Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har tvillinger på 8år. En jente og en gutt. Jenta og hennes venninner leker familie, maler steiner ute, driver med hobbyting ol. Litt høylytte innimellom men sjeldent store greiene. Gutten der er det full fres. Må holde mer øye med hva han gjør, enn hva to åringen gjør. Han og venner er mer høylytte, herjer, sender de ut oftere nettopp pga det. Maser oftere om ett eller annet. Tenker det er lurt å kaste basketball rett foran vinduet (flyttbart nett). Så tenker de at det er lurt å sparke ball rett ved biler, hoppe fra ting. Som en komiker sier «gutter finner mye måter å dø på hele tiden». Føler vi er der. Vannsøl pga kreative ideer. Hoppe i tilhengeren var også lurt med venner. Jo flere hjerner som kommer sammen av disse guttene, jo færre hjerner fungerer. Han er så oppegående alene, men med andre venner er det ingen hjemme. Han må overvåkes «hele» tiden, til frustrasjon for han og oss. Dere tenker det er lurt å leke med verktøyet til pappa? Eh nei. En laser til 4000kr er ikke starwars leke ute i hagen. Alltid nye hyss. Han føler han får mye kjeft, det stemmer jo. Det blir mye kjefting. Så finner jeg ut at han har tilbudt venner oboy, glass og pulver over alt. 3t gammel melk på kjøkkenbordet som kanskje ikke blir oppdaget fordi man nyter finværet ute.  Hele tiden smågreier som blir mye sammenlagt. 

Anonymkode: 21c83...9e5

Fortsetter under...

Typisk gutter. Vi jenter er mer veloppdragne og har en helt annen radar hva gjelder å oppfatte/se ting fra en annen side enn vår egen. Gutta lever mer i nuet uten å tenke på hva som skjer i morgen. Men de er mer mottakelige for direkte beskjeder. Gjør slik! Ferdig. 

Vi kan lære litt fra begge sider. 

Anonymkode: 4c9de...268

Har samme erfaring. Har 2 av hvert kjønn. 

Nå er eldste gutt 18 og yngste gutt 13. De er rolige og veloppdratte og det samme er vennene deres. Nå er det mest drama og styr med jentene på 15 og 16.

Anonymkode: 564e2...dca

Jeg har ikke gutt, så kan ikke sammenlikne. Men jeg må si at selv om det ikke har vært mye herjing så har jeg til tider følt meg som fredsmekler på høyt nivå.

Det kan se pent og pyntelig ut, men om de er mer enn 2 sammen er det ofte konflikter som ikke er så lett å få øye på. Dominerende lek, blikking, utestenging.. jenter er ikke små engler til enhver tid altså… 

Anonymkode: 5b653...52b

Annonse

Din gutt høres ut som mine jenter. De ble bedre med alderen, energien blir gradvis kanalisert til mer konstruktiv aktivitet. Nå er de tenåringer, er høyt og lavt med fjellturer, kajakkpadling, trening og jobb. Nå er det en fryd når vennegjengen kommer på besøk, god stemning og mye latter.

Anonymkode: b8655...0ec

Ja ofte sånn med gutter. Hører mye av det samme fra venner og kolleger også , barneselskap med 15 gutter var helt forferdelig, mens det gikk mye bedre med jentene. Men jenter kan det de og. 

Anonymkode: 774af...829

Gutter er mer skapt for utelek. Mens jenter kan fint sitte inne å leke rolig. Har gutt og jente jeg også. 

Men mer drama med jenter, spesielt når de nærmer seg puberten. Og det gjelder både blant venner og hjemme. Da er det plutselig gutten som er mest rolig 😅 og gutten som rotet mest er plutselig mest ryddig av seg, mens jenta kaster bokstavelig talt alt rundt seg, både sminke og klær. 😂

Anonymkode: 07015...bfc

Her er det motsatt, jenta er det hyperaktive, som alltid fant på tull. Mens gutten er den stille rolige, som alltid oppfører seg. Og de har jo gjerne valgt seg venner, som er like de. 

Bor og rett ved en stor lekeplass og fotballbane, og det er helt klart jentene man hører best, for de skriker hele tiden, med en helt grusom skrike stemme. Er helt klart mest stille, da det bare er gutta som spiller fotball.

Anonymkode: aebea...58a

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Her er det motsatt, jenta er det hyperaktive, som alltid fant på tull. Mens gutten er den stille rolige, som alltid oppfører seg. Og de har jo gjerne valgt seg venner, som er like de. 

Anonymkode: aebea...58a

Dette er min erfaring og. Sønnen min er en sånn som man knapt merker er til stede. Dattera mi, derimot…🌪️🌪️🌪️

🤣

Anonymkode: f023b...e56

Her er det også motsatt. Har knapt nok hevet stemmen til min snart 18 åring. Jenta derimot tok igjen for de begge🤣 Gutten har aldri stilt spørsmålstegn ved en beskjed.. jenta vil gjerne ha et ord med i alle lag. Har måtte være mye mer streng og konsekvent med henne. 

Anonymkode: 81857...b2d

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...