Gå til innhold

Om du skulle kjøpe deg hund, hvilken rase hadde kjøpt ?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (45 minutter siden):

Golden retrver. Har hatt Schæfer, Puddel, Dalmatiner, Buhund og Cocker spanier, men det er ingen som har bedre personlighet og lynne enn Golden retriver er min erfaring.

Anonymkode: d93ee...2b5

Golden retrievere er helt nydelige hunder!

Skal ha meg en retriever igjen på et eller annet tidspunkt.

Anonymkode: a14e0...34f

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Golden retrievere er helt nydelige hunder!

Skal ha meg en retriever igjen på et eller annet tidspunkt.

Anonymkode: a14e0...34f

De er ihvertfall underholdende!  De virker så sykt dumme 😆 men de tar det igjen på sjarm og utseende 🙃 for noen hunder. Men de er nok litt lurere enn hvordan de fremstår. Om det er viktig da. 

Endret av ReneRene

Annonse

ReneRene skrev (7 timer siden):

De er ihvertfall underholdende!  De virker så sykt dumme 😆 men de tar det igjen på sjarm og utseende 🙃 for noen hunder. Men de er nok litt lurere enn hvordan de fremstår. Om det er viktig da. 

Retrievere regnes som en av de rasene med høyest intelligens, så her er det nok du som virker litt dum 😉

Kunne jeg valgt helt fritt hadde jeg uten tvil valgt den rasen, men de krever mer enn jeg kan gi. 

Anonymkode: bb10b...55a

Hvis jeg skulle hatt flere hunder ville jeg gått for rottweiler. De er så utrolig intelligente og familieorientert, og jeg har alltid likt rasen. Det eneste negative er at jeg tror de lider litt av ADD 🙈 De kan plutselig miste konsentrasjonen av den minste ting. Flyr en sommerfugl forbi under trening, kan de sone helt ut og bli sittende og se på den neste minuttet ☺️

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Retrievere regnes som en av de rasene med høyest intelligens, så her er det nok du som virker litt dum 😉

Kunne jeg valgt helt fritt hadde jeg uten tvil valgt den rasen, men de krever mer enn jeg kan gi. 

Anonymkode: bb10b...55a

Jeg vet at de regnes som det. Som jeg skrev så er de nok lurere enn de fremstår. Jeg liker dem godt Jeg syns de er av de mest underholdende rasene. Kanskje jeg bare rett og slett har møtt den mer enkle utgaven av rasen, eller at jeg ikke kjenner dem godt nok. 

Annonse

Flat coated retriever. Elsker hund, men det har jeg rett og slett ikke tid til. 3 barn, mer enn 100% jobb og mann med en hel del reising i jobben. Legg på hund og jeg vil drukne umiddelbart.

Anonymkode: f4822...724

Møtte en leonberger i dag, de er så utrolig pene. Flotte store hunder som er så vakre. 

Mek dessverre krever de mer enn jeg makter å gi akkurat nå, både pels, mosjon, oppdragelse osv. Men jeg er helt forelsket i rasen

Anonymkode: 0ef32...ae0

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Flat coated retriever. Elsker hund, men det har jeg rett og slett ikke tid til. 3 barn, mer enn 100% jobb og mann med en hel del reising i jobben. Legg på hund og jeg vil drukne umiddelbart.

Anonymkode: f4822...724

Jeg la på en flat! 🤣

Tre barn. Lederjobb, mann med lederjobb,  men hunden gir faktisk verdifull alenetid med lydbok på øret ute i skogen.

Få deg en slik etter hvert, når du kjenner at du har kapasitet. Jeg nyter vårt sorte gull 🌟

Anonymkode: c0b5c...a5b

ReneRene skrev (På 23.7.2023 den 2.05):

At de virker sykt dumme er jeg uenig med deg i. Jeg har nå min fjerde Golden retriver, og de er like kloke som de andre rasene jeg har hatt. Det jeg kan være enig i er at de kan virke litt klønete da de har en livsglede som gjør at den store kroppen og fluffy halen vimser borti ting når de blir begeistret og glade.

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

At de virker sykt dumme er jeg uenig med deg i. Jeg har nå min fjerde Golden retriver, og de er like kloke som de andre rasene jeg har hatt. Det jeg kan være enig i er at de kan virke litt klønete da de har en livsglede som gjør at den store kroppen og fluffy halen vimser borti ting når de blir begeistret og glade.

Jeg skulle kanskje heller kalt dem klønete 😆 morsomme er de uansett, og veldig flotte da. Datteren min skal kjøpe en 🙂

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...