Anonym bruker Skrevet 26. juli 2023 #1 Skrevet 26. juli 2023 Hei alle sammen! Jeg har en gang tidligere skrevet her inne, hvor jeg delte min historie. Jeg var sammen med en mann i ca 14 år (hvor vi var av og på over lengre perioder før vi fikk barn). Forholdet var toxic, mye vold, psykisk og fysisk. Veldig sjalu, manipulerende og kontrollerende(eiesyk). Måtte hele tiden passe på hva jeg sa osv osv. Vi har to barn sammen på 8 og 7, jeg har hovedomsorgen for barna, han henter dem kun når det passer han. Og det er jo nesten aldri. Uansett, jeg har gått fra han å har vært borte fra han i 2,5 år. Barna er som sagt hos meg på heltid. Jeg trodde aldri i livet at noen ville ha meg med 2 barn, nå har jeg møtt en ny mann som jeg synes er kjempe skummelt og samtidig veldig deilig å endelig kunne gå videre. Jeg er så usikker på meg selv ettersom jeg har vært gjennom mye. Han gir meg masse komplimenter om at jeg er vakker, deilig, snill osv. jeg sier jo takk, men det er veldig uvant. Vi har kjent hverandre i over 2 mnd snart men jeg klarer rett og slett ikke å stole på han. Jeg har gjort det klart for han fra start at jeg ikke er ute etter en mann kun som vil ha sex, men heller noe seriøst, han sier at han ikke er ute etter kun sex og at han lover å ikke såre meg 😟 Når det er sagt så er det ett par ting som jeg synes er røde flagg; De første dagene jeg begynte å henge i leiligheten hans fant jeg forskjellige saker fra eksen hans. Han var i ett forhold i 5 år å han sier at han selv gikk fra henne i 2022 november. I tillegg er karen venn med eksen sin på alle plattformer i sosiale medier. Han sier selv han har flere ekser på instagram 😒 Jeg lIker mannen veldig godt å er en mann jeg kunne delt livet mitt med selv om at jeg har kjent han kort tid, men når ting skurrer så blir jeg usikker. Jeg tok opp med han flere ting som f.eks: •På Facebook stå han oppført i forhold enda •Mange bilder av han og eksen •Han drar også ofte spøker om at han får besøk av andre damer etter meg. Han spurte meg om jeg hadde flørtet eller hatt sex med noen etter eksen. fortalte da at jeg snakket med en mann i 3 mne hvor vi sendte mye snaps/og litt letrkledde bilder men at det var aldri sex og at vi ikke møttes mye. (Han mente at det ikke var sant, at det var lite sannsynlig at jeg hadde snakket med en mann så lenge men at mannen ikke ville ha sex med meg) Når jeg spurte han det samme, ramsa han opp 7 jenter han hadde snakket med før meg😅 Selv påstå han at han hadde kuttet dette ut ettersom vi har en greie. Når jeg har tatt opp hvorfor han er venn med sin eks som han nylig gikk fra fikk jeg til svar først: hun er flink å skrive søknader og cv. når jeg tok det opp med han en gang til: sa han at grunnen fordi han var venn med henne er fordi hun sliter med å godta at det er slutt mellom dem og at han er redd for selvmordsbrev. Jeg ble helt satt ut, for helt ærlig tror jeg det er bullshit. Jeg møtte den nye mammen via en kollega. dette er bestekompisen til min kollega, han har da sett meg på jobb å spurt om nr mitt siden februar i år men jeg var da ikke interessert. En annen kollega igjen kjenner både min nye mann og hans eks. hun forteller at eksen til min nye mann lever livet til maks, reiser masse, trener å ingen tegn til depresjon. Jeg er så frustrert, fordi jeg stoler ikke på han. Stoler jeg ikke på han fordi jeg har issiues pga jeg er ødelagt fra forrige forhold? Er jeg over sjalu!? Er jeg rar? Ting har gått litt fort også, vi har allerede vært på ferie i 1 uke bare jeg og han, det var 7 fine dager. Han har faktisk også møtt barna mine 2 ganger. Barna digger han. Men jeg magefølelsen min sier at han kommer til å såre meg og kunn er keen på sex. Og jeg går konstant å tenker på om han snakker med eksen sin eller andre damer. Han er utrolig eplekjekk å tenker høyt om seg selv. Anonymkode: 67641...13e
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2023 #2 Skrevet 26. juli 2023 Dere fortjener hverandre. Anonymkode: 250d3...fb4
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2023 #3 Skrevet 26. juli 2023 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Dere fortjener hverandre. Anonymkode: 250d3...fb4 Hva mener du med det? Anonymkode: 67641...13e
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2023 #4 Skrevet 26. juli 2023 Om han ikke er ute etter sex, så er han sykelig sjalu og laget historier som ikke finnes om deg. Det er bok derfor han har eksen på sosiale medier også. Han angrer litt, og er sjalu på hennes nye liv Anonymkode: 32ab3...1b0
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2023 #5 Skrevet 26. juli 2023 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Om han ikke er ute etter sex, så er han sykelig sjalu og laget historier som ikke finnes om deg. Det er bok derfor han har eksen på sosiale medier også. Han angrer litt, og er sjalu på hennes nye liv Anonymkode: 32ab3...1b0 Hva mener du om at han har laget historier om meg? Anonymkode: 67641...13e
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2023 #6 Skrevet 26. juli 2023 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Hva mener du om at han har laget historier om meg? Anonymkode: 67641...13e I hans hode er det lite sannsynlig at en mann snakket med deg så lenge uten å ha sex. I hans hode har dere hatt sex Anonymkode: 32ab3...1b0
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2023 #8 Skrevet 26. juli 2023 Er det drøyt å gi han ultimatum: enten fjerner du henne ellers avslutter vi dette. Anonymkode: 67641...13e
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2023 #9 Skrevet 26. juli 2023 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Gud. Bedre. Anonymkode: b3f00...696 Hvorfor sier du sånt? Anonymkode: 67641...13e
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2023 #10 Skrevet 26. juli 2023 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Hvorfor sier du sånt? Anonymkode: 67641...13e Dere virker jo helt loco begge to. Hvorfor i all verden henger du deg opp i at han har ekser på sosiale medier? Det er da helt normalt? Hvor lenge hadde du kjent ham før du introduserte barna? Han juger, du virker helt krakilsk ang ekser… ikke involver barna dine i den suppa her. Anonymkode: b3f00...696
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2023 #11 Skrevet 26. juli 2023 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Dere virker jo helt loco begge to. Hvorfor i all verden henger du deg opp i at han har ekser på sosiale medier? Det er da helt normalt? Hvor lenge hadde du kjent ham før du introduserte barna? Han juger, du virker helt krakilsk ang ekser… ikke involver barna dine i den suppa her. Anonymkode: b3f00...696 Takk, det var hyggelig å høre. Det er ikke normalt å være venner med ekser på sosiale plattformer. Har mann barn er det innenfor. Anonymkode: 67641...13e
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2023 #12 Skrevet 26. juli 2023 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Takk, det var hyggelig å høre. Det er ikke normalt å være venner med ekser på sosiale plattformer. Har mann barn er det innenfor. Anonymkode: 67641...13e Jo det er normalt. Når man er ferdig med den verste ungdomstiden så blir man bare sammen med mennesker man liker, og man liker jo disse selv om et kjæresteforhold tar slutt. Det er bare dramatiske fjortiser som bare måååå demonstrere ved å slette hverandre på sosiale medier. Hvis du føler deg truer av at han har ekser på sosiale medier så er tilliten fullstendig fraværende (muligens med rette, han virker jo ikke spesielt oppegående), og da blir det bare ny runde med drama. Spar barna dine fra det der. Du virker veldig umoden selv. Du kunne «delt livet ditt med ham», samtidig som du er SÅ usikker…? Anonymkode: b3f00...696
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2023 #13 Skrevet 26. juli 2023 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Takk, det var hyggelig å høre. Det er ikke normalt å være venner med ekser på sosiale plattformer. Har mann barn er det innenfor. Anonymkode: 67641...13e Det er HELT normalt. Men kjør på, her blir det underholdning. Anonymkode: 250d3...fb4
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2023 #14 Skrevet 26. juli 2023 Det er helt vanlig å ha ekser på sosiale medier, slå av en prat om man treffes mm. Man er da ikke fiender selv om kjæresterelasjonen er over? Det finnes også en del folk som er litt sløve mtp å oppdatere status på jobb og relasjoner. Bortsett fra dette virker dere temmelig sære begge to, og forholdet du beskriver har nok ikke store sjanser for å bli noe langvarig. Anonymkode: 685d0...aa8
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2023 #15 Skrevet 26. juli 2023 Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Det er HELT normalt. Men kjør på, her blir det underholdning. Anonymkode: 250d3...fb4 Jeg forstår at det virker litt barnslig at jeg henger meg opp i at han er venn med eksen sin. Jeg er mer bekymra og stressa for begrunnelsen han kommer med om hvorfor han er venn med henne. At hun er flink å skrive søknader og cv og at han er redd hun skal ta selvmord om han fjerner henne. på mange måter har vi det veldig fint sammen, og jeg har allerede klart å få litt følelser for karen og blitt glad i han. Nettopp derfor det plager meg. Anonymkode: 67641...13e
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2023 #16 Skrevet 26. juli 2023 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Det er helt vanlig å ha ekser på sosiale medier, slå av en prat om man treffes mm. Man er da ikke fiender selv om kjæresterelasjonen er over? Det finnes også en del folk som er litt sløve mtp å oppdatere status på jobb og relasjoner. Bortsett fra dette virker dere temmelig sære begge to, og forholdet du beskriver har nok ikke store sjanser for å bli noe langvarig. Anonymkode: 685d0...aa8 Takk for ditt innspill Anonymkode: 67641...13e
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2023 #17 Skrevet 26. juli 2023 Hvorfor står det at han er i forhold? Han høres forferdelig ut og det er sykt at barna dine har møtt han allerede Anonymkode: c0506...5ab
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2023 #18 Skrevet 26. juli 2023 Du har latt barna dine møte en mann du har kjent i 2 måneder, why? Anonymkode: a0643...e0a
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2023 #19 Skrevet 26. juli 2023 Jeg er venn med mine to ekser på sosiale medier, det er da helt normalt. Vi er ikke fiender, jeg bryr meg om dem og håper de har det bra. Selv om vi ikke fungerte som kjærester har vi jo vært en viktig del av hverandres liv lenge, og det er helt normal å følge hverandre på sosiale medier altså. Å begynne å stille krav om å slette henne er helt dødfødt, hadde jeg fått sånne krav hadde det ikke vært liv laga for min del. Men han høres noe rar ut, og det gjør du også. Du er nok litt skadet av tidligere erfaringer, og han er kanskje bare litt rar. Uansett har dette gått altfor fort, 2 mnd er jo ingenting! Anonymkode: 863e5...116
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2023 #20 Skrevet 26. juli 2023 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Du har latt barna dine møte en mann du har kjent i 2 måneder, why? Anonymkode: a0643...e0a Jeg angrer på det nå; men får ikke endret det. Jeg er alene med barna å det gjør litt vanskelig å sees når jeg har dem hele tiden. Han hjulpet meg med bil ved en anledning og ene gangen kom han på kaffe besøk. Anonymkode: 67641...13e
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2023 #21 Skrevet 26. juli 2023 Røde flagg over hele fjøla. Kom deg ut, han juger og manipulerer og venter på at du skal bli så hekta at du er fast i ham. Anonymkode: 79aa1...2ba
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2023 #22 Skrevet 26. juli 2023 Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg forstår at det virker litt barnslig at jeg henger meg opp i at han er venn med eksen sin. Jeg er mer bekymra og stressa for begrunnelsen han kommer med om hvorfor han er venn med henne. At hun er flink å skrive søknader og cv og at han er redd hun skal ta selvmord om han fjerner henne. på mange måter har vi det veldig fint sammen, og jeg har allerede klart å få litt følelser for karen og blitt glad i han. Nettopp derfor det plager meg. Anonymkode: 67641...13e Dette forteller meg at han er feil fyr. Når han endrer svar hver gang, er det fordi minst ett av svarene er løgn. Trenger du en som lyver? Det eneste akseptable svaret ville jo være "vi har intet ondt blod mellom oss og syns det er helt greit at ekser er venner, jeg er venn med alle mine ekser selv om jeg ikke har særlig kontakt med dem." Og det eneste akseptable er at dette svaret kommer hver gang du spør! Når han begynner å dikte om at det er fordi hun vil begå selvmord, da er det jo en intensjon der om å lure deg og manipulere deg. Samme med den der greia om at han ikke "tror" deg når du sier du har snappet med en fyr i 3 måneder uten å ha sex. Folk som beskylder deg for å lyve etter så kort tid sammen - tror du noen gang de får tillit til deg? Anonymkode: 79aa1...2ba
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2023 #23 Skrevet 26. juli 2023 Anonym bruker skrev (1 time siden): Takk, det var hyggelig å høre. Det er ikke normalt å være venner med ekser på sosiale plattformer. Har mann barn er det innenfor. Anonymkode: 67641...13e Hvilken forskning bygger du den påstanden på? Det er helt normalt å være venner med eksene sine. Jeg har stort sett de fleste både på fb, snapp og ig. Anonymkode: 15e83...857
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2023 #24 Skrevet 26. juli 2023 Anonym bruker skrev (1 time siden): Takk, det var hyggelig å høre. Det er ikke normalt å være venner med ekser på sosiale plattformer. Har mann barn er det innenfor. Anonymkode: 67641...13e Det er da helt normalt. jeg datet ei som slettet allle bilder av eksen sin på fb, og slettet henne som venn, hun gjorde et poeng av å vise det til meg. Jeg synes det var rart, kunne ikke brydd meg mindre om hun hadde bilder av eksen der, synes det var mye rarere at hun på død og liv skulle slette alt. Anonymkode: a0643...e0a
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2023 #25 Skrevet 26. juli 2023 Løp, menneske, løp! Her er det en hel skog av røde flagg, det må du da virkelig se selv også. Anonymkode: e9877...cda
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå