Gå til innhold

Alt for barnet, spesielt barnet med ADHD...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå begynner jeg å få nok av samboer.
Alt for barna, spesielt barnet med ADHD,
De skal alltid få det som de vil.

Et eksempel.
Min jobbsekk er ved å gå i stykker, igjen.
Jeg har alltid bare kjøpt meg billige sekker, eller brukt reklamesekker jeg har fått gratis, nok er nok.
Til barna har vi kjøpt dyre sekk som er gode for ryggen, nå kjøpte jeg meg en slik selv. Jeg har også fortjent en god sekk. Jeg skal også ha laptop, bøker og andre ting i sekken min. I tillegg har jeg en dårlig rygg og trenger en god sekk.

Finne en Beckham sekk jeg liker og kjøper den.
Datteren vår(hun med ADHD) ser den, og den VIL hun ha, jeg sier nei, hun fikk ny sekk for et halvt år siden, denne er min.
Det blir krise, og hun slår seg totalt vrang.
Samboeren kommer, spør hvor den er kjøpt, og jeg svarer Ark.
Han svarer med at de har jo åpent i 2 timer til, kan ikke jeg bare dra ut å kjøpe en lit til henne også.
Jeg svarer hun fikk ny for et halvt år siden, hun kan ikke få noe bare fordi hun har lyst på det, greit at hun har ADHD, men kun må også lønne seg at den oppførselen ikke lønner seg.
Da foreslår han at kanskje jeg kan ta den nye sekken hennes og hun kan ta den jeg har kjøpt.
Ikke snakk om, den her er min.
Han blir sur, og tar med seg henne ut og kjøper ny sekk til skolestart....

Og dette er ikke første gang noe lignende skjer...

Nå har jeg fått nok.
Like før jeg gå fra han slik at han får dårligere råd og ikke kan kjøpes seg ut av alt med barna for å slippe at de kommer i dårlig humør!!!

Anonymkode: 48e08...76b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oisann! Han skaper et monster her. Stakkars unge. Og stakkars deg!

Hadde krevd at han gikk PMTO-kurs/veiledning eller så blir det brudd. Jeg hadde ikke orket å leve slik

Anonymkode: 5f319...d33

Skrevet

Gjør det.

Anonymkode: 31b65...e5b

Skrevet

Støtter deg. Hun fikk ny sekk for kort tid siden, og skal tåle at du kjøper noe til deg selv. Mannen din burde støttet deg.

Har selv barn med adhd, og de får ikke det de vil 

Anonymkode: 19a13...314

Skrevet

Dette er ikke ADHD, ikke trekk ADHD ned i søla på den måten. Dette er kalles motbydelig bortskjemt.

Anonymkode: fa438...73f

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Dette er ikke ADHD, ikke trekk ADHD ned i søla på den måten. Dette er kalles motbydelig bortskjemt.

Det er litt det som er poenget mitt, han bruker det for unnskyldning for alt.
Jeg mener at greit, hun får sine raserianfall, oftere enn barn uten ADHD, men vi skal ikke gi etter for det, vi skal stå i det og være støtt slik at hun skal kunne lære seg å kontrollere det. Ved å gi etter/belønne det blir det bare verre.

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Det er litt det som er poenget mitt, han bruker det for unnskyldning for alt.
Jeg mener at greit, hun får sine raserianfall, oftere enn barn uten ADHD, men vi skal ikke gi etter for det, vi skal stå i det og være støtt slik at hun skal kunne lære seg å kontrollere det. Ved å gi etter/belønne det blir det bare verre.

Dette har du ingenting med å ha en mening om! Du er bare en stemor! Sier seg selv at du ikke skal blande deg opp i dette når det ikke er ditt barn!!

Anonymkode: 44bce...5a6

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Dette har du ingenting med å ha en mening om! Du er bare en stemor! Sier seg selv at du ikke skal blande deg opp i dette når det ikke er ditt barn!!

Stemor?

Vennligst uthev der TS nevner at hun er stemor!!!.....

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Faktisk enig. Jeg har et barn med ADHD, og han kan godt være sta og ha meltdowns, men det har aldri vært fordi han ikke fikk noe han pekte på. 

Anonymkode: a352b...056

Skrevet
Anonym bruker skrev (40 minutter siden):

Eh. Hun sier "datteren min"....

Skrevet
Anonym bruker skrev (35 minutter siden):

Faktisk enig. Jeg har et barn med ADHD, og han kan godt være sta og ha meltdowns, men det har aldri vært fordi han ikke fikk noe han pekte på. 

Samme her. 

ADHD har ingenting å gjøre med at datteren er bortskjemt og vant til å få det som hun vil. 

Min datter fikk som 2-3 åring raserianfall i butikken fordi hun ikke fikk det hun ville ha. Og det hadde ingenting med ADHD å gjøre. 😅 og det gikk over etter en liten periode når hun ikke fikk det hun ville ha.

Men raserianfall fordi hun er sliten, stresset, mye inntrykk og maskert en hel dag,  det kan hun få. Dette er ADHD og ikke fordi man ikke får den nyeste sekken. 

Anonymkode: 41bf7...9d4

Skrevet

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Samme her. 

ADHD har ingenting å gjøre med at datteren er bortskjemt og vant til å få det som hun vil. 

Min datter fikk som 2-3 åring raserianfall i butikken fordi hun ikke fikk det hun ville ha. Og det hadde ingenting med ADHD å gjøre. 😅 og det gikk over etter en liten periode når hun ikke fikk det hun ville ha.

Men raserianfall fordi hun er sliten, stresset, mye inntrykk og maskert en hel dag,  det kan hun få. Dette er ADHD og ikke fordi man ikke får den nyeste sekken. 

Anonymkode: 41bf7...9d4

Akkurat det jeg prøver å si til samboeren også.

De utbruddene der siden hun er vant med å få det som hun vil, og har ikke noe med ADHD å gjøre, er han som bruker det som unnskyldning, ikke meg

HI

Skrevet

Jeg er ikke stemor

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Jøss, snakk om å være fordomsfull. 

Om det så hadde vært stemor (noe det ikke er) ville hun selvsagt hatt rett til å ha en mening om det. Hvis min samboer hadde beordret meg ut å kjøpe noe jeg først hadde sagt nei til, ville jeg fremdeles sagt nei. Helt på tur du. Litt dum kanskje og. 

Anonymkode: b20f0...f95

Skrevet

Sier som de andre. Hun er bortskjemt og samboer din skaper et monster. 
Lurer på hvorfor han er slik? Er han redd for konflikter? 
Hvorfor føye henne i alt?

Har selv adhd og et barn med adhd og dette er ikke det mest typiske trekket med adhd altså. 

Anonymkode: df9d3...6e8

Skrevet

Du skriver at dette ikke er eneste tilfelle, og det virker også som at du møter dette med en noe umoden holdning- som om du konkurrerer med datteren deres ( hans? ) 

Uttrykk som "Alt for barna.." "De skal alltid få det som de vil" " greit at hun har ADHD, men hun må lære seg at den oppførselen ikke lønner seg" "ikke snakk om, denne er min" er utsagn som tyder på mer trass enn at du egentlig tar tak i problemet. 

Så hva er egentlig problemet her? For meg virker det som om faren går inn i en meglerrolle for å "rydde opp" i et drama. Ikke fordi han nødvendigvis vil gi ungene alt de vil ha.

Hvorfor kommer du i slike situasjoner hvor det blir konflikter mellom deg og ungene ( ref deg siden du "har fått nok" og at dette ikke er første gang /

Kunne du møtt henne på en annen måte enn å kun snakke prinsipp, sånn at hun forsto? 

Skrevet
ReneRene skrev (3 timer siden):

Du skriver at dette ikke er eneste tilfelle, og det virker også som at du møter dette med en noe umoden holdning- som om du konkurrerer med datteren deres ( hans? ) 

Uttrykk som "Alt for barna.." "De skal alltid få det som de vil" " greit at hun har ADHD, men hun må lære seg at den oppførselen ikke lønner seg" "ikke snakk om, denne er min" er utsagn som tyder på mer trass enn at du egentlig tar tak i problemet. 

Så hva er egentlig problemet her? For meg virker det som om faren går inn i en meglerrolle for å "rydde opp" i et drama. Ikke fordi han nødvendigvis vil gi ungene alt de vil ha.

Hvorfor kommer du i slike situasjoner hvor det blir konflikter mellom deg og ungene ( ref deg siden du "har fått nok" og at dette ikke er første gang /

Kunne du møtt henne på en annen måte enn å kun snakke prinsipp, sånn at hun forsto? 

Hallo! Hva er klarere enn et "NEI"!? 

Og HI er ikke den med umoden holdning, det er samboeren. Her er det helt og holdent samboeren som lager konflikter og skaper et bortskjemt monster, ved å lære datteren at hun alltid får viljen sin, bare hun er vrang nok. 

Skrevet
ReneRene skrev (3 timer siden):

Du burde lese HI minst én gang til. Du tolker og tillegger andre både egenskaper og meninger du ikke har noen som helst forutsetning for. 

Til TS: Jentungen er bortskjemt, og bør nok bare lære at man ikke kan "skrike" seg til alt alltid, og far trenger økt kunnskap om både barn og unge generelt, og om ADHD spesielt. Enig i at dette har svært lite med ADHD å gjøre. 

Anonymkode: cc7d2...1a9

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Du burde lese HI minst én gang til. Du tolker og tillegger andre både egenskaper og meninger du ikke har noen som helst forutsetning for. 

Til TS: Jentungen er bortskjemt, og bør nok bare lære at man ikke kan "skrike" seg til alt alltid, og far trenger økt kunnskap om både barn og unge generelt, og om ADHD spesielt. Enig i at dette har svært lite med ADHD å gjøre. 

Anonymkode: cc7d2...1a9

Jeg forholder meg til det Ts skriver, og jeg siterer henne jo tilogmed på det. 

Skrevet
Østerdølen skrev (8 minutter siden):

Hallo! Hva er klarere enn et "NEI"!? 

Og HI er ikke den med umoden holdning, det er samboeren. Her er det helt og holdent samboeren som lager konflikter og skaper et bortskjemt monster, ved å lære datteren at hun alltid får viljen sin, bare hun er vrang nok. 

Det var utsagnene jeg siterte som jeg syns var umodne. Jeg spurte jo også om hun kunne sagt ting på en annen måte enn å være prinsippfast. Noen ganger er det jo lurt å være litt smidig og pedagogisk selv om jeg ikke liker å overdrive det. 

Skrevet
ReneRene skrev (1 time siden):

Det var utsagnene jeg siterte som jeg syns var umodne. Jeg spurte jo også om hun kunne sagt ting på en annen måte enn å være prinsippfast. Noen ganger er det jo lurt å være litt smidig og pedagogisk selv om jeg ikke liker å overdrive det. 

Smidig?Et barn skal lære at et nei er et nei, ikke at etter et nei kan man sutre og trasse til man får viljen sin!Da ødelegger man barnet. Barn trenger klare grenser, noe HI forsøker å sette, men som saboteres av samboer.

Skrevet
Østerdølen skrev (28 minutter siden):

Smidig?Et barn skal lære at et nei er et nei, ikke at etter et nei kan man sutre og trasse til man får viljen sin!Da ødelegger man barnet. Barn trenger klare grenser, noe HI forsøker å sette, men som saboteres av samboer.

Hm ja. Jeg er vel ganske enig, men jeg har aldri vært konstant konsekvent. Jeg har sagt nei og gitt etter, men generelt er jeg for klare grenser. 

Skrevet
ReneRene skrev (20 minutter siden):

Hm ja. Jeg er vel ganske enig, men jeg har aldri vært konstant konsekvent. Jeg har sagt nei og gitt etter, men generelt er jeg for klare grenser. 

Hm ja. Du er nok ikke så god på oppdragelse 

Anonymkode: 91269...6ea

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hm ja. Du er nok ikke så god på oppdragelse 

Og du kan umulig ha god oppdragelse. Så frekk. 

Ungene mine klarer seg nok helt fint de du. 

🙄

Skrevet
ReneRene skrev (1 time siden):

Og du kan umulig ha god oppdragelse. Så frekk. 

Ungene mine klarer seg nok helt fint de du. 

🙄

Tvilsomt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...