Gå til innhold

Kan det skje i Norge at kirurger tiktoker?

Anbefalte innlegg

Jeg må erkjenne at jeg blir litt bekymret når selv folk med så pass utdanning likevel ikke skjønner bedre enn å streame live når de driver med kirurgiske inngrep?! Er dette noe som kan skje her i Norge? Det er jo nok av de her som er opptatt av å få en masse følgere og likes på sosiale medier...

Anonymkode: 805d7...4c8

Fortsetter under...

Nei, det fins nok ikke så mange av hennes type. Når det er sagt, så ikke ha så høye forventninger til folks utdannelse. At de lett tilegner seg kunnskap og kanskje er mer intelligente, betyr nok ikke at de ønsker mindre oppmerksomhet eller må ha mer velutviklet sosiale evner. Just saying. 

Endret av ReneRene

Her i Norge? Ikke kirurger, det tror jeg ikke. Sykepleiere, derimot... Det har vært en rekke saker der sykepleiere har dummet seg ut (med å forveksle en medisin med en annen, feks). Du trenger ikke være særlig intelligent for å bli sykepleier. Så jeg tror vi vil få se slike saker med sykepleiere involvert etter hvert.

Anonymkode: b31c5...f2c

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Her i Norge? Ikke kirurger, det tror jeg ikke. Sykepleiere, derimot... Det har vært en rekke saker der sykepleiere har dummet seg ut (med å forveksle en medisin med en annen, feks). Du trenger ikke være særlig intelligent for å bli sykepleier. Så jeg tror vi vil få se slike saker med sykepleiere involvert etter hvert.

Anonymkode: b31c5...f2c

Hva har det med tiktok å gjøre?

Det er ganske strengt på hva man kan og ikke kan filme i Norge, så tror ikke det er noen krise. Det finnes norske leger som kommer med tipsing råd på tiktok, men filming av pasienter er ikke tillatt

Anonymkode: 6d0d7...c9d

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Hva har det med tiktok å gjøre?

Det er ganske strengt på hva man kan og ikke kan filme i Norge, så tror ikke det er noen krise. Det finnes norske leger som kommer med tipsing råd på tiktok, men filming av pasienter er ikke tillatt

Likevel skjer det.

https://www.nrk.no/norge/frykter-at-demente-pasienter-blir-utlevert-pa-nett-1.13595811

https://www.ta.no/brot-taushetsplikten-hengte-ut-pu-pasienter-for-moro-skyld/s/5-50-1609213

https://e24.no/teknologi/i/LA3nkp/ambulansepersonell-la-ut-pasientbilder-paa-facebook

Annonse

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Fortsatt ikke kirurger som legger ut operasjoner på tiktok.

Den midterste er en pluss-sak, så får ikke lest

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Fra den midterste:

Brøt taushetsplikten: Hengte ut PU-pasienter for moro skyld

En mann i 50-årene som jobber med PU-pasienter i to kommuner i Telemark har publisert videoer og bilder av dem på sosiale medier når de sliter med å gå eller er slitne etter en tur – kombinert med «hehe, haha og latteremoijer».

Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Godt ingen av de som la ut pasienter på sosiale medier var kirurg da. Sånn at du kan si at ingen av de var kirurg.

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Godt ingen av de som la ut pasienter på sosiale medier var kirurg da. Sånn at du kan si at ingen av de var kirurg.

Det var det HI spurte om

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...