Anonym bruker Skrevet 26. juli 2023 #76 Del Skrevet 26. juli 2023 Anonym bruker skrev (1 time siden): Det jeg lurer mest på er hvordan alle dere som sier ja til overnatting får plass til en hel familie? De fleste har vel ikke ubegrenset tilgang på gjestesenger? Jeg har selv stort hus, men det bor noen på alle rom, og jeg har ikke flere senger enn det er beboere i huset. Anonymkode: 6c470...956 Begge ungene har senger som kan trekkes ut til dobbeltsenger. Jeg hadde da plassert mine unger sammen på ett rom, og latt gjestene låne det andre rommet. I tillegg har vi kjellerstue med en sofa som det til nød er mulig å sove på (selv om det ikke er sovesofa), en skumgummimadrass og en oppblåsbar seng som begge kan plasseres på gulvet i kjellerstua. Dermed kunne vi på våre 150 kvm fått plass til 5-6 gjester. Vi har ikke nok dyner, så de måtte tatt med seg dyner eller soveposer, eller tatt til takke med tepper. Men det er jo mulig, og jeg hadde svart ja. Anonymkode: ab838...88d Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144441739-ugjestmild/page/4/#findComment-149985564 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2023 #77 Del Skrevet 26. juli 2023 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): At hun er sær og ikke vil. Greit nok. Men stå for det da og ikke kom med tusen andre unnskyldinger som bare er tull. TS sier jo at konflikten ikke er der akkurat nå. Javel, så da var det vare tull..... Hva er stress med at folk sover 1 natt i soveposer på et gulv hjemme hos deg? Er folk virkelig så skjøre at dette er å betegne som stress?? Anonymkode: 8f608...e6c At det er stress for meg er noe jeg ikke trenger å rettferdiggjør ovenfor deg eller andre. Om du anser meg som skjør betyr forsvinnende lite. Hi står for følelsene sine, og hun trenger ikke å si noe annet til venninnen at det ikke passer. Grunnen er irrelevant. Anonymkode: 985d9...522 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144441739-ugjestmild/page/4/#findComment-149985565 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2023 #78 Del Skrevet 26. juli 2023 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): For noen er det det. Hva er vanskelig med å skjønne det? Folk er forskjellige. At du ikke forstår det, sier mer om deg enn om hi for å si det sånn...... Anonymkode: 230eb...389 Nei, jeg forstår faktisk ikke hva som er stressende og vanskelig med å tilbringe tid med venner, åpne hjemmet sitt for 1 lite døgn Jeg vil påstå at mennesker som takler såpass lite og som betegner 1 natts overnatting som så mye stress at det bare ikke vil la seg gjennomføre er skjøre, har lav kapasitet og faktisk burde jobbe med seg selv. Å gå igjennom livet og tåle så lite må være vanskelig for alle rundt vedkommende Anonymkode: 8f608...e6c Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144441739-ugjestmild/page/4/#findComment-149985567 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2023 #79 Del Skrevet 26. juli 2023 Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Nei, jeg forstår faktisk ikke hva som er stressende og vanskelig med å tilbringe tid med venner, åpne hjemmet sitt for 1 lite døgn Jeg vil påstå at mennesker som takler såpass lite og som betegner 1 natts overnatting som så mye stress at det bare ikke vil la seg gjennomføre er skjøre, har lav kapasitet og faktisk burde jobbe med seg selv. Å gå igjennom livet og tåle så lite må være vanskelig for alle rundt vedkommende Anonymkode: 8f608...e6c Det er ingen som sier at det ikke lar seg gjennomføre, man liker det ikke og man ønsker det ikke. Jeg tror at det er du som må jobbe litt med å skjønne at ikke alle er som deg. Anonymkode: 985d9...522 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144441739-ugjestmild/page/4/#findComment-149985572 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2023 #80 Del Skrevet 26. juli 2023 Så trist å vokse opp i et sånt hjem. Min mor var lik deg HI, likte ikke besøk, alt var stress. Jeg fikk aldri ha overnatting av venninner, og slekt fikk aldri overnatte hos oss. Mor syntes det var stress. Ingen av mine barndomsvenner spør hvordan det går med mine foreldre, vi har og dårlig kontakt med slekt. Man høster som man sår. Det KAN gå bra vet du. Ungene kan