Gå til innhold

Venninne liker ikke barnet mitt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ei venninne. 
hun har en sønn og jeg en sønn, de er gode venner.

Min venninne har nå sagt til sin sønn at min sønn er «rar» og ønsker ikke at han skal være sammen med han. 
Min sønn fortalte meg dette. 
De er 15 år gamle. 
Ikke drikker de, røyker, gjør hærverk eller noe. De spiller, bader og spiller fotball. 
Kjenner jeg er så skuffet. Tør ikke ta det opp med venninnen min da hun er litt «ustabil» psykisk og det kan bli drama eller styr. Hun vil nekte

jeg er så lei meg og skuffet 

hva gjør jeg ? 

Anonymkode: 7b31d...e06

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, jøss, hvem vil vel stå opp for sitt barn dersom det kan bli drama? Her må du bare tie, ellers risikerer du at din sønn føler du backer han. 

Skrevet
LME1001 skrev (6 minutter siden):

Nei, jøss, hvem vil vel stå opp for sitt barn dersom det kan bli drama? Her må du bare tie, ellers risikerer du at din sønn føler du backer han. 

Ja, jeg tør ikke si noe. Jeg vet hun har goosthet venner før, og kan lett kutte meg ut hvis jeg konfronterer henne med noe. Vi har kjent hverandre hele livet og hun har kuttet meg ut flere ganger av ting jeg har tatt opp. Nå har vi kontakt igjen og er venner, men hun er litt ustabil psykisk, og har lett for å tro at folk er ute etter henne og vil lage styr om noen sier fra. Så det tør jeg ikke igjen. 

Skrevet

Kanskje det er din tur til å kutte ut henne. 💜

Skrevet
Kathrine. skrev (Akkurat nå):

Kanskje det er din tur til å kutte ut henne. 💜

Jeg har tenkt tanken i dag. Barna mine står høyest i kurs hos meg, og når ei venninne sier slikt så føler jeg tilliten svekkes. Vi har hatt et tøft år der han har slitt med skole vegring etter mobbing, og jeg har støttet meg på henne. Nå er han tilbake igjen, og gode gamle gutten vår igjen. 
Føler hun ikke vil hennes sønn skal henge med vår «problem» sønn. Hun er veldig opptatt av «riktige» foreldre og riktige barn. Så føler jeg har mistet ei venninne i dag.. men hun vet ikke det 

Skrevet

men.. Gutta kan vel være sammen? Jeg hadde gjort alt for at det vennskapet skulle holdt. Samme hva mora hadde sagt. 

Anonymkode: a84c2...777

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

men.. Gutta kan vel være sammen? Jeg hadde gjort alt for at det vennskapet skulle holdt. Samme hva mora hadde sagt. 

Anonymkode: a84c2...777

Joda, guttene er sammen. Men mor sier til sønnen sin at han ikke får overnatte hos oss, og holde seg unna fordi vær sønn er rar. 
Han er ikke rar i det hele tatt. Helt normal oppegående kjekk gutt. 
heldigvis er de så stor at de velger selv, og de har vært venner i mange år. 
kjenner bare jeg blir så såret da jeg trodde vi var venninner 

Skrevet

Må guttene henge sammen selv om dere 2 er venner,?

Jeg og en venninne/ nabo har gutter på 15 år. Når de var mindre var vi mye sammen. De siste årene er vi sammen uten guttene. De har vokst fra hverandre og har forskjellige interesser .

Anonymkode: 02640...08e

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Må guttene henge sammen selv om dere 2 er venner,?

Jeg og en venninne/ nabo har gutter på 15 år. Når de var mindre var vi mye sammen. De siste årene er vi sammen uten guttene. De har vokst fra hverandre og har forskjellige interesser .

Guttene er kjempegode venner og liker hverandre. Men det er mor som snakker mitt barn ned til hennes sønn. 
Er redd hun skal ødelegge vennskapet de har. 
det er heller litt motsatt, guttene er bedre venner enn meg og henne. Jeg føler ikke for å ha så tett vennskap med henne etter dette. Kanskje jeg bare er såret. 

Skrevet

Kan hun ha emosjonelt ustabil personlighetsforstyrrelse?

Anonymkode: 2a70d...b99

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Guttene er kjempegode venner og liker hverandre. Men det er mor som snakker mitt barn ned til hennes sønn. 
Er redd hun skal ødelegge vennskapet de har. 
det er heller litt motsatt, guttene er bedre venner enn meg og henne. Jeg føler ikke for å ha så tett vennskap med henne etter dette. Kanskje jeg bare er såret. 

