Gå til innhold

Ref. Tråden om Rhodos. Mener dere virkelig ikke at mediene driver med skremsel?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hva er det du er uenig i? At Golfstrømmen vil kollapse? At forskerne er uenige om når dette vil skje, eller om det i det hele tatt er mulig å tidfeste? Er du uenig i at media rapporterer om klimaforskning? 

Anonymkode: 404ee...fbb

Annonse

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

«Uenig?» Hvor skriver jeg at jeg er uenig? Jeg skriver at mediene driver med skremsel. Er dere uenig i det?

HI

Anonymkode: 98ddb...8ce

Media smører tykt på, de lever av å fange oppmerksomheten din. Men eneste oppsiktsvekkende her er jo at man presenterer gammel nytt som noe nytt og oppsiktsvekkende. 

Anonymkode: b5a77...3ef

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

«Uenig?» Hvor skriver jeg at jeg er uenig? Jeg skriver at mediene driver med skremsel. Er dere uenig i det?

HI

Det er en ganske vanlig forsvarsmekanisme du har. 
Sannheten er for ubehagelig. Å kalle det skremsel og late som det ikke er sant gjør det lettere. 
Om du mener det ikke er sånn bør du begynne å lese deg opp på temaet. 

Jeg er enig i at mediene bruker store overskrifter som skal få folk til å klikke på de. Men jeg er ikke enige i at de driver med skremsel. De driver med opplysning. 

Anonymkode: 39df1...c0e

Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

HI

Hvorfor mener du artikkelen du linker til er skremsel, og ikke opplysning?

Anonymkode: 404ee...fbb

Når nyheten er skummel er det vanskelig å ikke skremme. Noen ganger er det faktisk nødvendig om vi skal få gjort noe med det. Vi må slutte å være så skjøre og tåle at verden ikke bare er sukkerspinn og enhjørninger, mediene har plikt til å opplyse om ting som ikke er så hyggelige også.

Anonymkode: 87343...52c

Anonym bruker skrev (1 time siden):

HI

Ja. 

Anonymkode: 035d6...12f

Det er jo ikke skremsel for 99% av befolkningen. Vi fortsetter og reise med både fly og bensin/diesel like mye, om ikke mer enn før. Skal de drive med skremsel, så må mer enn 1% av befolkningen bry seg. Og det gjør de ikke. Man kan gjerne si at man kjører el-bil for å spare miljøet, men de aller fleste kjører el-bil for å ha bedre samvittighet hver gang de flyr

Anonymkode: 3183c...da5

Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Det er jo ikke skremsel for 99% av befolkningen. Vi fortsetter og reise med både fly og bensin/diesel like mye, om ikke mer enn før. Skal de drive med skremsel, så må mer enn 1% av befolkningen bry seg. Og det gjør de ikke. Man kan gjerne si at man kjører el-bil for å spare miljøet, men de aller fleste kjører el-bil for å ha bedre samvittighet hver gang de flyr

De fleste kjører el-bil fordi de sparer penger på det, tipper jeg. Ellers, helt enig  om media prøver å skremme folk til å leve mer miljøvennlig gjør de en (skremmende) dårlig jobb 😅

Anonymkode: 90251...320

Annonse

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Jeg kjører elbil kun av hensyn til økonomien. 

Anonymkode: c07e0...fcb

Gjest Danida
Anonym bruker skrev (9 timer siden):

HI

At du blir skremt av å høre det, betyr ikke at mediene driver med "skremsel". 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...