Gå til innhold

Altså, slike treningstights med scrunch på rompa...

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Det blir jo på lik linje med alt annet som blir diskutert her på forumet. Man sier ikke alle meningene høyt til andre. Det er derfor slike forum eksisterer, for å diskutere ting man normalt kanskje ikke ville sagt høyt til folk. 

Hi spør hva andre mener om disse tightsene, folk svarer ærlig. Mener du at de som svarer her, skulle vært like ærlige i virkeligheten? Som at vi som beskuet damen utenfor vinduet, skulle gått ut til henne og stoppet henne og sagt at du bør ikke gå i den tightsen, den kler deg virkelig ikke? 

Anonymkode: 4a8a8...b5d

Nei, jeg mener ikke at de skulle vært like "ærlige" i virkeligheten. Jeg mener tvert om at alle som ytrer seg på nett bør vise samme folkeskikk som de ( forhåpentligvis) gjør ellers. Å latterliggjøre, kritisere og håne andre på grunn av klesvalg er og har aldri vært god folkeskikk. At nettet skal bli brukt for å få ut guffe mot andre er faktisk et problem. 

Fortsetter under...

ReneRene skrev (8 minutter siden):

Den siste setningen din er så åpenbar motstridende til alt du har skrevet. 

Du mente at jeg "røpet meg" og ville ha oppmerksomhet siden jeg bruker dem. Jeg bor helt alene og har ikke tilskuere når jeg trener. Bare sånn at du skjønner hvor feil "antagelsen" din var altså.

Du skrev at du er i din fulle rett til å mene og ytre det du vil om andre. Det du ytrer her er fordommer, hånlig holdning og latterligjøring. Det går nok under både kritikk og hets. 

Du sier at andre som bruker slike tights pynter seg for fremmede menn. Da er det jo fort gjort å konkludere med at du snakker av egen erfaring. For ellers blir det bare spekulasjoner og det driver jo du ikke med. 

At du er så sart at du ikke tåler å få vite hva noen andre tenker om måten du kler deg på kan ikke jeg ta ansvar for. Thigtsen det er snakk om er ukledelig på alle og man ser at det er en spesiell type mennesker som brukeren de.  Om du bruker dem kun når du er alene så er det helt greit, tråden handler ikke om deg. 

Anonymkode: a45bf...8f7

ReneRene skrev (2 minutter siden):

Nei, jeg mener ikke at de skulle vært like "ærlige" i virkeligheten. Jeg mener tvert om at alle som ytrer seg på nett bør vise samme folkeskikk som de ( forhåpentligvis) gjør ellers. Å latterliggjøre, kritisere og håne andre på grunn av klesvalg er og har aldri vært god folkeskikk. At nettet skal bli brukt for å få ut guffe mot andre er faktisk et problem. 

Folkeskikk er jo så mangt, det lyser jo lang vei gjennom at ikke alle har det her inne.......

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Du sier at andre som bruker slike tights pynter seg for fremmede menn. Da er det jo fort gjort å konkludere med at du snakker av egen erfaring. For ellers blir det bare spekulasjoner og det driver jo du ikke med. 

At du er så sart at du ikke tåler å få vite hva noen andre tenker om måten du kler deg på kan ikke jeg ta ansvar for. Thigtsen det er snakk om er ukledelig på alle og man ser at det er en spesiell type mennesker som brukeren de.  Om du bruker dem kun når du er alene så er det helt greit, tråden handler ikke om deg. 

Nettopp. Tråden handler ikke om meg. Den handler om at jeg som vanlig reagerer på ytringer her, som jeg overhodet ikke syns er akseptable. Og igjen, minst av alt på et forum de aller fleste er mødre. 

ReneRene skrev (2 minutter siden):

Nettopp. Tråden handler ikke om meg. Den handler om at jeg som vanlig reagerer på ytringer her, som jeg overhodet ikke syns er akseptable. Og igjen, minst av alt på et forum de aller fleste er mødre. 

Men å hevde at andre pynter seg for andres ektemenn, det er akseptabelt og ikke hånlig? 

Annonse

ReneRene skrev (Akkurat nå):

Nei, folkeskikk er ikke "så mangt"

Folk opplever slikt forskjellig, det er det som er poenget mitt. Og jeg synes ikke alltid dine svar herinne tilsvarer god folkeskikk. 

ReneRene skrev (6 minutter siden):

Men hva du anser som uakseptabelt er helt irrelevant 

Anonymkode: 78f58...931

Anonym bruker skrev (16 timer siden):

Du er for gammel til sånn tights

Må være ung og ha fin kropp ellers ser det bare desperat og jævlig ut

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Og RR som har kropp som en topptrent 20 åring

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hvorfor det? Kjenner de han?

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Tror ikke folk blir irriterte. De legger sikkert ikke merke til deg engang 

Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

Men hva du anser som uakseptabelt er helt irrelevant 

At du fremdeles er på dette forumet er bare uforståelig. Det er helt ok å diskutere og også at det kan bli temperatur. Men alt du gjør her er å komme med fordummende oppgulp. 

ReneRene skrev (1 minutt siden):

At du fremdeles er på dette forumet er bare uforståelig. Det er helt ok å diskutere og også at det kan bli temperatur. Men alt du gjør her er å komme med fordummende oppgulp. 

Men er det akseptabel oppførsel å antyde at andre kvinner bruker denne thigtsen for å pynte seg for en annens mann? Er ikke det fordummende oppgulp? 

Et helt nytt plagg for meg, faktisk aldri sett sånne tights før. Ut fra bildene synes jeg ikke det er fint. I tillegg lurer jeg på hva som er "meningen" med den sømmen, om det har noen funksjon utover det visuelle. 

Det ser jo helt jævlig ut? Som et rompehull utenpå buksa. Hva får folk å gå med slikt?

Anonymkode: f0c94...770

Synes ikke at de er særlig fine, men det viktigste er at de som bruker dem synes det. Når jeg trener så velger jeg tøy jeg føler meg vel i og tenker ikke all verden på hvorvidt noen synes mine klær er fine. Det viktigste er tross alt å trene, ikke klærne man trener i. 

ReneRene skrev (3 timer siden):

Noe kvinnefiendlige kommentarer her.. Krav til både alder og kropp for å kle seg i visse klær?  Hvor er toleransen og meningene som ellers ofte blir ytret her, om at alle må kle seg som de vil, at man er blitt for voksen til å bry seg om hva andre mener om det ( og ironisk nok er det flere voksne damer som i tråden, som gjerne "mener" noe om andres påkledning ) 

Alder og utseende "betyr jo ingenting" og er ihvertfall ikke noe man skal kritiseres for.. 

Men det gjelder kanskje kun hvis man går med store blomstrete kjoler og ballerinasko eller sneakers? 🙃 Alt som betyr noe er jo at klær er behagelig å bruke, og ja, og så ikke minst at man ikke vekker sånne ubehagelige følelser som sjalusi og dårlig selvtillit hos "medsøstre"

Dere asså. 

Jeg opplever verken sjalusi eller dårlig selvtillit ved synet av stygge klær. Jeg føler kun medlidenhet når jeg ser folk kle seg i noe som ikke er fint på dem, eller som ikke er fint i det hele tatt. 
Veldig rart at du har et behov for å psykologisere og tro at du kjenner andres tanker og følelser. Særlig når 99% av innleggene dine tyder på at du er det motsatte av menneskekjenner.

Anonymkode: eecd0...f21

Annonse

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Jeg opplever verken sjalusi eller dårlig selvtillit ved synet av stygge klær. Jeg føler kun medlidenhet når jeg ser folk kle seg i noe som ikke er fint på dem, eller som ikke er fint i det hele tatt. 
Veldig rart at du har et behov for å psykologisere og tro at du kjenner andres tanker og følelser. Særlig når 99% av innleggene dine tyder på at du er det motsatte av menneskekjenner.

Anonymkode: eecd0...f21

Jeg har ikke "behov" for å psykologisere, men utfra flere kommentarer her så er det ikke særlig vanskelig å ressonere seg fram til hva som ligger bak. 

Du trenger ikke være spesielt god menneskekjenner for å se det.  

Og hvis du føler medlidenhet med mennesker fordi du ikke liker stilen deres, så har du et mer alvorlig problem enn både sjalusi og dårlig selvtillit. 

Jeg så en dame med sånn tights her om dagen, hadde aldri lagt merke til at det fantes før. Det slo meg som overraskende ubehagelig å se på, for det var så innmari detaljert rumpe-inntrykk jeg fikk i fleisen, mye mer enn jeg liker - helt uavhengig av kroppen til den som hadde tightsen på seg. Men jeg går ikke rundt og mener noe om alder eller fettprosent altså, og folk får ha på seg det de vil. Men det er i hvert fall utelukket for min del.

Anonym bruker skrev (37 minutter siden):

Men er det akseptabel oppførsel å antyde at andre kvinner bruker denne thigtsen for å pynte seg for en annens mann? Er ikke det fordummende oppgulp? 

Det var ironi. Bare at dere er flere som reagerer på det, sier jo sitt om hva dere tenker. At disse kvinnene gjør dere usikre pga bekledning.

Ironien er at hun jeg skrev den til bør forstå at vi kvinner som regel ikke går rundt for å "friste" andres menn. Det i seg selv er så tåpelig å tenke, for de fleste pynter seg altså ikke for deres menn! 

Iiiiik skrev (45 minutter siden):

Et helt nytt plagg for meg, faktisk aldri sett sånne tights før. Ut fra bildene synes jeg ikke det er fint. I tillegg lurer jeg på hva som er "meningen" med den sømmen, om det har noen funksjon utover det visuelle. 

Meningen må være å fremheve rumpa. Kan ikke skjønne noen annen grunn? Jeg har sett ei ta på seg en sånn, og det er en ren teknikk å få den til å sitte bak. Den dras opp i rumpa, sånn at sømmen kommer godt inn mellom rumpeballene. 

ReneRene skrev (8 minutter siden):

Det var ironi. Bare at dere er flere som reagerer på det, sier jo sitt om hva dere tenker. At disse kvinnene gjør dere usikre pga bekledning.

Ironien er at hun jeg skrev den til bør forstå at vi kvinner som regel ikke går rundt for å "friste" andres menn. Det i seg selv er så tåpelig å tenke, for de fleste pynter seg altså ikke for deres menn! 

Jeg tror ærlig talt ikke de kvinnene (eller mennene for den sags skyld) som bruker disse tightsene, gjør andre mennesker usikre. Det blir spurt om de er pene, og folk svarer hva de synes. Jeg personlig synes de er vulgære. 

ReneRene skrev (17 minutter siden):

Når du ytrer slikt er det ironi, mens når andre gjør det er det hets? Forstå det den som kan. 

At man synes noe er stygt betyr ikke at man er usikre. Her tror jeg at du igjen gjør feilen med å tro at alle har samme følelser som deg. At du føler deg truet av andres antrekk (!) betyr ikke at det er vanlig. 

ReneRene skrev (2 timer siden):

Selvfølgelig står du helt fritt til det, men da må du også skjønne at andre står helt fritt til å reagere på det du ytrer. Du sier ikke noe utenfor forum for å slippe ubehageligheter. Det er ikke dermed sagt at det du skriver her ikke blir møtt med kritikk. 

Det er holdningene her jeg reagerer på. Det er faktisk ikke de som bruker disse tightsene det er noe i veien med. Det er jo dere som er nedlatende til dem. De lager ikke sosial kvalme ved å bruke klær de vil. Men du som ytrer som du gjør kan skape det. 

At jeg gir en ironisk tilbakemelding på ei som latterligjør og er nedlatende handler ikke om at jeg gjør henne usikker. Langt ifra. 

Oi oi oi, her singler det høyt i glasshuset ditt ReneRene 🤣

Anonymkode: 53a88...1c1

ReneRene skrev (1 time siden):

Nei, disse kvinnene gjør meg ikke usikker på noen som helst måte. Om det at det at kvinner bruker disse rompehullstightsene påvirker megpå noen måte, så må det være at jeg eventuelt føler meg enda finere, fordi det ser så stygt ut. Glad jeg slipper gå med et vrengt rompehull bak på rompa. 

Jeg synes feks også at haremsbukser ser helt jævlig ut. Det ser ut som noen som har glemt å skifte bleia si, når folk går med slike. Det er lov å synes at ting er stygt altså, uten at man skal legge så mye i det. 

Sommerkroppen 2029 skrev (1 time siden):

Meningen må være å fremheve rumpa. Kan ikke skjønne noen annen grunn? Jeg har sett ei ta på seg en sånn, og det er en ren teknikk å få den til å sitte bak. Den dras opp i rumpa, sånn at sømmen kommer godt inn mellom rumpeballene. 

Jeg lurte på om de kanskje opplever større bevegelighet, mindre risting av baken eller noe annet som bedrer treningsopplevelsen. Hvis meningen er å fremheve rumpa, altså kun å se bra ut, må det vel være akseptabelt å mene at det ikke ser bra ut også. Det er uansett ikke akseptabelt å si det til den med buksa på, men å tenke det må være greit. 

Anonym bruker skrev (56 minutter siden):

Nei, disse kvinnene gjør meg ikke usikker på noen som helst måte. Om det at det at kvinner bruker disse rompehullstightsene påvirker megpå noen måte, så må det være at jeg eventuelt føler meg enda finere, fordi det ser så stygt ut. Glad jeg slipper gå med et vrengt rompehull bak på rompa. 

Jeg synes feks også at haremsbukser ser helt jævlig ut. Det ser ut som noen som har glemt å skifte bleia si, når folk går med slike. Det er lov å synes at ting er stygt altså, uten at man skal legge så mye i det. 

Jeg syns heller ikke haremsbukser er pent. Men jeg antar ikke alt mulig negativt om dem som bruker dem, latterligjør dem, eller beskylder dem for å være for unge eller gamle. Akkurat som jeg lar være om kjoler her inne. En gang sa jeg at en eneste kjole så for jævlig ut, og da ble brukere så arge her! Det tok helt av som i tråden her. Og jeg sa ikke ett negativt ord om de som bruker den. Men her er det okay å skrive negativt om de som bruker klærne. Kan du fortelle meg logikken i det? 

Eller så kan jo forsåvidt si hva det handler om. Kjoler er godtatt her inne, og helst skal de være uformelige. Det er jo ingen trussel mot noen, og ikke skriker de "se på meg" heller. Eller nettopp derfor. Og så teller det jo selvsagt hvem som skriver hva her 🙄 folk er ikke enige eller uenige. De må bare si mot den de ikke liker, eller helst anklage.

Dritbarnslig. Kort og godt 

Endret av ReneRene
Sommerkroppen 2029 skrev (1 time siden):

Jeg tror ærlig talt ikke de kvinnene (eller mennene for den sags skyld) som bruker disse tightsene, gjør andre mennesker usikre. Det blir spurt om de er pene, og folk svarer hva de synes. Jeg personlig synes de er vulgære. 

Jeg sier at noen av kommentarene helt klart tyder på det. Ikke alle! Men flere gjør det. 

ReneRene skrev (10 minutter siden):

Jeg syns heller ikke haremsbukser er pent. Men jeg antar ikke alt mulig negativt om dem som bruker dem, latterligjør dem, eller beskylder dem for å være for unge eller gamle. Akkurat som jeg lar være om kjoler her inne. En gang sa jeg at en eneste kjole så for jævlig ut, og da ble brukere så arge her! Det tok helt av som i tråden her. Og jeg sa ikke ett negativt ord om de som bruker den. Men her er det okay å skrive negativt om de som bruker klærne. Kan du fortelle meg logikken i det? 

Eller så kan jo forsåvidt si hva det handler om. Kjoler er godtatt her inne, og helst skal de være uformelige. Det er jo ingen trussel mot noen, og ikke skriker de "se på meg" heller. Eller nettopp derfor. Og så teller det jo selvsagt hvem som skriver hva her 🙄 folk er ikke enige eller uenige. De må bare si mot den de ikke liker, eller helst anklage.

Dritbarnslig. Kort og godt 

Å antyde at andre kvinner kler seg for å pynte seg for en annen bruker sin mann, det er dritbarnselig. Kort og godt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...