Gå til innhold

Hvor mange dager kan barn tas ut av skolen?

Anbefalte innlegg

Jeg har fått tilbud om et kurs i utlandet i høst. Far har pappaperm og vi ønsker ta med 2. klassingen til utlandet.

vi reiser to dager før høstferien starter. Når høstferien slutter er det gått 11 dager, men kun vært borte 2 skuledager. Kan ho da være borte fra skulen 8 skuledager til, eller er det 14 dager inkludert ferie/helg?

Jeg må svare jobben i kveld og rektor svarer forståelig nok ikke på Mail pga sommerferie.

Er det noen som vet om det er 14 dager eller 10 skuledager som er ufravikelig i skoleloven? 

Anonymkode: 95e48...314

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har fått tilbud om et kurs i utlandet i høst. Far har pappaperm og vi ønsker ta med 2. klassingen til utlandet.

vi reiser to dager før høstferien starter. Når høstferien slutter er det gått 11 dager, men kun vært borte 2 skuledager. Kan ho da være borte fra skulen 8 skuledager til, eller er det 14 dager inkludert ferie/helg?

Jeg må svare jobben i kveld og rektor svarer forståelig nok ikke på Mail pga sommerferie.

Er det noen som vet om det er 14 dager eller 10 skuledager som er ufravikelig i skoleloven? 

Vi skal selvsagt passe på at ho får gjort lekser osv. vi har aldri hatt permisjon fra skolen før og jenta har ingen problemer verken faglig eller sosialt.

Annonse

Skolen kan innvilge 10 dagers permisjon, men det er ingen automatikk i at man får det. Vi fikk ikke det og skrev barnet ut av skolen de dagene. Barnet fikk heldigvis plass på samme skole da vi kom hjem igjen. Men kom ikke i samme klasse som barnet tidligere hadde gått i.

Vi reiste bort fordi barnets far, som er bosatt i utlandet, var svært syk og døende

Anonymkode: 259c0...3fd

Hos oss, hadde barnet mistet plassen på skolen, da det er helt fullt. Så jeg har aldri vært på tanken av å ta de ut av skolen utenom skoleferier. 
Men ja, kan søke skolen om 10 dager, og viss det er plass til flere elever , mister ikke barnet plass på skolen heller!

Anonymkode: 6bfaa...f13

Hadde det vært på skolen jeg jobber på, er det 90% sjans for at dere ville ha fått "Ja, god tur og jobb med det og det mens dere er borte" I alle fall viss dere ikke har mye fravær fra før av. 

Anonymkode: eadbe...980

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...