Gå til innhold

Jeg skammer meg over å være sandefjording! Skulle ønske jeg var fra Tønsberg...

Anbefalte innlegg

Jeg er en stakkars person fra Sandefjord... Og jeg hater byen min! Skulle ønske jeg var fra Tønsberg... Vår naboby i nord. Vår storebror. Vestfold og Telemarks Paris. Denne byen har jo alt! De har massevis av turistattraksjoner og opplevelser! Og massevis av spennende kultur og historie! Tønsberg er virkelig en spennende og interessant by med fantastiske folk og fantastiske områder! Mange turister som reiser på ferie dit som sommeren også. Tønsberg er en stor og fantastisk by! En nydelig og vakker perle av en by som har alt! Og hva har vi i Sandefjord? Ingenting! Nevn noe som vi i Sandefjord kan være stolte av. Hva kommer dere på? Nei, riktig. Ingenting! Og det eneste vi har av historie er hvalfangsten. Men hvem er det som interesserer seg i noe sånt? Det hadde blitt som om man hadde interessert seg i tannpirkere eller folk som klør seg... Usj... Uff og æsj! Sandefjord er bare et eneste stort jærskla industrihøl uten sjarm og uten noen som helst former for spennende attraksjoner eller steder! Jeg er så skuffa og skamfull over min egen hjemby at jeg nesten hater mitt eget liv... Om jeg bare hadde vært fra Tønsberg istedenfor, da kunne jeg vært stolt av byen min! Jeg kunne elska, verdsatt og forguda byen min, og elska mitt eget liv! Men neida... Jeg må heller sitte her og deppe over å være fra Sandefjord enn å kunne skryte over å være fra Tønsberg... Hva har jeg gjort for å fortjene dette?! Hvorfor må jeg være sandefjording, hvorfor kunne jeg ikke ha vært tønsbergenser istedenfor...? Jeg er så misunnelig på storebror Tønsberg! Hvis noen av dere leser dette her, kan dere vær så snill og komme med noen fine ord til meg og byen min som jeg hater...? Kan dere trøste og hjelpe meg...? Vet dere om noen flotte ting om Sandefjord som jeg kan være stolt av...? Vær så snill...? Jeg trenger å høre noen fine ting om byen min... Plis...?

Anonymkode: 2bf31...1ce

Fortsetter under...

Annonse

Tønsberg ER fin by, og det er jo mange mennesker og ulike arrangementer der på denne årstiden. Fine Tjøme og flere småsteder.

Men jeg syns Sandefjord er sommerby nr 1 på grunn av mye sol og vakker skjærgård. Mange idylliske strøk. 

Endret av ReneRene
Anonym bruker skrev (På 27.7.2023 den 10.19):

Herregud, flytt da menneske! Makan til dusteproblem er det lenge siden jeg har sett! 

Anonymkode: e4153...280

Beste er at om hun ikke flytter nå så forblir ungene hennes også Sandefjording (heter det Sandefjording?) 😃😂😂

Anonymkode: a2ae3...301

ReneRene skrev (På 27.7.2023 den 9.40):

Tønsberg ER fin by, og det er jo mange mennesker og ulike arrangementer der på denne årstiden. Fine Tjøme og flere småsteder.

Men jeg syns Sandefjord er sommerby nr 1 på grunn av mye sol og vakker skjærgård. Mange idylliske strøk. 

Tjøme er ikke Tønsberg… 

Anonymkode: 1c4ca...d60

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...