Gå til innhold

Har du en venninne du mener er uhygienisk?

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (45 minutter siden):

Og du snakker om å ikke sette mennesker i bås? 
Gothiske mennesker flest lever selvsagt ikke i en svinesti. 

Anonymkode: 47ab8...03b

🙃 Det er dine ord, ikke mine. Jeg skrev at de er på et litt dypere nivå enn å lure på hvilke vaskemidler de skal bruke når og hvor 🙂

Det vet du godt. Om du kjenner noen. 

Fortsetter under...

ReneRene skrev (2 minutter siden):

🙃 Det er dine ord, ikke mine. Jeg skrev at de er på et litt dypere nivå enn å lure på hvilke vaskemidler de skal bruke når og hvor 🙂

De er på et så dypt nivå at de ikke bryr seg om hygiene??

Anonymkode: d2b27...8bd

ReneRene skrev (3 timer siden):

Jeg kjenner mange gothere, og er goth selv. Vi er like mye eller lite opptatt av hygiene som alle andre, altså… Man kan fint være hygienisk uten å bruke mye kapasitet på å reflektere rundt vaskemidler, det er jo ren allmennkunnskap. Klorinspray på badet, Jif kjøkken til kjøkkenbenken og Jif Universal til gulv, verre er det ikke.

Anonymkode: 77f9c...980

ReneRene skrev (6 timer siden):

Ja, men jeg syns altfor mange er det generelt. DET er mitt "problem"

Men jeg har en venninne som er ghotisk og lever det helt ut. Der er det edderkoppspinn og rot og støv og ikke rent. Selv er hun veldig renslig med seg selv da- det er hun. Veldig opptatt av egenpleie sånn sett, og kan alt om hudpleie og sunn mat. Men huset er en  fascinerende opplevelse med hunder og katter og rot og mangelfull rengjøring. Jeg trives ekstremt godt hos henne. Og hun er ekstremt søt også, for hver gang jeg er der har hun strøket duken for min skyld og nærmest kokt koppene vi drikker av. Hun har veldig mange vakre ting hun holder vedlike selv om både støvlag er ti centimeter tykt og gulvet ikke er vasket siden 2007. Eller noe sånt. 

Superintelligent og supersnill jente/ dame som bare lever ut stilen sin 100 %

Her er vi LANGT over nivået om å ikke bry seg om hvilket vaskemiddel man skal bruke, altså. Du beskriver en svært uhygienisk svinesti. Om man orker å leve i dritt så hjelper det ikke om man er såkalt ‘smart’. 

ReneRene skrev (3 timer siden):

Anonymkode: 47ab8...03b

Annonse

ReneRene skrev (5 timer siden):

Ghotiske mennesker har ikke hygiene i fokus akkurat. Der går det i litt dypere ting 🙂 det er nok litt forakt for det konforme. Er du ikke enig? 

Her stiller du spørsmål som du får svar på i dette innlegget ⬇️

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Nei, jeg er ikke enig.

Anonymkode: 48068...bf0

Altså,  du spør: Er du ikke enig? Og får et greit svar på det du har spurt om.  Og det er jaggu ikke bra nok for deg. Helt fantastisk... 🙈 Du må jo være litt kort du. Og du gikk greit inn for å ødelegge denne tråden og. Det klarte du. Gratulerer. 

Nei. Og du har selvfølgelig ingen argumenter? 

Jeg lurer litt på hva dere som kun kommer med slike kommentarer tror er viktig med dem? Er du viktig? Nei, det er du ikke. Du viser ingen intellektuell kapasitet til å argumentere. Dine meninger betyr dermed nada. 

Men det skorter nok på selvinnsikt, så det er perler for svin. Jeg kaster bort noen sekunder. My bad. 

Ghotiske mennesker har ikke hygiene i fokus akkurat. Der går det i litt dypere ting 🙂 det er nok litt forakt for det konforme. Er du ikke enig? 

Dummere innlegg har jeg aldri lest... 

Tror ikke det fins noe som heter "ghotiske mennesker". Det er ikke en medfødt del av personen, og heller ikke en religion eller en sykdom eller noe annet som man vanskelig kan kvitte seg med. "Gothic" er en stilpreferanse, ikke noe annet, og man blir ikke automatisk filosofisk og dyp av å foretrekke goth-estetikk. Ikke mer enn man blir av å foretrekke IKEA.

Anonymkode: 164bd...12b

Nei. Og du har selvfølgelig ingen argumenter? 

Jeg lurer litt på hva dere som kun kommer med slike kommentarer tror er viktig med dem? Er du viktig? Nei, det er du ikke. Du viser ingen intellektuell kapasitet til å argumentere. Dine meninger betyr dermed nada. 

Men det skorter nok på selvinnsikt, så det er perler for svin. Jeg kaster bort noen sekunder. My bad. 

Beklager, men det du bidrar med er langt unna å kunne kalles "perler".... 

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Jeg kjenner mange gothere, og er goth selv. Vi er like mye eller lite opptatt av hygiene som alle andre, altså… Man kan fint være hygienisk uten å bruke mye kapasitet på å reflektere rundt vaskemidler, det er jo ren allmennkunnskap. Klorinspray på badet, Jif kjøkken til kjøkkenbenken og Jif Universal til gulv, verre er det ikke.

Anonymkode: 77f9c...980

Hvis det er helsen du tenker på i forbindelse med hygiene bør du holde deg langt unna sprayflaskene.