Det er dårlig gjort av henne. Du burde si noe. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Kan hun ha emosjonelt ustabil personlighetsforstyrrelse?

Anonymkode: 2a70d...b99

Nei, jeg tror ikke det. Hun er bipolar og har adhd, uten at det trenger å bety noe. Hun er smart, samtidig er hun mistenksom rundt folk og kan lett oppfatte situasjoner feil

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Det er dårlig gjort av henne. Du burde si noe. 

Ja synes det er skikkelig vondt og dårlig gjort. Sier jeg noe er jeg redd hun blir sint på sønnen sin, som igjen blir sur på min sønn. Vil ikke ødelegge mellom de. Hun kan også lett lage drama mellom oss, og det takler jeg ikke nå. 

Skrevet

Men hun må jo ikke like sønnen din selv om du gjør det. Kanskje hun faktisk synes gan er rar. Barna mine har venner jeg ikke sette spesielt høyt, og jeg har fortalt barna mine det også. Det er noen de ikke får overnatte hos, og noen de får overnatte hos. Det at dere er venninner har ikke noen betydning. Gutta kam jo være venner selv om de ikke overnatter og selv om hun synes han er rar. 

Anonymkode: 0a6b4...c9f

Skrevet
Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Men hun må jo ikke like sønnen din selv om du gjør det. Kanskje hun faktisk synes gan er rar. Barna mine har venner jeg ikke sette spesielt høyt, og jeg har fortalt barna mine det også. Det er noen de ikke får overnatte hos, og noen de får overnatte hos. Det at dere er venninner har ikke noen betydning. Gutta kam jo være venner selv om de ikke overnatter og selv om hun synes han er rar. 

Anonymkode: 0a6b4...c9f

Sønnen hennes har overnattet mye her og det har aldri vært noen greier. 
mine har også venner jeg er skeptisk på, men det er folk jeg ikke kjenner eller ikke kjenner foreldrene til. 

Skrevet

Milde... Slike folk har ikke jeg kapasitet til å ha i livet mitt. Er du sikker på at du har? 

Anonymkode: a3de5...614

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Milde... Slike folk har ikke jeg kapasitet til å ha i livet mitt. Er du sikker på at du har? 

Anonymkode: a3de5...614

Nei jeg har ikke det jeg heller. 
Kunne aldri ha snakket ned andre barn. Da måtte det være ting som alkohol, mobbing eller slike ting. At jeg ønsker barna mine skal trekke seg bort fra dårlig miljø. 
Men dette er jo helt annet, og min sønn er jo en snill gutt. Og mor kjenner jo oss foreldre. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (46 minutter siden):

Nei jeg har ikke det jeg heller. 
Kunne aldri ha snakket ned andre barn. Da måtte det være ting som alkohol, mobbing eller slike ting. At jeg ønsker barna mine skal trekke seg bort fra dårlig miljø. 
Men dette er jo helt annet, og min sønn er jo en snill gutt. Og mor kjenner jo oss foreldre. 

Hva sa du til sønnen din når han fortalte dette? 

Skrevet
ReneRene skrev (14 minutter siden):

Hva sa du til sønnen din når han fortalte dette? 

Jeg sa at det høres litt merkelig ut, at det kan være en misforståelse. For jeg vet jo at hun liker deg godt 

Skrevet

Ene "venninnen" jeg hadde sa til min eldste datter at hun synes min andre datter var rar og spesiell. Helt uten noen grunn. Hennes datter og min andre datter var da 10 år. Kuttet henne tvert. Hun (moren) var også temmelig ustabil og spesiell. Ikke godt likt av andre, så heldigvis ikke noe tap verken for min del eller datteren min. Manglet en skrue eller to og hadde dårlige sosiale antenner.

Vil alltid stille opp for barna mine og den type utsagn tolererer hvertfall ikke jeg. 

Anonymkode: 3bbe9...511

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 timer siden):

Ene "venninnen" jeg hadde sa til min eldste datter at hun synes min andre datter var rar og spesiell. Helt uten noen grunn. Hennes datter og min andre datter var da 10 år. Kuttet henne tvert. Hun (moren) var også temmelig ustabil og spesiell. Ikke godt likt av andre, så heldigvis ikke noe tap verken for min del eller datteren min. Manglet en skrue eller to og hadde dårlige sosiale antenner.