oppføre seg med andre folk i huset. Jeg ville sagt til venninna mi at hos oss er det kaos, Per sover lite og leggingen er et mareritt med mye gråting. Selvsagt kan dere overnatte en natt, men jeg tror ikke vi har kapasitet til flere netter akkurat nå. Så ville jeg lånt luftmadrasser og dyner av søsteren min, evt bedt de ta med seg soveposer. Anonymkode: 35744...a09 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144441739-ugjestmild/page/4/#findComment-149985578 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2023 #81 Del Skrevet 26. juli 2023 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Det er ingen som sier at det ikke lar seg gjennomføre, man liker det ikke og man ønsker det ikke. Jeg tror at det er du som må jobbe litt med å skjønne at ikke alle er som deg. Anonymkode: 985d9...522 Alle jeg kjenner hadde sagt ja til overnatting i et døgn. Anonymkode: 35744...a09 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144441739-ugjestmild/page/4/#findComment-149985579 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2023 #82 Del Skrevet 26. juli 2023 ReneRene skrev (1 time siden): Jeg har gjesteseng under trappa med skillevegg foran. En plante, et speil og et bilde på veggen gjør det ganske koselig. Så har jeg dobbeltseng på hemsen og to store saccosekker som det går an å sove på om enn i nødsfall. Sofa nede og et kott jeg har to skumgummimadrasser. Det er rommet jeg har gjort om til opphold om det blir krise, med nødproviant på hyllene, radio osv. Fikser fint forheng foran dem, og det er plass til å sove på madrassene. Akkurat plass da. Jeg bor på 30 kvm, og kunne dermed hatt 7 overnattingsgjester. Ikke ideelt og ikke mer enn for en natt. Men har hatt tre personer til overnatting noen ganger. Det lar seg ordne 🙂 Hvordan har du plass til alt det på 30 kvm? Har du ikke barn? Anonymkode: 6ffd8...0bf Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144441739-ugjestmild/page/4/#findComment-149985580 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2023 #83 Del Skrevet 26. juli 2023 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Så trist å vokse opp i et sånt hjem. Min mor var lik deg HI, likte ikke besøk, alt var stress. Jeg fikk aldri ha overnatting av venninner, og slekt fikk aldri overnatte hos oss. Mor syntes det var stress. Ingen av mine barndomsvenner spør hvordan det går med mine foreldre, vi har og dårlig kontakt med slekt. Man høster som man sår. Det KAN gå bra vet du. Ungene kan oppføre seg med andre folk i huset. Jeg ville sagt til venninna mi at hos oss er det kaos, Per sover lite og leggingen er et mareritt med mye gråting. Selvsagt kan dere overnatte en natt, men jeg tror ikke vi har kapasitet til flere netter akkurat nå. Så ville jeg lånt luftmadrasser og dyner av søsteren min, evt bedt de ta med seg soveposer. Anonymkode: 35744...a09 Det er en viss forskjell på å ha overnatting av barnas venner og en familie på fem. Vi har hatt åpent hus i alle år, barn sover på trampolinen, på terrassen og på flatseng på barnerommet. Jeg hadde likevel syns det var stress å få en hel familie over natten. Vi har ikke slekt som bor borte og er ikke vant med å besøk på den måten, så mye ligger kanskje i vanen. Anonymkode: 985d9...522 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144441739-ugjestmild/page/4/#findComment-149985581 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2023 #84 Del Skrevet 26. juli 2023 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Alle jeg kjenner hadde sagt ja til overnatting i et døgn. Anonymkode: 35744...a09 Men så bra for deg… Anonymkode: 985d9...522 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144441739-ugjestmild/page/4/#findComment-149985582 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2023 #85 Del Skrevet 26. juli 2023 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Alle jeg kjenner hadde sagt ja til overnatting i et døgn. Anonymkode: 35744...a09 Samme her. Kjenner ingen som ikke hadde sagt ja. Anonymkode: 8f608...e6c Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144441739-ugjestmild/page/4/#findComment-149985584 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2023 #86 Del Skrevet 26. juli 2023 Anonym bruker skrev (17 minutter siden): Alle jeg kjenner hadde sagt ja til overnatting i et døgn. Anonymkode: 35744...a09 Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Samme her. Kjenner ingen som ikke hadde sagt ja. Anonymkode: 8f608...e6c Men hadde dere virkelig spurt noen andre enn nær slekt om dere kunne overnatte? Fem stk? Det er i mine øyner både frekt og gjerrig. Å bli invitert er én ting, men å legge hele familien inn hos andre for å spare penger er bare simpelt. Anonymkode: 985d9...522 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144441739-ugjestmild/page/4/#findComment-149985586 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2023 #87 Del Skrevet 26. juli 2023 Anonym bruker skrev (13 minutter siden): Men hadde dere virkelig spurt noen andre enn nær slekt om dere kunne overnatte? Fem stk? Det er i mine øyner både frekt og gjerrig. Å bli invitert er én ting, men å legge hele familien inn hos andre for å spare penger er bare simpelt. Anonymkode: 985d9...522 Selvsagt hadde jeg spurt og venner spør oss. Det er bare koselig Da spiser vi sammen, kan drikke litt vin, ungene kan kose seg til langt på natt og ingen trenger med å styre med å avslutte, og komme seg avgårde. Det er veldig hyggelig Anonymkode: 8f608...e6c Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144441739-ugjestmild/page/4/#findComment-149985590 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2023 #88 Del Skrevet 26. juli 2023 Anonym bruker skrev (1 time siden): Så trist å vokse opp i et sånt hjem. Min mor var lik deg HI, likte ikke besøk, alt var stress. Jeg fikk aldri ha overnatting av venninner, og slekt fikk aldri overnatte hos oss. Mor syntes det var stress. Ingen av mine barndomsvenner spør hvordan det går med mine foreldre, vi har og dårlig kontakt med slekt. Man høster som man sår. Det KAN gå bra vet du. Ungene kan oppføre seg med andre folk i huset. Jeg ville sagt til venninna mi at hos oss er det kaos, Per sover lite og leggingen er et mareritt med mye gråting. Selvsagt kan dere overnatte en natt, men jeg tror ikke vi har kapasitet til flere netter akkurat nå. Så ville jeg lånt luftmadrasser og dyner av søsteren min, evt bedt de ta med seg soveposer. Anonymkode: 35744...a09 Haha, selvfølgelig måtte den der komme 🤣 «Huff, så trist og tragisk å vokse opp i et sånt hjem (som ditt)» - etterfulgt av tårevåt historie som overhode ikke har relevans til det tråden handler om. HVER gang! 🤣 Å ha en venninne på overnatting - altså en person som er der for DIN del og som vil ta av DIN energi, er noe helt annet enn at barna har venner på overnatting. Ærlig talt. Vi har barn på overnatting hver eneste helg. Men ALDRI har en venninne eller en hel familie overnattet hos oss. Og vet du hva? Ingen har spurt heller! Alle våre venner bor i samme område som oss eller en togtur unna, og klarer fint å komme seg hjem. Altså er dette med å mene det et stress med venner på overnatting et marginalt, eller heller et ikke-skisserende problem, noe jeg tror gjelder for de aller fleste. Hvor ofte spør voksne folk om å få overnatte hos andre egentlig…? Men her skal det faktum at enkelte synes det er stress med overnatting av andre (voksne) vris på til «stakkars barna dine som aldri får ha venner på overnatting, for en trist, sørgelig barndom 😭😭😭». 🤣🤣🤣 Anonymkode: 120a9...2db Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144441739-ugjestmild/page/4/#findComment-149985604 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2023 #89 Del Skrevet 26. juli 2023 Anonym bruker skrev (55 minutter siden): Selvsagt hadde jeg spurt og venner spør oss. Det er bare koselig Da spiser vi sammen, kan drikke litt vin, ungene kan kose seg til langt på natt og ingen trenger med å styre med å avslutte, og komme seg avgårde. Det er veldig hyggelig Anonymkode: 8f608...e6c Jeg syns uansett at det er forskjell på å invitere og å spør selv. Jeg har et vennepar som reiser på norgesferie med sine fire barn og som ikke betaler for en enste overnatting siden de legger seg inn hos venner og kjente. Det er så frekt at jeg blir helt matt. Anonymkode: 985d9...522 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144441739-ugjestmild/page/4/#findComment-149985609 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2023 #90 Del Skrevet 26. juli 2023 Anonym bruker skrev (1 time siden): TS er bare litt sær. Helt greit det Men at hun gjemmer seg bak konflikt (som ikke egentlig var konflikter akkurat nå), å være introvert osv. er bare tull. Vil man, og legger godviljen til, så klarer man fint å huse venner i 1 natt. TS er ikke akkurat venninna man tar med seg i krigen...... Anonymkode: 8f608...e6c Det er litt fascinerende at TS setter på ene siden, som sær, og du mener introvert er tull og at TS bare gjemmer seg bak konflikter. TS er jo ikke løsrevet fra egne karaktertrekk (hva er det da som utgjør selvet om karaktertrekk ikke inngår?) og sin hverdag/kontekst. TS har ikke lyst på overnatting av en familie på 5. Slik jeg leser det så er det en kombinasjon av å være introvert, måtte være vertskap sammenhengende uten å ha mulighet til å hente deg inn, ha utfordringer i familien, egentlig ikke ha plass slik at de styret/belastningen føles større, kanskje være slite i utgangspunktet osv. Vi har stått i stor belastning over tid med alvorlig kronisk sykdom og dødsfall. Jeg er sliten og hadde ikke hatt kapasitet til å rydde plass til en familie på 5. Vi har et lite hus så for å få det til måtte 4 sovet på madrasser i stuen og en kunne sovet på madass på et soverom. Da hadde det ikke vært plass til å gå innimellom noen steder. Jeg hadde synes dette var for mye styr og det skulle vært en spesiell grunn for at jeg hadde orket dette. Hadde vi fått samme forespørsel på hytta hadde jeg sagt ja. Her har vi ekstrasenger til fire og det hadde vært mye enklere å få plass. Jeg er fortsatt sliten grunnet kronisk sykdom i nærfamilie og dødsfall, men totalbelastningen ved at mer var klart på forhånd hadde gjort at det var greit. Som en annen her skrev så hadde hun dobbeltseng på hemsen og saccosekker allerede klare og da er det jo mye enklere med overnatting. Slik vil det være med de fleste. De har en totalbelastning som påvirker beslutninger. Noen ganger kan man da orke å skvise inn en familie på 5, andre ganger passer det ikke. For å forklare hvor listen ligger for øyeblikket er utfordringer i hverdagen absolutt viktig info. Så TS; ett tilfelle forteller lite om du er gjestfri eller ikke. Det er heller ikke vanlig å spørre om overnatting til 5 stykker så jeg regner ikke med at du får slike forespørsler ofte. Og hvor hyggelig er det å ha besøk/være på besøk når vertskapet er sliten og må gå på akkord med seg selv for å gjennomføre? Fortell som det er at det ikke passer med overnatting nå. Så kan dere heller ha overnatting en annen gang når forholdene ligger mer til rette for det. Anonymkode: dbcee...135 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144441739-ugjestmild/page/4/#findComment-149985620 Del på andre sider Flere delingsvalg…
HvittHus Skrevet 26. juli 2023 #91 Del Skrevet 26. juli 2023 Vi har alltid hatt et åpent hjem med rom for overnatting, men hadde 5 stk meldt sin ankomst da ungene var hjemmeboende, måtte vi sagt nei. Jeg hadde verken hatt madrasser, dyner eller puter ekstra til så mange mennesker. Selv om vi hadde dyttet noen unger sammen, skal det allikevel finnes plass til en ekstra familie både når det gjelder sengeplasser og plass på bad og toalett og rundt middagsbord. Heldigvis hadde folk vett nok til ikke å spørre om slik den gang ungene bodde hjemme. Men en ting er den praktiske delen av saken, en annen den følelsesmessige. Har man ikke lyst og ork til besøk er det alltid, ALLTID, lov å si nei. (At noen klarer å dytte inn 7 mennesker ekstra på 30 kvadrat boflate, er forøvrig intet mindre enn et lite logistisk mirakel. Sønnen min bor på 40 kvadrat og skulle han ha hatt 7 personer på overnatting, måtte noen ha ligget på badet. 😉 ) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144441739-ugjestmild/page/4/#findComment-149985628 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2023 #92 Del Skrevet 26. juli 2023 Anonym bruker skrev (11 timer siden): Det er da heller ingen som har påstått at det å være introvert er en «psykdom»? Hvilke større «issues» har vi introverte som ikke liker overnattingsbesøk? Hvor kom åpenhet inn i bildet? Er det noen her som har sagt at de ikke er åpne om at de er introverte? DU påsto at introverte «takler fint en overnatting uten store problemer». Jeg forteller deg at du tar feil. JEG, som i trivest, takler ikke fint en overnatting uten problemer, og jeg har ingen andre «issues» enn at jeg er introvert. See? Anonymkode: 120a9...2db Hvis du ikke takler 1 overnatting så har du nok flere problemer ja. Jeg er nok det mest introverte mennesket som finnes. Hvis jeg kunne ha vært helt alene resten av livet og aldri sett en annet menneske igjen (bortsett fra barnet mitt) så hadde det vært helt topp. Jeg takler selvfølgelig en overnatting selv om jeg ikke liker det. Å ikke takle det er psykt ja Anonymkode: 94b24...fca Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144441739-ugjestmild/page/4/#findComment-149985629 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2023 #93 Del Skrevet 26. juli 2023 Jeg er overrasket over at så mange synes det er frekt å spørre venner om én overnatting. I motsetning til HI kan jeg nesten ikke se for meg et scenario der gode venner ikke kan bli en natt. Og jeg er nok også på introvert-siden av skalaen. Om jeg så er på ferie og huset er tomt må de gjerne overnatte. Til HI - det er selvfølgelig alltid lov å si nei. Om jeg synes du da er lite gjestmild - ja det synes jeg. Og som du ser det gjør en del andre også. Så da får du vel leve med at flere synes det er lite gjestmildt. Dere som synes dette er frekt - hva er å være gjestmild? Anonymkode: b2c6c...bdf Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144441739-ugjestmild/page/4/#findComment-149985631 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Forumassistent Skrevet 26. juli 2023 #94 Del Skrevet 26. juli 2023 Rydder for avsporinger og brukerangrep. Noen steder er noe som er sitert ikke slettet, dersom det opprinnelige innlegget ble slettet kun fordi det svarte på regelbrudd. Forumassistent Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144441739-ugjestmild/page/4/#findComment-149985632 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sommerkroppen 2029 Skrevet 26. juli 2023 #95 Del Skrevet 26. juli 2023 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Jeg er overrasket over at så mange synes det er frekt å spørre venner om én overnatting. I motsetning til HI kan jeg nesten ikke se for meg et scenario der gode venner ikke kan bli en natt. Og jeg er nok også på introvert-siden av skalaen. Om jeg så er på ferie og huset er tomt må de gjerne overnatte. Til HI - det er selvfølgelig alltid lov å si nei. Om jeg synes du da er lite gjestmild - ja det synes jeg. Og som du ser det gjør en del andre også. Så da får du vel leve med at flere synes det er lite gjestmildt. Dere som synes dette er frekt - hva er å være gjestmild? Anonymkode: b2c6c...bdf Jeg tenker at det er så mangt det der å være gjestmild. Man kan gjerne ta imot besøk og by på både mat og drikke. Men dersom livet er slik at ting er tungt, at man står i store utfordringer psykisk og fysisk, så bør man absolutt få lov å si at det ikke passer. Man må ta vare på seg selv, det er 100% lov. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144441739-ugjestmild/page/4/#findComment-149985634 Del på andre sider Flere delingsvalg…
.....oceana...... Skrevet 26. juli 2023 #96 Del Skrevet 26. juli 2023 Anonym bruker skrev (16 timer siden): Jeg får besøk av en barndomsvenninne. Hun har spurt om det passet, og jeg har sagt ja, og gleder meg til det. Men, nå har hun spurt om å overnatte. Det synes jeg er vanskelig. Vi har små barn som sover dårlig, med alt det medfører av dårlig søvn og konsekvensene av det. Å da ha enda flere mennesker (hun, mannen og tre barn) i huset stresser meg veldig, og jeg har ikke lyst. Hverken mannen min eller jeg er særlig sosiale av oss, og han ble ikke særlig fornøyd han heller når han hørte forespørselen. Vi har planer dagen etter, og det passer dårlig også. Jeg får så dårlig samvittighet for å si nei, og hun har nå foreslått å ta med telt å sove ute. Det er jo flott det, men samvittigheten min gnager. Skal vi liksom ikke kunne huse dem en natt engang? Hvor dårlig gjort er det? Anonymkode: 9dc66...7e6 Jeg hadde kommet til og sagt nei, selv om jeg også kjente litt på det. men man må gjøre det som er rett for en sjøl og familien og ikke for andre. Her har vi barn med diagnoser så hadde blitt aktuelt her. Vi sover heller aldr borte hos noen bortsett fra hos foreldrene våre og selvfølgelig når vi er på ferie - hotell. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144441739-ugjestmild/page/4/#findComment-149985636 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2023 #97 Del Skrevet 26. juli 2023 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Det jeg lurer mest på er hvordan alle dere som sier ja til overnatting får plass til en hel familie? De fleste har vel ikke ubegrenset tilgang på gjestesenger? Jeg har selv stort hus, men det bor noen på alle rom, og jeg har ikke flere senger enn det er beboere i huset. Anonymkode: 6c470...956 Vi har stort hus. Eget gjesterom med dobbeltseng. I tillegg har vi en kjellerstue. Vi har tre madrasser ekstra og tre luftmadrasser. I tillegg har et av barna dobbeltseng. Minste kunne sovet sammen med oss foreldre og de to eldste kunne delt den ene dobbeltsengen. Da hadde vi hatt fire rom til besøkende. Vi har også telt som kan settes opp på plenen. Vi har tepper og soveposer som vi som bor her kan bruke og har da minst 10 dyner (sommer- og vinterdyner) til som kan brukes av gjester. Uten noen problemer kunne vi huset to familier (selvsagt måtte noen ligget på madrass på gulvet) på 5-6 per familie. Hadde det kommet enda flere har vi gode naboer og venner vi kunne lånt madrasser av. Det hadde ikke gått i mange uker, men for noen dager hadde det gått helt fint. Anonymkode: b2c6c...bdf Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144441739-ugjestmild/page/4/#findComment-149985637 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ReneRene Skrevet 26. juli 2023 #98 Del Skrevet 26. juli 2023 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Hvordan har du plass til alt det på 30 kvm? Har du ikke barn? Anonymkode: 6ffd8...0bf Jeg har jo akkurat forklart det? Jeg har barn som går på skole og studerer borte. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144441739-ugjestmild/page/4/#findComment-149985638 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2023 #99 Del Skrevet 26. juli 2023 Anonym bruker skrev (13 minutter siden): Hvis du ikke takler 1 overnatting så har du nok flere problemer ja. Jeg er nok det mest introverte mennesket som finnes. Hvis jeg kunne ha vært helt alene resten av livet og aldri sett en annet menneske igjen (bortsett fra barnet mitt) så hadde det vært helt topp. Jeg takler selvfølgelig en overnatting selv om jeg ikke liker det. Å ikke takle det er psykt ja Anonymkode: 94b24...fca Hvilke «problemer» tenker du jeg har, da? Jeg skrev jo heller ikke at jeg ikke «takler» en overnatting. Jeg har pent måttet takle det tidligere, og det har jeg taklet i den forstand at gjesten har hatt det fint. Det jeg skrev er at jeg ikke takler det UTEN PTOBLEMER. Om jeg hadde visst at jeg skulle huse en familie på fem, så hadde jeg blitt stressa, jeg hadde grua meg, sikkert blitt søvnløs osv osv, og jeg hadde ikke klart å slappe av før gjestene var ute av huset. Altså - jeg hadde takla det, men ikke uten problemer. Så hvilke «problemer» mener du jeg har? Vær gjerne konkret. Anonymkode: 120a9...2db Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144441739-ugjestmild/page/4/#findComment-149985639 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2023 #100 Del Skrevet 26. juli 2023 Sommerkroppen 2029 skrev (6 minutter siden): Jeg tenker at det er så mangt det der å være gjestmild. Man kan gjerne ta imot besøk og by på både mat og drikke. Men dersom livet er slik at ting er tungt, at man står i store utfordringer psykisk og fysisk, så bør man absolutt få lov å si at det ikke passer. Man må ta vare på seg selv, det er 100% lov. Selvfølgelig er det alltid lov å si nei, men det betyr jo at når livet er tungt (som du beskriver) så er man ikke gjestmild. Man har nok med seg selv. Poenget er jo at man ikke kan si nei og likevel tenke at man er gjestmild. Det er jo ingen katastrofe å ikke være gjestmild en periode i livet. Anonymkode: b2c6c...bdf Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144441739-ugjestmild/page/4/#findComment-149985642 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå