Anonym bruker Skrevet 30. juli 2023 #26 Del Skrevet 30. juli 2023 Det er noen gradsforskjeller her som jeg tror er det som gjør at folk anbefaler en prat med psykolog. En ting er å se at det er dystre tall på den siste klimarapporten, men når man som deg går rundt og hele tiden har klump i magen og ønsker barna dine ikke var til så er vi langt over en normal grad av bekymring og over i noe som neppe er bra for deg eller ungene dine. Det er ganske skremmende å lese at du skulle ønske du kunne spare ungene dine for fremtidsdystopien du ser for deg. Det gir meg litt grøsninger og minner om overskrifter i avisen om andre foreldre som har villet "spare ungene" for noe og dermed tar dem med seg i døden. Jeg skal ikke påstå at den nyeste klimarapporten ikke er dyster, men det gjøres også mye godt arbeid for å finne løsninger. Engasjer dg gjerne i det. Anonymkode: 96269...826 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144441819-jeg-angrer-p%C3%A5-at-jeg-fikk-barn/page/2/#findComment-149987414 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2023 #27 Del Skrevet 31. juli 2023 mT3 skrev (På 29.7.2023 den 8.32): Skjønner godt at det er fort gjort å tenke at verden vil gå under med all denne hylingen i media om globale kriser, spådommer om hvor fort polene smelter og dyrearter forsvinner. Men om det virkelig er så ille, hvorfor setter ikke verdenslederene foten ned med tiltak som virkelig vil fungere? Stoppe motorsport som fortsatt går på fossile drivstoff, stoppe cruise trafikk som går på fosile drivstoff, sette krav til kvalitet og miljøhensyn på produserte varer, hjelpe uland med å få igang renovasjonssystem.... i stedet for å rope ut om at kua forurenser så mye at vi må slutte å spise kjøttet. Hvorfor forbyr de ikke plast bæreposer, eller mange av disse engangsklutene som produseres? Produsentene fant jo fort en erstatning for disse engangs sugerørene. Når jeg var ungdom så var det også like før verden gikk under, den gang pga ozonlaget og freongass. Gassen ble forbudt brukt i spraybokser og kjøleskap og ozonlaget vokste seg til igjen. Grunnen til at de ikke gjør det, er at en mektig oljelobby ikke vil slutte å produsere fossilt brennstoff, og fordi de selv vil bli gjenvalgt. Så lenge den lobbyen sprer usannheter, og så lenge ledere er for feige til å se mer enn 4 år fram i tid, vil somlinga fortsette og forbudene utebli. Anonymkode: d1f19...f98 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144441819-jeg-angrer-p%C3%A5-at-jeg-fikk-barn/page/2/#findComment-149987916 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå