Gå til innhold

List opp dine tre verste småskader 😂 Kun for morsomt!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (29 minutter siden):

Morsomme småskader som skjer titt og ofte ja 🙄

Anonymkode: 8fe3a...244

Ble vel spurt etter de tre verste småskader, ikke de tre mest morsomme.. 

Så lenge jeg ikke trenger mer tilsyn enn en liten legetime for noen få sting, anser jeg det som småskader. 

Annonse

- fikk en flis på str nesen spiker du bruker på utvendig panel under foten. Den verket ut 1mnd senere, gikk på hælen hele perioden.

- Jeg og en kompis dro på fisketur for første gang. Han satte  fiskekroken fast i øyenbrynet mitt. Den satt bom fast. Sjeleglad for at ikke øyet mitt røyk den dagen. Fjernet på legevakten, følte meg ikke litt dum der jeg lå. 

-mannen fjernet fliser fra en trapp og boret vekk betongen ved inngangen vår. Vi skulle bygge nytt. Jeg var med på å grave, bære betong ol, så fullstendig klar over at det ikke var trapp der, og 1 1/2m ned til bakken fra utgangsdøren. Gikk inn i huset da vi var ferdige å kom på at butikken over veien stengte om 3min. Hvem tror du ikke løp ut av utgangsdøren og deiset rett i bakken? Stupte ut, vrei foten da jeg landet og havnet på legevakten😅

Anonymkode: 17502...0ef

Gutten min fikk kutt i pannen, fordi han klarte å dunke hodet i tallerken når vi satt og spiste, trengte bare plaster, men uansett, han var 4 år, jeg satt rett ved siden av, men skjønner ikke hvordan han klarte det 🤣. Jeg la hånden på en varm kokeplate, det var veldig vondt 🤣

Anonymkode: 4d4fa...c2a

Mannen min er super kløne. Ikke morsomme skader, men man blir jo litt fascinert av måter man kan skade seg i hodet på. Stort sett hodet han skader. 

- han syklet i nedoverbakke da en katt kom løpende ut i veien å inn i sykkelen hans. Han stupte av sykkelen men landet heldigvis mykt halvveis i en bekk. Ble bare noen sting i låret. 

-han skallet i ett fly (som stuer). Sprakk hodeskallen å endte med 50 stifter i hodet.

- besvimte på do. Slo hodet i toalettet å sprakk opp fra leppa og opp til nesa både innvendig og utvendig. Måtte sy for å lukke leppa . 

-Gikk på en (heter det) vindskier , sånn fra hustaket som kan gå ned mot bakken i hodehøyde. Hvem tror du kom løpende rundt hushjørnet å satte hodet rett i den? 8 sting i hodet.

- hadde ett smalt «rom» rom under trappa hvor vi oppbevarte klær pga lite hus. Minnet mannen på «pass på hodet». 2 sek etter reiste han seg opp (han er nesten 2m), smalt hodet rett i trappa med full kraft å ente med hjernerystelse. Hjernerystelse har han forøverig fått påvist 5 ganger.

- spiller hockey. Mistet halve fingeren på banen engang da han ikke hadde på hansker (drev å satte de på), falt og en kjørte over fingeren hans med skøyta. Gikk bra etter mye styr.

-han og en kreativ kompis skulle fjerne ett svært tre. Kappet treet i seksjoner, etter boka. Så skulle den siste stammen på 2m ned. Gikk fint men gutta glemte at stammen først treffer bakken, så blir stammen slått opp igjen før den havner på bakken for godt. Der brakk mannen ankelen fordi stammen spratt opp å landet på hans fot. Var noen hundre kilo det. 

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Mannen min er super kløne. Ikke morsomme skader, men man blir jo litt fascinert av måter man kan skade seg i hodet på. Stort sett hodet han skader. 

- han syklet i nedoverbakke da en katt kom løpende ut i veien å inn i sykkelen hans. Han stupte av sykkelen men landet heldigvis mykt halvveis i en bekk. Ble bare noen sting i låret. 

-han skallet i ett fly (som stuer). Sprakk hodeskallen å endte med 50 stifter i hodet.

- besvimte på do. Slo hodet i toalettet å sprakk opp fra leppa og opp til nesa både innvendig og utvendig. Måtte sy for å lukke leppa . 

-Gikk på en (heter det) vindskier , sånn fra hustaket som kan gå ned mot bakken i hodehøyde. Hvem tror du kom løpende rundt hushjørnet å satte hodet rett i den? 8 sting i hodet.

- hadde ett smalt «rom» rom under trappa hvor vi oppbevarte klær pga lite hus. Minnet mannen på «pass på hodet». 2 sek etter reiste han seg opp (han er nesten 2m), smalt hodet rett i trappa med full kraft å ente med hjernerystelse. Hjernerystelse har han forøverig fått påvist 5 ganger.

- spiller hockey. Mistet halve fingeren på banen engang da han ikke hadde på hansker (drev å satte de på), falt og en kjørte over fingeren hans med skøyta. Gikk bra etter mye styr.

-han og en kreativ kompis skulle fjerne ett svært tre. Kappet treet i seksjoner, etter boka. Så skulle den siste stammen på 2m ned. Gikk fint men gutta glemte at stammen først treffer bakken, så blir stammen slått opp igjen før den havner på bakken for godt. Der brakk mannen ankelen fordi stammen spratt opp å landet på hans fot. Var noen hundre kilo det. 

Er han tilbakestående?

Annonse

-Ikke akkurat en skade, men hadde en kvise i nesa en gang som var så vond at jeg til slutt måtte ta en paracet for å få sove. Lettelsen da den ble sånn at jeg kunne kverke den (så tårene spratt) var stor.

- Smalt hele hånda på ei kokeplate som var brennvarm. Trodde komfyren hadde sluttet å virke for kjelen min kokte jo aldri. Så kjente jeg at plata var kald. Klaska da hånda, av en eller annen helt idiotisk grunn, rundt på de andre platene. Da oppdaget jeg brått og plutselig at jeg hadde satt på feil plate og at en av de andre var særdeles varm.

- Glapp ei 10-liters bøtte, stappfull av stein ned på foten. Den lille plastringen under bøtta lagde et kutt i den ene tåa som var så dypt at jeg ved første øyekast trodde jeg hadde kappa den av. Litt dramatisk, kanskje :D

Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Er han tilbakestående?

Ikke enda 🤣. Neste hodeskade, da blir han kanskje det🤣.

Neida,mye uhell . To mannehjerner som tenker sammen, da er det i realiteten ingen hjerner. Å ja, hanner svensk også til deg som tullet med det under her🤣

Hæ, bare 3?

- ganske stort og heftig brannskade på rumpa etter å ha sittet (!) på et skateboard i en lang bratt bakke, jeg klarte ikke svingen nederst...

- var nysgjerrig på hva mine kolleger snakket om på andre siden av gangen og klarte å gå i en dør. Fikk så stor kul i panna at jeg kunne se den og måtte ha legetilsyn...

- husker dere 2 liters kartong med melk? Det gjør jeg og alle mine nærmeste. Sto to pakker på bordet og jeg tok den jeg trodde var full, men den var tom... så da ble det litt feilberegning i bruk av kraft. Fikk tidenes blåveis.

. Hadde stringtruse med litt grov blonde som klarte å hekte seg. Friksjonsskade i huhuen var en nedtur på kjæresteferie..

- Papegøye som bet meg i nesa, har enda arr

- tråkket på en spiker som hadde vært brukt i bur til syke måsker natten før vi skulle reise laaangt avgårde (der legehjelp var temmelig utilgjengelig)

- et søskenbarn forsøkte også å bruke meg som agn. Så nå er avgiftertang alltid med oss på fisketur

Dette bare et lite utvalg av mine mer eller mindre kreative skader. Så kommer alle sykkel, ski, fotball, fylla og arbeidsskadene i tillegg.. 

Jeg lever ihvertfall 😅

Anonymkode: 048a5...9e3

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hæ, bare 3?

- ganske stort og heftig brannskade på rumpa etter å ha sittet (!) på et skateboard i en lang bratt bakke, jeg klarte ikke svingen nederst...

- var nysgjerrig på hva mine kolleger snakket om på andre siden av gangen og klarte å gå i en dør. Fikk så stor kul i panna at jeg kunne se den og måtte ha legetilsyn...

- husker dere 2 liters kartong med melk? Det gjør jeg og alle mine nærmeste. Sto to pakker på bordet og jeg tok den jeg trodde var full, men den var tom... så da ble det litt feilberegning i bruk av kraft. Fikk tidenes blåveis.

. Hadde stringtruse med litt grov blonde som klarte å hekte seg. Friksjonsskade i huhuen var en nedtur på kjæresteferie..

- Papegøye som bet meg i nesa, har enda arr

- tråkket på en spiker som hadde vært brukt i bur til syke måsker natten før vi skulle reise laaangt avgårde (der legehjelp var temmelig utilgjengelig)

- et søskenbarn forsøkte også å bruke meg som agn. Så nå er avgiftertang alltid med oss på fisketur

Dette bare et lite utvalg av mine mer eller mindre kreative skader. Så kommer alle sykkel, ski, fotball, fylla og arbeidsskadene i tillegg.. 

Jeg lever ihvertfall 😅

Anonymkode: 048a5...9e3

😂

Anonymkode: 5bc43...391

Ikke min skade, men en venninne bodde på studenthjem, og det var fest på gangen. Hun fant ikke sov-i-ro, så tygget på papir, og stakk klumpene langt inn i øregangen. Papir som tørker utvider seg... Hun våknet av et veldig press inne i øret, og fikk ikke ut papiret. Gikk først til legen, som nok ikke fikk til annet enn å skyve papiret lenger inn. Endte på øre, nese, hals på Ullevål som måtte holde på i en evighet for å få det ut. 

Anonym bruker skrev (12 timer siden):

Nei, han er svensk.

(sorry, den var stygg, beklager)

Anonymkode: b272c...f49

Merkelig at det fortsatt er lov å krenke svensker? Hadde det vært greit å si «nei, han er saud-araber», «nei, han er kinesere»? Nei. Da hadde mann jo faktisk risikert fengsel.

Anonymkode: a6e6f...0fa

1. Måtte ta stivkrampe etter at datteren på 1,5år bet meg i kinnet for å vekke meg.

2. Måtte går med lapp på øyet, fordi datteren min (denne gangen 2 år) klorte hornhinnen min.

3. Skulle spise kjeks, og stappa hele i munnen. Var ikke klar over hvor pekefingen min var, så jeg bet meg selv. Var ikke store skaden, men jeg lurer fortsatt på hvordan jeg fikk det til.

Anonymkode: 27e12...a2e

Kuttet meg på eplekutteren - 3 sting 

Fikk tuppen på en skarp kniv mellom mellom to fingre da jeg skulle sette noe i bestikkskuffen i oppvaskmaskinen - 3 sting 

Fikk en gaffel på øyet slik at hornhinnen ble skadet - lapp på øyet leeenge + uklart syn i ett års tid 

Anonymkode: f97de...73c

Etsende fotvortebehandling som sprutet i øyet, skade på hornhinna og antibiotika en uke. 

Brakk langefingeren på tur, snubla og fikk hele meg over fingeren som landet på en rot. Måtte gå med skinne på langefingeren i lang tid. 🖕🏻

Skrelte av tuppen på fingeren fordi jeg hadde lagt en barberhøvel uten beskyttelse ned i toalettmappa. Besvimte av blodet 😂 Fortsatt hakk i fingeren.

Anonymkode: 81086...9e6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...