Gå til innhold

Arbeidledighetstrygd

Anbefalte innlegg

Har man bare rett på det dersom man mister jobben, eller også om man sier opp jobben?

Av grunner jeg ikke har lyst til å nevne her er jeg nødt til å flytte til den andre siden av landet, og det litt fort.
Da må jeg si opp jobben snarest, og flytter så fort oppsigelsestiden er over.
Har begynt å lete etter ny jobb dit jeg flytter, men dersom jeg ikke finner noe før jeg flytter, vil jeg da ha rett på arbeidsledighetstrygd?

Anonymkode: 07467...517

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144441767-arbeidledighetstrygd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Du vill kunne ha rett på det, men det er en karenstid på en del uker. Hvor mange husker jeg ikke.

Anonymkode: 89b32...ec9

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

https://www.nav.no/dagpenger

Anonymkode: 3a866...61b

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

I tillegg kan det være mulig å få fritak for karenstiden om du har en særlig god grunn.

Tusen takk.
Vil klare meg en stund uten lønn, er billigere boliger dit jeg flytter så vil ha penger igjen etter salget her jeg bor nå

Anonym bruker skrev (41 minutter siden):

Tusen takk.
Vil klare meg en stund uten lønn, er billigere boliger dit jeg flytter så vil ha penger igjen etter salget her jeg bor nå

Men du må være aktiv jobbsøker. Det innebærer egentlig å flytte hvor som helst i Norge hvor du kan få jobb, hvis ikke gode grunner tilsier at du ikke kan flytte. Hvordan det slår ut når du velger å flytte fra et sted du har jobb til et sted du ikke har jobb vet jeg ikke.

Annonse

Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Men du må være aktiv jobbsøker. Det innebærer egentlig å flytte hvor som helst i Norge hvor du kan få jobb, hvis ikke gode grunner tilsier at du ikke kan flytte. Hvordan det slår ut når du velger å flytte fra et sted du har jobb til et sted du ikke har jobb vet jeg ikke.

Det er jobber der, har allerede sendt et par jobbsøknader, og har tenkt å søke aktivt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...