Anonym bruker Skrevet 29. juli 2023 #26 Del Skrevet 29. juli 2023 Anonym bruker skrev (1 time siden): Første vurdering du bør gjøre deg er om dette er en god barnehage med ansatte som passer til dine barn eller ikke. Noen barn synes avskjeder er vanskelige selv om barnehagen er aldri så god. De kan gråte ved avskjed alle dager til de vokser det av seg og blir tryggere i seg selv med alderen. Dette kan være tilfelle selv om foreldre gjør alt riktig ved overlevering. I andre tilfeller er barnehagen god, men de ansatte har ikke kjemi med dette barnet. Selv om ansatte var veldig godt likt og gode på å trøste alle de andre barna, klarte de ikke å roe f.eks et av barna. Så er det barnehager som er dårlige, er underbemannet eller har ansatte som ikke er så godt egnet til å trøste barn. Du må nesten gjøre deg opp en vurdering på hvor du mener barnehagen din er. Ser jo at tre av fire av barna dine har hatt utfordring med gråt i denne barnehagen. Er de sårbare slik at det ofte var gråt? Var dette også ved levering eller var det om barna hadde vondt eller var lei seg av andre ting? Misforstod barnehagen barna og trodde de ville være for seg selv? Eldste min gjemte seg gjerne under bordet om hen var lei seg. Da ville hen være i fred. Så kunne hen komme frem for trøst senere. Er det slik at barn som blir lei seg eller får vondt og ønsker trøst, ikke trøstes i barnehagen, men sitter for seg selv alene og gråter, så er ikke dette en barnehage jeg ville hatt barna mine i. Det er du som har tråden om at barnet ikke fikk bytte opp en avdeling? For bedre råd i den tråden er jo dette en vesentlig opplysning. Jeg tenker at dette ikke nødvendigvis er et god argument for å bytte avdeling. Det er faktisk mulig det er et bedre argument for å bli på avdelingen der barnet er. Her har de gjerne større voksentetthet til å ivareta barnet når det trenger ekstra støtte på morgenen. Det er også mulig det tenker at et mentalt skifte fra å være yngst til eldst på avdelingen vil hjelpe barnet å bli trygg på seg selv i slike overganger. Anonymkode: b2b1b...e45 Det er kun ved levering i bhg at barnet gråter, men det er liksom ikke bare litt gråt, hen er helt hysterisk og noen dager gråter hen inni seg. Da blir hen rød i ansiktet og tårene bare renner. Jeg synes dette er svært tøft og føler kanskje hen ikke trives så godt på avd. Det er 17 barn og tre voksne på avd, men ped-leder får mer fri fordi hun snart er pensjonist. Jeg opplever ped- leder som lite på avdelingen, men jeg vet ikke. I vinter/vår opplevde jeg at det i perioder ofte kun er to voksne på avd, noe jeg synes er uheldig for mitt barn. På den andre avd er de 27 barn og 4 voksne, her føler jeg mer samhold og ped- leder der var på småbarnsavdelingen før da min sønn gikk der og var utrolig flink til å takle mitt barn. Dette gjorde at mitt barn gråt mindre ved avskjeder. Jeg føler meg absolutt ikke trygg på at de voksne takler mitt barn på riktig måte og etter tidligere opplevelser med mine andre barn er det tøft å gå fra hen. Anonymkode: 276cf...a5d Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144441814-mitt-barn-har-hylgr%C3%A5tt-i-et-%C3%A5r-n%C3%A5-i-bhg-trenger-r%C3%A5d/page/2/#findComment-149986885 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2023 #27 Del Skrevet 29. juli 2023 Jeg ville bedt om et møte med ped.leder og styrer, slik at dere sammen kan prøve å finne noen løsninger som kan hjelpe. Min erfaring med de barna som har vanskelige leveringer, er at det ofte har skjedd noe hjemme i forkant som gjør det vanskelig (bytte-dag når foreldrene er skilte, krangling hjemme osv.), at den som leverer bruker for lang tid (barn har ikke samme tidsoppfatning som oss, tror de da skal hjem igjen) eller at det skjer noe i bhg som ikke barnet syns er greit. Hos mitt barn var det et anna barn som var ganske stygg med det, det førte til at barnet ikke ville i bhg. Løste seg fort etter samtale med bhg. Noe anna er at du sier at barnehagen må dra barnet bort fra deg. Dette er skadelig, og er med på å underbygge tanken om at de i barnehagen er "slemme" som tar barnet fra deg, og holder barnet borte fra deg. Det er du som mor som må gi fra seg barnet til de ansatte, uansett hvor vanskelig du syns det er. Du må vise barnet at du stoler på bhg, at det er fint i barnehagen. Og hvis du ikke mener det, er det jo på høy tid med en samtale med bhg. Anonymkode: 639ac...4db Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144441814-mitt-barn-har-hylgr%C3%A5tt-i-et-%C3%A5r-n%C3%A5-i-bhg-trenger-r%C3%A5d/page/2/#findComment-149986931 