Gå til innhold

På en skala fra 1-10, hvor vil du rangere et vepsestikk?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

3, som flere andre her.

Første gang jeg ble stukket var det jeg og to andre jenter som var på en låve der det var veps i taket. Jeg tenkte jeg skulle være morsom, så jeg tok en kost og slo til vepsebolet med håndtaktsenden (jeg ville erte de, ikke ødelegge). Så løp vi alle sammen men en av de djevelske vepsene klarte likevel å stikke meg i ryggen. Jeg husker jeg storgråt. Jeg har blitt stukket en annen gang som voksen fordi jeg sto og pratet med noen, en veps fløy rundt meg og jeg viftet den vekk så kom den og stakk meg i nakken. Det tålte den ikke gitt! Det er vondt altså men ikke mer enn en treer.

Anonymkode: f79c2...669

Annonse

Jeg fikk ca ti vepsestikk på armen og ryggen sist gang jeg ble stukket. Merket det ikke før noen timer senere, men det var sikkert fordi ribbeinsbrudd samtidig var så vondt 🙈😂

Anonymkode: 3ce66...050

For meg selv kanskje 2-3. 

Men for min mann og vår redsel for veps er det 10+. 

Han er hyperallergisk og kan dø kjapt av et stikk. Var minutter unna i fjor, og det kan gå fortere ved neste stikk. 

Anonymkode: a2e70...a94

Tja, sjølve stikket 4 kanskje? Har blitt stukke to gongar som voksen. Første gang var det vondt nokre timar, men ikkje noko særleg hevelse så det gjekk kjapt over. Andre gangen var under armen, fekk skikkelig hevelse utover halve brystet, og det var vondt i dagesvis. 

Anonymkode: 4f1a2...a12

Nå har jeg diverse nevrologiske sykdommer, så har vært på 11 på skalaen. 

Tåkket på en jordveps, der og da føltes det ut som en 8.

Hvis noen syns det er en 10er, så er det greit. Alle måler smerte forskjellig. 

Anonymkode: 8fc7d...4ea

Anonym bruker skrev (På 26.7.2023 den 22.22):

Hvis 10 er så ille så man ikke klarer å kommunisere, bare å puste og ha det vondt til nødhjelp kommer?

Anonymkode: 4f30d...685

På hånda: 6

På rompa: 9

Anonymkode: 99a8a...a0d

Anonym bruker skrev (På 27.7.2023 den 2.12):

2 da kanskje, 1 er brennesle? Brennmanet derimot er 5.

Anonymkode: df985...013

Jeg vil gi brennmanet samme eller lavere skåre som vepsestikk

Anonymkode: 99a8a...a0d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...