg hadde druknet selv i forsøket. Jeg greide absolutt ikke å holde hodet over vannflaten, var bare et desperat forsøk på å akkurat få ansiktet over for å puste. Hadde han holdt 1 minutt til så hadde jeg 100% sikkert druknet. Ble vettskremt og lurer på om dette er normalt? Har lest at man ikke skal nærme seg mennesker som holder på å drukne uten å ha med livredningsbøye eller lignende, da et desperat menneske vil dra deg ned for å redde seg selv. Nå forstår jeg det! Er dette vanlig? Er det umulig å holde seg over vann om noen henger seg på deg i vannet? Hvordan frakte et menneske til land som ikke kan svømme selv? Må jeg ta kurs for å mestre å holde meg flytende med vekten av en annen på meg? Tenger råd. Anonymkode: 70f32...2d6 Var han bevisstløs? Kunne du holde han under armen på den ene siden, og svømme på rygg med armtak på den andre siden? Anonymkode: cc014...da8 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144441839-s%C3%B8nnen-min-holdt-p%C3%A5-%C3%A5-drukne-meg-%F0%9F%A5%B5/#findComment-149987203 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2023 #5 Del Skrevet 29. juli 2023 Mannen min er redningsdykker. Han sier at i verste fall må man slå den man prøver å redde bevisstløs, for å få dratt dem i land. På skolen husker jeg vi lærte at man må prøve å få den som holder på å drukne over på ryggen, for så å legge seg på ryggen under/bak vedkommende, legge hendende under haka hans/hennes og svømme på ryggen mot land. Det er IKKE enkelt å skulle redde en som har panikk opp fra vannet. Anonymkode: 21c79...2eb Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144441839-s%C3%B8nnen-min-holdt-p%C3%A5-%C3%A5-drukne-meg-%F0%9F%A5%B5/#findComment-149987206 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2023 #6 Del Skrevet 29. juli 2023 Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Var han bevisstløs? Kunne du holde han under armen på den ene siden, og svømme på rygg med armtak på den andre siden? Anonymkode: cc014...da8 Leste du innlegget? Anonymkode: 15089...f44 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144441839-s%C3%B8nnen-min-holdt-p%C3%A5-%C3%A5-drukne-meg-%F0%9F%A5%B5/#findComment-149987209 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2023 #7 Del Skrevet 29. juli 2023 Har opplevd det samme, at jeg nesten fikk panikk da jeg skulle berge barnet mitt fra et sted der jeg ikke selv nådde bunnen. Jeg ble dradd ned av ham, han var ca 6 år og grep tak i meg på samme måte som du beskriver. Og jeg er i prinsipp en god svømmer! Men jeg kan ikke livredning. Jeg kan føre en passiv (bevisstløs) person i land hvis hun/han flyter på rygg. Du trenger ikke lære deg livredning. Men kanskje sørge for å ha med en redningsvest eller et flyteelement til påkommende tilfeller? Anonymkode: 09f03...7fe Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144441839-s%C3%B8nnen-min-holdt-p%C3%A5-%C3%A5-drukne-meg-%F0%9F%A5%B5/#findComment-149987210 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2023 #8 Del Skrevet 29. juli 2023 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): På skolen husker jeg vi lærte at man må prøve å få den som holder på å drukne over på ryggen, for så å legge seg på ryggen under/bak vedkommende, legge hendende under haka hans/hennes og svømme på ryggen mot land. Anonymkode: 21c79...2eb Det kan man ikke hvis personen spreller og griper etter deg. Anonymkode: 09f03...7fe Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144441839-s%C3%B8nnen-min-holdt-p%C3%A5-%C3%A5-drukne-meg-%F0%9F%A5%B5/#findComment-149987211 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2023 #9 Del Skrevet 29. juli 2023 Anonym bruker skrev (29 minutter siden): Helt jævlig opplevelse, men en skikkelig tankevekker. Jeg kan svømme, og har ikke tenkt noe mer over det. Før i dag. Jeg var ute og badet sammen med barna mine, og som vanlig hoppet vi fra brygga. Vet ikke hva som skjedde, men han pustet inn under vann pg fikk panikk. Jeg svømte bort og han