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2023 #28 Del Skrevet 29. juli 2023 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Jeg ville bedt om et møte med ped.leder og styrer, slik at dere sammen kan prøve å finne noen løsninger som kan hjelpe. Min erfaring med de barna som har vanskelige leveringer, er at det ofte har skjedd noe hjemme i forkant som gjør det vanskelig (bytte-dag når foreldrene er skilte, krangling hjemme osv.), at den som leverer bruker for lang tid (barn har ikke samme tidsoppfatning som oss, tror de da skal hjem igjen) eller at det skjer noe i bhg som ikke barnet syns er greit. Hos mitt barn var det et anna barn som var ganske stygg med det, det førte til at barnet ikke ville i bhg. Løste seg fort etter samtale med bhg. Noe anna er at du sier at barnehagen må dra barnet bort fra deg. Dette er skadelig, og er med på å underbygge tanken om at de i barnehagen er "slemme" som tar barnet fra deg, og holder barnet borte fra deg. Det er du som mor som må gi fra seg barnet til de ansatte, uansett hvor vanskelig du syns det er. Du må vise barnet at du stoler på bhg, at det er fint i barnehagen. Og hvis du ikke mener det, er det jo på høy tid med en samtale med bhg. Anonymkode: 639ac...4db Jeg har allerede hatt en foreldresamtale hvor både ped-leder og styrer var med. De overkjørte meg helt. Det er umulig å klare å gi fra seg barnet fordi det klamrer seg fast i jakka mi sånn at det er umulig å få hen løs selv. De må regelrett ta hen og bruke styrke for å få hen av. Jeg må ta hendene hens og åpne dem for å få grepet løs fra f.eks jakka mi. Det er vondt og ped-leder skryter av meg fordi jeg klarer å gå mens stormen står på som verst. Kjenner jeg gruer meg veldig til bhg start. Anonymkode: 276cf...a5d Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144441814-mitt-barn-har-hylgr%C3%A5tt-i-et-%C3%A5r-n%C3%A5-i-bhg-trenger-r%C3%A5d/page/2/#findComment-149987022 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2023 #29 Del Skrevet 29. juli 2023 Anonym bruker skrev (8 timer siden): Barnehage er en oppbevaringsløsning og ikke noe barnet naturlig trenger. Anonymkode: 3cccf...5b0 Takk for at du øser av din utømmelige visdom. Anonymkode: d8f21...ad9 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144441814-mitt-barn-har-hylgr%C3%A5tt-i-et-%C3%A5r-n%C3%A5-i-bhg-trenger-r%C3%A5d/page/2/#findComment-149987045 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2023 #30 Del Skrevet 29. juli 2023 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Jeg har allerede hatt en foreldresamtale hvor både ped-leder og styrer var med. De overkjørte meg helt. Det er umulig å klare å gi fra seg barnet fordi det klamrer seg fast i jakka mi sånn at det er umulig å få hen løs selv. De må regelrett ta hen og bruke styrke for å få hen av. Jeg må ta hendene hens og åpne dem for å få grepet løs fra f.eks jakka mi. Det er vondt og ped-leder skryter av meg fordi jeg klarer å gå mens stormen står på som verst. Kjenner jeg gruer meg veldig til bhg start. Anonymkode: 276cf...a5d Bytte barnehage? Anonymkode: 75b9f...7ea Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144441814-mitt-barn-har-hylgr%C3%A5tt-i-et-%C3%A5r-n%C3%A5-i-bhg-trenger-r%C3%A5d/page/2/#findComment-149987171 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2023 #31 Del Skrevet 29. juli 2023 Anonym bruker skrev (1 time siden): Bytte barnehage? Anonymkode: 75b9f...7ea Under foreldresamtalen sa styrer at det var verre for barnet å bytte barnehage fordi der kjente hen ingen, så jeg er veldig usikker på hva jeg bør gjøre. Anonymkode: 276cf...a5d Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144441814-mitt-barn-har-hylgr%C3%A5tt-i-et-%C3%A5r-n%C3%A5-i-bhg-trenger-r%C3%A5d/page/2/#findComment-149987201 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2023 #32 Del Skrevet 29. juli 2023 Anonym bruker skrev (28 minutter siden): Under foreldresamtalen sa styrer at det var verre for barnet å bytte barnehage fordi der kjente hen ingen, så jeg er veldig usikker på hva jeg bør gjøre. Anonymkode: 276cf...a5d Men du har jo null tillit til styrer eller barnehagen uansett, så da må du jo bare bytte. Skjønner ikke hvordan du kan benytte deg av en barnehage som du har så lite tillit til. Anonymkode: baeac...52c Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144441814-mitt-barn-har-hylgr%C3%A5tt-i-et-%C3%A5r-n%C3%A5-i-bhg-trenger-r%C3%A5d/page/2/#findComment-149987226 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå