Gå til innhold

Hærverk mot Pride gata på Jessheim.

Anbefalte innlegg

Vel jeg håper hun trollkjerringer her må dekke kostanden det kostet å male gaten utgangspunktet. Fy faen for et stygt udyr som gjør noe slikt.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/JQ2w5m/haerverk-paa-pridegate-i-jessheim-ordfoerer-reagerer

Anonymkode: ac1a4...766

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (34 minutter siden):

Vel jeg håper hun trollkjerringer her må dekke kostanden det kostet å male gaten utgangspunktet. Fy faen for et stygt udyr som gjør noe slikt.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/JQ2w5m/haerverk-paa-pridegate-i-jessheim-ordfoerer-reagerer

Godt det finnes flere Pride-motstandere... Alt for mye homofisering og woke i dette drittlandet. 

Anonymkode: 75bfe...213

Annonse

Jeg hadde aldri tenkt tanken at jeg skulle kjøpt svart maling og malt over, men på en måte er jeg enig med vedkommende som gjorde det. Pridefokus en hel måned (juni) er mer enn nok fokus, og skal man male prideflagget i gater rundt om i Norge så blir det nok mange slike tilfeller som dette da mange begynner å bli rimelig lei.

Anonymkode: bc0d3...e67

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Jeg hadde aldri tenkt tanken at jeg skulle kjøpt svart maling og malt over, men på en måte er jeg enig med vedkommende som gjorde det. Pridefokus en hel måned (juni) er mer enn nok fokus, og skal man male prideflagget i gater rundt om i Norge så blir det nok mange slike tilfeller som dette da mange begynner å bli rimelig lei.

Vel jeg håper hun får 500.000 i bot....hun kan jo jobbe av gjelden ved å male over grafitti når hun ikke er på jobb i en kjeledress med pride-farger. 

Vel så lenge homofile mottar hets så er det nødvendig med pride.

En eldre slektning av meg er selv homofil, og har alltid vært litt grumpy over Pride. Han har bare ønsket å leve sammen med mannen sin uten så mye fokus.

I år kjøpte han prideflagg og heiste det for første gang. Han sier at med den siste tidens fremvekst og normalisering av hatytringer mot Pride og homofile så har han ikke annet valg enn å delta i det som nå er en mer aktualisert kamp enn på lenge. 

Anonymkode: ff231...f2f

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Godt det finnes flere Pride-motstandere... Alt for mye homofisering og woke i dette drittlandet. 

Anonymkode: 75bfe...213

Ja, like rettigheter for alle er fæle greier. Men du bør sikkert være glad for at det ikke tildeles privilegier på bakgrunn av vett, da. For du hadde blitt stående langt bak i køen da.

Anonymkode: 8e8d6...248

Annonse

En eldre slektning av meg er selv homofil, og har alltid vært litt grumpy over Pride. Han har bare ønsket å leve sammen med mannen sin uten så mye fokus.

I år kjøpte han prideflagg og heiste det for første gang. Han sier at med den siste tidens fremvekst og normalisering av hatytringer mot Pride og homofile så har han ikke annet valg enn å delta i det som nå er en mer aktualisert kamp enn på lenge. 

Anonymkode: ff231...f2f

Det har han rett i. Og dette kommer som resultat av veldig mye utenlandsk påvirkning. Idioter som bruker sosiale medier, men ikke klarer å se forskjell på et menneske og en russisk troll-bot når de leser feeden sin, og så sprer de hatet videre etterpå.

På hvilken måte er det krenkende mot deg at noen andre feirer? Jeg er ateist, men blir ikke sur av at det i hele mars er knallgult i alle butikkene.

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Skulle vært fengslet på livstid.

Anonymkode: 1a548...377

Du tuller? For en idiotisk tankegang😳 Hva med de som brenner Koranen? De får ingen straff. Men ødelegger man prideflagget, ja da skal det svi. Tragisk hvor forskrudd verden er blitt.

Anonymkode: 5f045...ccf

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

På hvilken måte er det krenkende mot deg at noen andre feirer? Jeg er ateist, men blir ikke sur av at det i hele mars er knallgult i alle butikkene.

Akkurat der sa du hele poenget mitt. Det er gult i butikkene i hele mars, men er det påskegult i butikkene hele året? Pridemåneden er i juni og da henger faktisk jeg ut prideflagget også, men det er ikke Juni nå!

Anonym bruker skrev (25 minutter siden):

Du tuller? For en idiotisk tankegang😳 Hva med de som brenner Koranen? De får ingen straff. Men ødelegger man prideflagget, ja da skal det svi. Tragisk hvor forskrudd verden er blitt.

For det første så kan man velge religion, man er ikke født kristen, muslim, hindu o.l. Derimot kan man ikke velge hvem man forelsker seg i. Selv er jeg hetro og ville synes det hadde vært utrolig ekskluderende om jeg kun fikk date jenter.

For det andre, de som brenner koranen, brenner sin egen bok. Hadde de brent ned en moske de selv ikke eide så kunne du sammenlignet det. 

For det tredje så er det lov å ytre seg mot en religion. Det at så mange ser rødt p.g.a. en bok betyr at man dessverre ikke er ferdig med å brenne bøker. Hvor var protestene i Pakistan eller Irak når unge gutter og jenter ble fengslet og hengt i Iran p.g.a. et forbannet religiøst plagg? Hvor mange homofile har du sett gå til angrep om et Pride-flagg blir brent? 

Pridegater er dritstygt og uestetisk, det er en visuell forslumming av fellesrommet jeg hadde håpet vi var ferdige med for en måned siden med alle de heslig-grelle flaggene fra enhver stang og overalt ellers. Den eneste grunnen til å male over dem er estetikken.

sug lut skrev (8 minutter siden):

Pridegater er dritstygt og uestetisk, det er en visuell forslumming av fellesrommet jeg hadde håpet vi var ferdige med for en måned siden med alle de heslig-grelle flaggene fra enhver stang og overalt ellers. Den eneste grunnen til å male over dem er estetikken.

Godt at det ikke er du som bestemmer hva som er fint eller stygt her i verden 

sug lut skrev (26 minutter siden):

For en gangs skyld er jeg enig med deg. 👏🏼👏🏼

Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Ja huff og æsj, tenk at vi skal måtte fokusere på aksept og likeverd mer enn 30 dager i året!

Håper vi ser flere Pride-gater i Norges byer de neste årene.

Anonymkode: b8ec4...9b5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...