Gå til innhold

Har så ekstremt angst

Anbefalte innlegg

Jeg sliter så mye med angst og høy puls døgnet rundt. 
går på en antidepressiva men den hjelper ikke lengre og den er så vanskelig å slutte med. Jeg er den som også får veldig med bivirkninger med oppstart av medisiner også. Jeg er så redd for å miste alt. Familien min osv. har legetime idag men legen vet lite om hva hen skal gjør siden jeg er så følsom for bivirkninger. Jeg er så lei nå😓 hele dette året har vært grusomt og jeg er totalt utmattet av å ha en kropp i høygir hele tiden. Kommer meg ikke oppå og psyken får en knekk av dette

Anonymkode: a2003...6ca

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144441713-har-s%C3%A5-ekstremt-angst/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Angst er helt jævli, for å si det rett ut. Jeg syns du først og fremst må tillate deg å gjøre det du liker og vil gjøre, og ikke det du føler deg forpliktet til nå. Spis god og næringsrik mat. Kom deg utendørs selv om du ikke går noe sted. Frisk luft ER viktig. 

Ikke press deg til noe, men gjør såpass at du føler mestring. Det bør ikke være store greiene. Ikke drikk svart kaffe eller brus, men heller kaffe med melk om du "må ha" 🙂 vær i bevegelse, for det setter igang gode ting i kroppen. Du trenger ikke legge ut på marsj utendørs. 

Endret av ReneRene

Men får du noen annen hjelp enn medisinering? Du bør vel følges opp terapeutisk i tillegg. Medisinene demper ofte symptomene, mens terapi ville kunnet gjøre mer med selve problemet. Ofte hjelper det å dempe symptomtrykket for å fikse terapien, men det er sjelden hjelpsomt alene. 

Håper du og legen din kommer frem til noen gode løsninger, høres ut som om du har strevd for lenge allerede. 

Uff, angst er altså så vondt. Det blir så en går å kjenner på angsten hele tiden og den tar så mye krefter. 
Prøv å sett deg små mål hver dag, som å gå en tur eller andre ting. Det er ganske vanlig at man kan bli litt nedstemt også når en går med angst og uro. 
Rask psykisk helsehjelp i kommunen er en fin start. Jeg går selv dit med min angst, og det hjelper. 
Ønsker deg lykke til ❤️ vit at du ikke er alene, og at angsten vil gå over

Anonymkode: c05ff...d6c

ReneRene skrev (8 timer siden):

Angst er helt jævli, for å si det rett ut. Jeg syns du først og fremst må tillate deg å gjøre det du liker og vil gjøre, og ikke det du føler deg forpliktet til nå. Spis god og næringsrik mat. Kom deg utendørs selv om du ikke går noe sted. Frisk luft ER viktig. 

Ikke press deg til noe, men gjør såpass at du føler mestring. Det bør ikke være store greiene. Ikke drikk svart kaffe eller brus, men heller kaffe med melk om du "må ha" 🙂 vær i bevegelse, for det setter igang gode ting i kroppen. Du trenger ikke legge ut på marsj utendørs. 

Gjør så godt jeg kan med de midlene jeg har for tiden. Prøver å være så sunn som mulig

Iiiiik skrev (5 timer siden):

Men får du noen annen hjelp enn medisinering? Du bør vel følges opp terapeutisk i tillegg. Medisinene demper ofte symptomene, mens terapi ville kunnet gjøre mer med selve problemet. Ofte hjelper det å dempe symptomtrykket for å fikse terapien, men det er sjelden hjelpsomt alene. 

Håper du og legen din kommer frem til noen gode løsninger, høres ut som om du har strevd for lenge allerede. 

Ja står på antidepressiva men var vært en del justering pga bivirkninger osv. holdt på i 6-7 mnd. Har og søkt om hjelp gjennom kommunen rask psykisk helse.. ikke fått svar enda. ja trur ting toppet seg skikkeligt når det første smalt. Smalt for 6 år siden så nye runde igjen tydligvis

Annonse

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Ja står på antidepressiva men var vært en del justering pga bivirkninger osv. holdt på i 6-7 mnd. Har og søkt om hjelp gjennom kommunen rask psykisk helse.. ikke fått svar enda. ja trur ting toppet seg skikkeligt når det første smalt. Smalt for 6 år siden så nye runde igjen tydligvis

Ååå dette er så typisk. Når det først smeller så blir kroppen så over aktivert og sårbar. Skal så lite til før en blir urolig igjen. Får du sove? Søvn hjelper mye på

Anonymkode: c05ff...d6c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...