Anonymkode: 8eca0...5bc

LME1001 skrev (14 timer siden):

Jeg bodde med ei venninne i studietiden som hadde stygge tenner. Det viste seg at hun kun pusset tenner på torsdager (!) for da skulle hun hjem til kjæresten. 

Hun vasket heller aldri sengetøyet sitt. Vi bodde sammen et studieår. 

Hun må jo ha stinket død og fordervelse fra munnen... 

Anonymkode: 05535...6cc

Har noen franske venner som lukter veldig... fransk, men de ser rene ut og har det forholdsvis rent og ryddig hjemme. Det er vel en kulturell greie, og egentlig er det jo litt rart at vi er så fremmedgjort fra vår egen kroppslukt. Uten at jeg vil endre på mine egne vaner av den grunn 😅

Annonse

Hm, min franske mann og hans familie og venner har i hvertfall god hygiene, dusjer hver dag osv🤨 så kanskje det ikke er en « kulturell greie» men heller at de er like forskjellige som nordmenn?😊

Anonymkode: 8a68e...290

Anonym bruker skrev (På 29.7.2023 den 17.10):

Eksen min er ekstremt uhygienisk. Jeg gremmes av at ungene er hos ham 50% av tiden. Jeg har tatt det opp med han, og vet at familien hans også tar det opp. Blir det ikke bedre, må jeg rådføre meg med bv eller noe.

Han vasker sjeldent sengetøy, har flere katter (som sover i sengene med barna), det er ikke mulig å finne frem på kjøkkenet og gulvet er klissete. I tillegg til alt rotet som ligger spredt rundt omkring! 🤢

Anonymkode: 8a3a9...c1c

Dette vil ikke bv gjøre noen verdens ting med så sant de får mat og kjærlighet. 

Anonymkode: de476...089

ReneRene skrev (På 29.7.2023 den 21.17):

Her er det nok mulig du bommer litt. Antakelig har du satt alle som har denne stilen i samme bås som venninnen din fordi du tenker at det er klesstilen og smaken de har i innredning og kunst som fører til at de ikke har det rent og ryddig. Jeg kjenner flere slike, og de har det alltid rent og ryddig hjemme. Men jeg har et søskenbarn som ikke har det rent og ryddig hjemme. Men hun har ME, og du vet jo hvordan folk med ME er. De liker ikke å gjøre noe annet enn å ligge på sofaen, så da blir det jo sånn da. 

Anonymkode: 6bc0d...93a

Hadde en venninne som har en stor hund, hun var ikke den mest renslige. Men har ikke kontakt med hun lenger, hun var sammen med kompisen til mannen min, men det ble slutt mellom de. Der var alltid hundehår overalt, hunden stinket alltid og var alltid veldig fettet i pelsen , gikk ikke an å klappe den. Der syntes jeg det var ekkelt og uhygienisk. Jeg elsker hund og har ingenting i mot hund i sofaen, men den stinket så at alle møblene også stinket . 

Anonymkode: dd9e6...2da

Anonym bruker skrev (På 29.7.2023 den 13.47):

Da lurer jeg på hvorfor, eller hva hun gjør? 

Anonymkode: 05535...6cc

Jeg vet ikke om det er uhygienisk eller bare litt ekkelt, men jeg har en som kan f.eks. ta seg i nesen (ikke akkurat pelle nese, men liksom klø/tørke seg i nesen med tommel og pekefinger) slikke på fingeren eller ta av seg skoen og klø/plukke på tærne sine og da synes jeg det er litt ekkelt hvis hun tar på meg eller mine ting etterpå. Hun kan også klappe og klø bikkja og så ta på maten uten å vaske henda først og det syns jeg er ekkelt.

Anonymkode: 6f1b5...a19

ReneRene skrev (På 29.7.2023 den 19.34):

Gothere.

Jeg var i et slikt miljø tidligere, og ingen av mine venner hadde det møkkete eller rotete hjemme. Mørke farger og sær dekor, men ikke møkkete

Anonymkode: 04262...c9f

Anonym bruker skrev (16 timer siden):

Kan du beskrive hva "ghotere" og å være "ghotisk" betyr?  For ingen av disse ordene finnes i etablerte ordbøker. 

Minner om det som i dag kalles emo.

Forkjærlighet for mørk romantikk, mørk og melankolsk musikk. Ofte sorte klær, blonder, hansker, nettingstrømper. Sminker seg med mye eyeliner og gjerne noen ekstra kruseduller i ansiktet påtegnet. Piercings, gjerne sort hår eller sterke farger i håret. Stor musikkinteresse. 

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Minner om det som i dag kalles emo.

Forkjærlighet for mørk romantikk, mørk og melankolsk musikk. Ofte sorte klær, blonder, hansker, nettingstrømper. Sminker seg med mye eyeliner og gjerne noen ekstra kruseduller i ansiktet påtegnet. Piercings, gjerne sort hår eller sterke farger i håret. Stor musikkinteresse. 

Det du beskriver heter ikke "ghotiske mennesker" eller "ghotere". 
Det kalles goths, ikke "ghotisk". 

Anonym bruker skrev (21 minutter siden):

Det du beskriver heter ikke "ghotiske mennesker" eller "ghotere". 
Det kalles goths, ikke "ghotisk". 

Vi kalte det gothere og goths back in the days. Og- place the H correctly 😁

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Vi kalte det gothere og goths back in the days. Og- place the H correctly 😁

Ser at du plasserer riktig 😁 Forsvant i alle variantene.

Regner med det var goths slik jeg definerer det hun siktet til.. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...