Vil alltid stille opp for barna mine og den type utsagn tolererer hvertfall ikke jeg. 

Anonymkode: 3bbe9...511

Er det mulig? Enkelte mangler tydeligvis antenner ja. Jeg føler akkurat på det samme som deg. Jeg kan ikke ha ei venninne som snakker ned mitt barn. 
Hadde hun sagt at jeg var rar så hadde jeg sett forbi det, men ikke når det gjelder barna mine 

Skrevet

Still opp for gutten din du ,ei sånn vennine treng du ikkje i livet ditt .så spørr ho du , og blir ho sur så treng du ikkje ho lenger !

Sånn oppfører ikkje venner seg. 

Gutane kan fortsette å være venner om dei trivst med det.  

Anonymkode: 05c05...071

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Still opp for gutten din du ,ei sånn vennine treng du ikkje i livet ditt .så spørr ho du , og blir ho sur så treng du ikkje ho lenger !

Sånn oppfører ikkje venner seg. 

Gutane kan fortsette å være venner om dei trivst med det.  

Anonymkode: 05c05...071

Dette er ei venninne som har goosthet mange venninner. Og det kan bli mye drama rundt henne. Så jeg kommer ikke til å ta det opp nå hvertfall. Jeg kommer bare til å holde meg unna henne, og la guttene være venner.

Vi har ikke så tett kontakt i det daglige, så det kan godt gå 3 mnd før vi møtes, og jeg synes det er helt greit. Hun har mange gode sider også, men når hun snakker om gutten min på den måten her, så klarer jeg ikke være venn med henne 

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 24.7.2023 den 21.13):

Joda, guttene er sammen. Men mor sier til sønnen sin at han ikke får overnatte hos oss, og holde seg unna fordi vær sønn er rar. 
Han er ikke rar i det hele tatt. Helt normal oppegående kjekk gutt. 
heldigvis er de så stor at de velger selv, og de har vært venner i mange år. 
kjenner bare jeg blir så såret da jeg trodde vi var venninner 

I stedet for å trekke deg inn i egen hule og være såret, gro deg en vagina og spør. Ett enkelt spørsmål. Hei, får inntrykk at du ikke ønsker gutta skal henge sammen. Stemmer det? Er det noe jeg bør vite? 

Ikke sikkert du vil høre svaret, det er som regel noe mer bak en slik beslutning. Men da vet du hvorfor og kan handle deretter. 

Anonymkode: e89f3...5d8

Skrevet

JEG var den rare ungen i oppveksten. 
Opplevde at voksne mennesker mobbet/frøs meg ut.  Aldri var det en voksen som stilte opp for meg, ikke en gang egne foreldre. De så det ikke fordi det var så skjult. 
Jeg var et normalt barn. Veldig aktiv og veldig bestemt. Jeg hadde klare grenser fra jeg var liten på hva som var ok. (Feks klemme voksne, bli tatt på osv) Det ble oppfattet som avvisende (dette har en slektning sagt til meg i voksen alder, du var jo så avvisende så det var umulig å ha et forhold til deg). Jeg har opplevd at tanter slipper alle kusiner og fettere inn på besøk og så var campingvogna full så jeg fikk ikke komme inn (på ferie med slekta). Jeg har opplevd at onkel har sendt opp drager for alle ungene og når jeg spurte om han kunne sende opp min fikk jeg beskjed om at jeg hadde en egen pappa (Når min pappa ikke var der den dagen). Det er så mange slike hendelser og jeg husker jeg ofte gjemte meg bort og satt og spionerte på resten av familien og gråt  Jeg var nok ikke det letteste barnet å ha med å gjøre, jeg var sky og skeptisk og slapp ikke folk så lett inn, likevel, jeg var bare et barn.

Takk og lov så besteforeldre meg, og de tror jeg så det som skjedde for jeg fikk oftere alenetid med bestemor.

Uansett, jeg tenker sønnen din føler dette på kroppen, og DU skal skåne han for dette. Hvem skal ta hans parti om ikke du gjør det? Av frykt for å havne på kant med denne «venninnen»? Velg sønnen din du. Det er det eneste rette. 
For har hun disse følelsene, og med den personligheten du beskriver så kan jeg garantere at hun ikke er noe hyggelig med han. Bare fordi man er voksen betyr ikke at man slutter å behandle folk dårlig. 

Anonymkode: 0a368...c11

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...