holdt seg fast på skulderen min. Men jeg greide ikke holde meg over vann, han dro meg under. Heldigvis slapp han taket når han så at jeg strevde, og svømte til brygga der han "hentet inn pusten" igjen. Hadde han virkelig vært i nød så innser jeg at jeg ikke hadde greid å redde han, og jeg hadde druknet selv i forsøket. Jeg greide absolutt ikke å holde hodet over vannflaten, var bare et desperat forsøk på å akkurat få ansiktet over for å puste. Hadde han holdt 1 minutt til så hadde jeg 100% sikkert druknet. Ble vettskremt og lurer på om dette er normalt? Har lest at man ikke skal nærme seg mennesker som holder på å drukne uten å ha med livredningsbøye eller lignende, da et desperat menneske vil dra deg ned for å redde seg selv. Nå forstår jeg det! Er dette vanlig? Er det umulig å holde seg over vann om noen henger seg på deg i vannet? Hvordan frakte et menneske til land som ikke kan svømme selv? Må jeg ta kurs for å mestre å holde meg flytende med vekten av en annen på meg? Tenger råd. Anonymkode: 70f32...2d6 Hvor gammelt er barnet? Er han/hun vant til å svømme sånn ellers, eller er det kun om sommeren i sjøen? Anonymkode: cc014...da8 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144441839-s%C3%B8nnen-min-holdt-p%C3%A5-%C3%A5-drukne-meg-%F0%9F%A5%B5/#findComment-149987212 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2023 #10 Del Skrevet 29. juli 2023 Det må jo ha vært en lettelse, HI, både at han kom seg på land og at du kom deg opp av vannet. Godt det gikk bra med dere! Anonymkode: 44f6e...35b Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144441839-s%C3%B8nnen-min-holdt-p%C3%A5-%C3%A5-drukne-meg-%F0%9F%A5%B5/#findComment-149987213 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2023 #11 Del Skrevet 29. juli 2023 Det som er skummelt at til tross for Norges geografi og kystlinje er det null badevakter selv på de største strendene … forstå det den som kan .. Anonymkode: cc014...da8 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144441839-s%C3%B8nnen-min-holdt-p%C3%A5-%C3%A5-drukne-meg-%F0%9F%A5%B5/#findComment-149987214 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2023 #12 Del Skrevet 29. juli 2023 Jeg holdt på å bli drukna av hunden min når jeg var tenåring, han fikk fullstendig panikk og klatret oppå meg, det er en grusom følelse. Jeg fikk oss begge inn til land etterhvert, men ble skikkelig skremt av det. Så ja, det tror jeg er en vanlig reaksjon når man får panikk, et menneske i panikk får uante krefter. Anonymkode: 15089...f44 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144441839-s%C3%B8nnen-min-holdt-p%C3%A5-%C3%A5-drukne-meg-%F0%9F%A5%B5/#findComment-149987215 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2023 #13 Del Skrevet 29. juli 2023 Anonym bruker skrev (35 minutter siden): Helt jævlig opplevelse, men en skikkelig tankevekker. Jeg kan svømme, og har ikke tenkt noe mer over det. Før i dag. Jeg var ute og badet sammen med barna mine, og som vanlig hoppet vi fra brygga. Vet ikke hva som skjedde, men han pustet inn under vann pg fikk panikk. Jeg svømte bort og han holdt seg fast på skulderen min. Men jeg greide ikke holde meg over vann, han dro meg under. Heldigvis slapp han taket når han så at jeg strevde, og svømte til brygga der han "hentet inn pusten" igjen. Hadde han virkelig vært i nød så innser jeg at jeg ikke hadde greid å redde han, og jeg hadde druknet selv i forsøket. Jeg greide absolutt ikke å holde hodet over vannflaten, var bare et desperat forsøk på å akkurat få ansiktet over for å puste. Hadde han holdt 1 minutt til så hadde jeg 100% sikkert druknet. Ble vettskremt og lurer på om dette er normalt? Har lest at man ikke skal nærme seg mennesker som holder på å drukne uten å ha med livredningsbøye eller lignende, da et desperat menneske vil dra deg ned for å redde seg selv. Nå forstår jeg det! Er dette vanlig? Er det umulig å holde seg over vann om noen henger seg på deg i vannet? Hvordan frakte et menneske til land som ikke kan svømme selv? Må jeg ta kurs for å mestre å holde meg flytende med vekten av en annen på meg? Tenger råd. Anonymkode: 70f32...2d6 Jeg ville investert i et par timer med profesjonell svømmeinstruktør for både seg selv og sønnen - for å lære noen teknikker og bearbeide opplevelsen så det ikke sitter i kroppen hver gang dere er på stranda framover. Spør i nærmeste svømmeklubb om noen kan hjelpe dere. Anonymkode: cc014...da8 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144441839-s%C3%B8nnen-min-holdt-p%C3%A5-%C3%A5-drukne-meg-%F0%9F%A5%B5/#findComment-149987220 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2023 #14 Del Skrevet 29. juli 2023 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Det kan man ikke hvis personen spreller og griper etter deg. Anonymkode: 09f03...7fe Nei, som jeg skrev, det er ikke enkelt å redde en i drukningspanikk, men dette var like fullt det vi lærte på skolen at vi kunne PRØVE å gjøre. Enklere hvis vedkommende er slått i svime først, selvsagt, men det er ikke alltid enkelt å svimeslå noen heller. Anonymkode: 21c79...2eb Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144441839-s%C3%B8nnen-min-holdt-p%C3%A5-%C3%A5-drukne-meg-%F0%9F%A5%B5/#findComment-149987225 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2023 #15 Del Skrevet 29. juli 2023 Anonym bruker skrev (56 minutter siden): Nei, som jeg skrev, det er ikke enkelt å redde en i drukningspanikk, men dette var like fullt det vi lærte på skolen at vi kunne PRØVE å gjøre. Enklere hvis vedkommende er slått i svime først, selvsagt, men det er ikke alltid enkelt å svimeslå noen heller. Anonymkode: 21c79...2eb Det er vel ikke forsvarlig å svimeslå noen... Selv er jeg neppe sterk nok, og selv om jeg var det, så ville jeg jo ikke vite nøyaktig hvor hardt jeg skulle slå eller hvor jeg burde treffe. Anonymkode: 09f03...7fe Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144441839-s%C3%B8nnen-min-holdt-p%C3%A5-%C3%A5-drukne-meg-%F0%9F%A5%B5/#findComment-149987248 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2023 #16 Del Skrevet 29. juli 2023 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Det er vel ikke forsvarlig å svimeslå noen... Selv er jeg neppe sterk nok, og selv om jeg var det, så ville jeg jo ikke vite nøyaktig hvor hardt jeg skulle slå eller hvor jeg burde treffe. Anonymkode: 09f03...7fe Hvis alternativet er at personen drukner så er det vel bedre å slå ham/henne i svime så vedkommende kan reddes. Du ser jo bare problemer ved andres løsningsforslag. Så hva er ditt forslag til hvordan man redder en i panikk fra å drukne? Anonymkode: 21c79...2eb Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144441839-s%C3%B8nnen-min-holdt-p%C3%A5-%C3%A5-drukne-meg-%F0%9F%A5%B5/#findComment-149987252 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ReneRene Skrevet 30. juli 2023 #17 Del Skrevet 30. juli 2023 (endret) Dette kan resultere i problemer for både deg og sønnen din. Det var en traumatisk opplevelse for begge to, og jeg sier ikke det for at jeg tror du ikke vet det. Men det kan gi seg utslag i mye annet enn å bli redd vann og det å dø. Det kan være at angst blir overført på andre ting, og at han/ du kan bli redde ting dere aldri har vært redde for før. Bare vær obs på forandringer med både han og deg. Jeg tror egentlig at du er i noe sjokk enda, men ja, dere bør gå på kurs. Håper det går bra med begge to! Endret 30. juli 2023 av ReneRene Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144441839-s%C3%B8nnen-min-holdt-p%C3%A5-%C3%A5-drukne-meg-%F0%9F%A5%B5/#findComment-149987256 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2023 #18 Del Skrevet 30. juli 2023 Anonym bruker skrev (8 timer siden): Mannen min er redningsdykker. Han sier at i verste fall må man slå den man prøver å redde bevisstløs, for å få dratt dem i land. På skolen husker jeg vi lærte at man må prøve å få den som holder på å drukne over på ryggen, for så å legge seg på ryggen under/bak vedkommende, legge hendende under haka hans/hennes og svømme på ryggen mot land. Det er IKKE enkelt å skulle redde en som har panikk opp fra vannet. Anonymkode: 21c79...2eb Takk for svar❤️ Så det er enklere å svømme på rygg(gitt at den du redder også kommer seg over på rygg evt er bevisstløs som du sier). Men hva om det ikke er direkte livredning, det var jo bare panikk og behov for å holde seg fast for sønnen min. Hva gjør folk når de bader med barna sine, dypt nok til at du ikke rekker ned til bunnen. Og barnet vil holde seg fast i deg fordi de er slitne, utrygge eller lignende. Jeg blir jo dratt under. Da er det jo ikke engang snakk om en desperat person som "klatrer" på deg for å berge livet sitt. Jeg kommer kommer aldri til å tørre å bade igjen med mindre vi er i basseng med livreddere. Anonymkode: 70f32...2d6 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144441839-s%C3%B8nnen-min-holdt-p%C3%A5-%C3%A5-drukne-meg-%F0%9F%A5%B5/#findComment-149987284 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2023 #19 Del Skrevet 30. juli 2023 Anonym bruker skrev (8 timer siden): Har opplevd det samme, at jeg nesten fikk panikk da jeg skulle berge barnet mitt fra et sted der jeg ikke selv nådde bunnen. Jeg ble dradd ned av ham, han var ca 6 år og grep tak i meg på samme måte som du beskriver. Og jeg er i prinsipp en god svømmer! Men jeg kan ikke livredning. Jeg kan føre en passiv (bevisstløs) person i land hvis hun/han flyter på rygg. Du trenger ikke lære deg livredning. Men kanskje sørge for å ha med en redningsvest eller et flyteelement til påkommende tilfeller? Anonymkode: 09f03...7fe ❤️ Vi bader mye på hytta. Der har vi jo både redningsvester og livbøye. I tillegg kan barna svømme, så klart, siden vi hopper fra brygga. Men disse ligger jo på brygga. Og når vi var 3-4 meter unna og han fikk behov for å holde på meg så vet jeg ikke om jeg hadde klart å tenke så rasjonelt at jeg hadde dyttet han unna for å svømme å hente livbøye. Heldigvis var det ikke panikk hos han, og han så at jeg virkelig slet med å holde hodet over vann og han slapp taket. Begge svømte bort til brygga og det gikk bra. Jeg ser jo folk som hopper fra båt med barn, og så holder de barnet mens de selv er i vannet fordi barnet blir redd når de får vann i øynene eller lignende. De legger seg io ikke på rygg. Føler nesten at jeg ikke kan svømme lenger etter denne hendelsen. Overreagerer sikkert, men der og da var jeg sikker på at må drukner jeg. Og er 100% sikker på at jeg hadde gjort det om ha ikke hadde sluppet, jeg brukte alle mine krefter på å få ansiktet over for å puste. Anonymkode: 70f32...2d6 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144441839-s%C3%B8nnen-min-holdt-p%C3%A5-%C3%A5-drukne-meg-%F0%9F%A5%B5/#findComment-149987285 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2023 #20 Del Skrevet 30. juli 2023 Anonym bruker skrev (8 timer siden): Hvorfor skriver du at du forstår det? For så å spørre om det er vanlig? Du har ikke forstått det om du lurer på det her…. Anonymkode: 364c8...4c6 Les innlegget. Jeg forstår at en desperat person kan dra deg ned. Lurer på om det er vanlig at en IKKE desperat person, som bare trenger å holde litt på armen eller skulderen din, vil dra deg ned. Ser jo mange som holder barnet sitt i vannet, at barnet bruker mor som støtte mens de bader på dypet. Anonymkode: 70f32...2d6 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144441839-s%C3%B8nnen-min-holdt-p%C3%A5-%C3%A5-drukne-meg-%F0%9F%A5%B5/#findComment-149987286 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2023 #21 Del Skrevet 30. juli 2023 Anonym bruker skrev (8 timer siden): Det må jo ha vært en lettelse, HI, både at han kom seg på land og at du kom deg opp av vannet. Godt det gikk bra med dere! Anonymkode: 44f6e...35b Takk❤️ Ja, var en lettelse. Kjente jeg fikk panikk når jeg skjønte hva som var i ferd med å skje. Tror han så desperasjonen i øynene mine siden han slapp så fort. Det er ikke tull det de sier om at drukning skjer stille uten roping og mye styr. Jeg greide ikke annet enn å kjempe for å få ansiktet over vannflaten for å få litt luft, fikk ikke ut et "hjelp, slipp, stopp" eller noe! Anonymkode: 70f32...2d6 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144441839-s%C3%B8nnen-min-holdt-p%C3%A5-%C3%A5-drukne-meg-%F0%9F%A5%B5/#findComment-149987288 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2023 #22 Del Skrevet 30. juli 2023 Anonym bruker skrev (8 timer siden): Jeg holdt på å bli drukna av hunden min når jeg var tenåring, han fikk fullstendig panikk og klatret oppå meg, det er en grusom følelse. Jeg fikk oss begge inn til land etterhvert, men ble skikkelig skremt av det. Så ja, det tror jeg er en vanlig reaksjon når man får panikk, et menneske i panikk får uante krefter. Anonymkode: 15089...f44 ❤️ Anonymkode: 70f32...2d6 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144441839-s%C3%B8nnen-min-holdt-p%C3%A5-%C3%A5-drukne-meg-%F0%9F%A5%B5/#findComment-149987289 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2023 #23 Del Skrevet 30. juli 2023 Anonym bruker skrev (8 timer siden): Jeg ville investert i et par timer med profesjonell svømmeinstruktør for både seg selv og sønnen - for å lære noen teknikker og bearbeide opplevelsen så det ikke sitter i kroppen hver gang dere er på stranda framover. Spør i nærmeste svømmeklubb om noen kan hjelpe dere. Anonymkode: cc014...da8 Lurt. Skal finne ut hva de har her i kommunen 😊 Anonymkode: 70f32...2d6 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144441839-s%C3%B8nnen-min-holdt-p%C3%A5-%C3%A5-drukne-meg-%F0%9F%A5%B5/#findComment-149987290 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2023 #24 Del Skrevet 30. juli 2023 ReneRene skrev (6 timer siden): Dette kan resultere i problemer for både deg og sønnen din. Det var en traumatisk opplevelse for begge to, og jeg sier ikke det for at jeg tror du ikke vet det. Men det kan gi seg utslag i mye annet enn å bli redd vann og det å dø. Det kan være at angst blir overført på andre ting, og at han/ du kan bli redde ting dere aldri har vært redde for før. Bare vær obs på forandringer med både han og deg. Jeg tror egentlig at du er i noe sjokk enda, men ja, dere bør gå på kurs. Håper det går bra med begge to! Skal følge med. Ja, tror også sjokket satt i veldig lenge. Skal absolutt gå på kurs, det der vil jeg ikke oppleve igjen! 😟 Men virker jo ikke som dette er helt vanlig? Se bort ifra at en person har fullstendig panikk, det blir en annen sak. Alle som bader med ungene sine har jo ikke fått profesjonell opplæring. Likevel ser jeg mange bader med barn, og barna holder i armen til mor eller far på dypet. Ser også at folk hopper fra båt og brygge med barn, og når de kommer opp til overflaten så vil barnet holde seg fast fordi de har vann i øynene. Dette ser jo ut som det er lett som en lek, ingen jeg ser blir dratt under eller må kjempe for å holde barnet. Hva er det jeg ikke får til siden jeg ikke greier å holde meg over vann når sønnen min holder meg på armen eller skulderen for støtte? 🥵 men ja, lærer dette på et evt kurs. Forstår bare ikke hvorfor andre får det til som om det skulle være like naturlig som å gå på hardt underlag 😖 Anonymkode: 70f32...2d6 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144441839-s%C3%B8nnen-min-holdt-p%C3%A5-%C3%A5-drukne-meg-%F0%9F%A5%B5/#findComment-149987291 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2023 #25 Del Skrevet 30. juli 2023 Vi har øvd på det fra de var babyer. Barna har lært å flyte og gjør det samtidig som de evt støtter seg på oss. Alt man ikke har øvd på er vanskelig og det er vanskeligere å lære nye ting når man blir eldre. Anonymkode: e5012...3d1 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144441839-s%C3%B8nnen-min-holdt-p%C3%A5-%C3%A5-drukne-meg-%F0%9F%A5%B5/#findComment-149987302 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå