Gå til innhold

Erfaringer med primolut?

Anbefalte innlegg

Første gang jeg tester dette medikamentet for å utsette menstruasjonen. Er på dag 8 av tabletter som skal tas 2×daglig (i max 14 dager). Er altså SÅ oppblåst i magen. Ser gravid ut. Noen som har opplevd det samme? (Går ikke på prevensjon til vanlig,mannen er sterilisert, så er ikke gravid) Har opplevd menssmerter hele uka, så har nesten vært i tvil om pillene har fungert (noe de da har). Skulle egentlig opplevd en dag med blødning, noe jeg ikke har gjort. Ønsker andres erfaringer ved bruk av disse pillene.

Anonymkode: 77f46...f74

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144441770-erfaringer-med-primolut/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kan også bli oppblåst så jeg prøver å justere inn mensen i måneder det det ikke betyr så mye. Trengte å forskyve den for sommerferien og justerte den i måneden før slik at jeg ikke trenger å bruke den på ferie. 

Men er du sikker på at du bruker de riktig? De jeg har skal tas 3 ganger for dagen i 10 dager. Går det for lenge mellom hver tablett går man videre i syklusen og kommer nærmere og nærmere mensen og blir værende lenger i perioden med oppblåst mage og murring.

Anonymkode: 02e2b...5ba

Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Jeg kan også bli oppblåst så jeg prøver å justere inn mensen i måneder det det ikke betyr så mye. Trengte å forskyve den for sommerferien og justerte den i måneden før slik at jeg ikke trenger å bruke den på ferie. 

Men er du sikker på at du bruker de riktig? De jeg har skal tas 3 ganger for dagen i 10 dager. Går det for lenge mellom hver tablett går man videre i syklusen og kommer nærmere og nærmere mensen og blir værende lenger i perioden med oppblåst mage og murring.

Jeg følger det legen har skrevet på pakningen og det farmasøyten forklarte for meg.

Anonym bruker skrev (59 minutter siden):

Jeg følger det legen har skrevet på pakningen og det farmasøyten forklarte for meg.

I pakningsvedlegget står dette: "Månedlig utsettelse av blødning skal kun gjøres hos brukere som er sikret mot graviditet. 1 tablett 2-3 ganger daglig i maks. 10-14 dager." Så det er faktisk en mulig dosering, det var jeg ikke klar over. Ved dysfunksjonelle blødninger er det 1 tablett 3 ganger daglig så det er nok dette som er den mest vanlige dosen.

For meg er det for lite med 2 tabletter daglig. Regner med det da er for lite hormoner og at jeg stadig hadde nærmet meg menstruasjonen med alt det medfører av oppblåsthet og murring. Ved å starte tre dager før forventet menstruasjon bremser jeg situasjonen der. Det er et relativt greit sted å være på de neste 10 dagene. Så går det 2-3 dager etter at jeg er ferdig med tablettene til jeg har mensen.

Min mann er også steril så for meg er dette en grei måte å utsette mensen.  Neste gang du skal utsette mensen ville jeg hørt med legen om å bruke 3 tabletter i 10 dager. Om det ikke er noen kontraindikasjoner på det, tror jeg det er større sjanse for at du får en bedre opplevelse på denne dosen. 

Anonym bruker skrev (9 timer siden):

I pakningsvedlegget står dette: "Månedlig utsettelse av blødning skal kun gjøres hos brukere som er sikret mot graviditet. 1 tablett 2-3 ganger daglig i maks. 10-14 dager." Så det er faktisk en mulig dosering, det var jeg ikke klar over. Ved dysfunksjonelle blødninger er det 1 tablett 3 ganger daglig så det er nok dette som er den mest vanlige dosen.

For meg er det for lite med 2 tabletter daglig. Regner med det da er for lite hormoner og at jeg stadig hadde nærmet meg menstruasjonen med alt det medfører av oppblåsthet og murring. Ved å starte tre dager før forventet menstruasjon bremser jeg situasjonen der. Det er et relativt greit sted å være på de neste 10 dagene. Så går det 2-3 dager etter at jeg er ferdig med tablettene til jeg har mensen.

Min mann er også steril så for meg er dette en grei måte å utsette mensen.  Neste gang du skal utsette mensen ville jeg hørt med legen om å bruke 3 tabletter i 10 dager. Om det ikke er noen kontraindikasjoner på det, tror jeg det er større sjanse for at du får en bedre opplevelse på denne dosen. 

Takk for svar 😊

Annonse

Samme erfaring som deg HI. Oppblåst og menssmerter. Men de funket jo til å holde mensen unna noen ønskede dager.
Problemet var når mensen skulle komme, da FOSSET det, store blødninger og klumper, det var helt jævlig. Bruk den kun når det er høyst nødvendig. 

Anonymkode: c990d...aa6

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Hva er vitsen?

Anonymkode: 16fc0...451

Jeg har kraftige blødninger. Skal jeg f.eks. på ferie en uke ønsker jeg ikke mensen da og utsetter den (men jeg forskyver den i tidligere sykluser slik at jeg slipper justeringen på ferie)

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Hadde aldri utsatt mens med primolut, uten at det var super nødvendig og super viktig.

Brukt de, og fossbødde og sykt vonde smerter da mens kom. I tillegg oppblåst og rar mens den ble utsatt

Anonymkode: 1a870...3cc

Takk for svar. Aldri brukt det før, så får se når mensen kommer om det var "verdt det". Så langt vil jeg si at det er det. Nå er "mens smertene og oppblåstheten borte

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Jeg har kraftige blødninger. Skal jeg f.eks. på ferie en uke ønsker jeg ikke mensen da og utsetter den (men jeg forskyver den i tidligere sykluser slik at jeg slipper justeringen på ferie)

Bare å ikke bestille ferie når du har mensen 

Anonymkode: 16fc0...451

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...