Gå til innhold

Om du skulle kjøpe deg hund, hvilken rase hadde kjøpt ?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det hadde jo vært avhengig av hva jeg skulle bruke den til.

Nåværende hund ble en engelsk setter, da vi skulle ha en jakthund. Forrige hund var en labrador, da vi skulle ha en familiehund til en aktiv familie.

Anonymkode: a14e0...34f

Ville absolutt vurdert en til flatcoated retriever, som jeg har nå.

Dansk-svensk gårdshund virker som en fin rase. Ville sett på den hvis vi skulle hatt en hund nr. to nå, siden det ville være enklere med en mellomstor og ikke en stor til. 

Anonymkode: c0b5c...a5b

Annonse

Har Staffordshire bull terrier, han er perfekt for oss. Passer til aktivitetsnivået vår, veldig grei rundt ungene. Han er besøkshund der jeg jobber, veldig flink til å lese hvor mye oppmerksomhet den enkelte beboer ønsker.

Skulle jeg hatt en til hadde det blitt samme rase, lite pelsstell. Mye hund i passe størrelse som er trygg og kan taes med over alt. Men det er veldig mye jobb med hunden de første to årene for å få en god hund, staff er ikke noe som anbefales til uerfarne. De er ofte samkjønnsaggressive og det er mye uetisk avl. Nettavisen har i en serie artikler tatt for seg en oppdretter som avler på syke hunder, de er fulle av allergier og må avlives fordi de ikke har et verdig liv. Viktig og finne en seriøs oppdretter.

Anonymkode: 0f20e...d9d

Annonse

Jeg liker lynnet til pudlene, utseendet til snauzerne, og har en chihuahua :)

Jeg ville nok valgt chihuahua igjen, mye hund i liten kropp, tøffe og utrolig morsomme hunder, veldig mye personlighet. Behovet for mosjon passer meg perfekt, går tur to ganger om dagen, ca en km om morgenen, ca 3-4 km på ettermiddagen, og lufter i hagen et par-tre ganger om dagen. Kan fint være med på søndagstur i flere timer så ikke noen veskehund om du ikke lager veskehund ut av dem.

Anonymkode: 0ef32...ae0

Beagle, har ei nå og forrige var det og. Helt herlige hunder, fine familehunder, stae, morsomme og jakthund. Virker som at hun vi har nå har interessen for det, men hun forrige gadd ikke😅

Anonymkode: 0aa6e...9d2

Om jeg kunne valgt hva som helst så hadde det blitt en stor hund, med mye pels og lange turer/ aktivt liv, meeeeeen vi er allergiske og det begrenset utvalget ganske kraftig. Dermed er vi nå på runde to med mellompuddel- som er en superfamiliehund, med nydelig lynne- men min indre hund er vesentlig større og «buskete» 😂😂😂

Anonymkode: b71ef...255

Du bør jo velge hund som passer personligheten din. Berner sennen er sånn skikkelig godhund jeg liker godt. Jeg liker egentlig alle raser, også Whippet selv om de fremstår altfor nervøse og avhengige av eier. Men morsomme er de jo, og jeg syns at man må ha to av akkurat den rasen siden de misliker å være alene. 

Jeg har en ganske krevende rase selv, men de blir så fine når de er ferdig oppdratt. Da er det ikke så mye mer jobb med dem, og de er usedvanlig lojale. Litt vanskelige mot andre hunder, men da er det trening, trening og trening som gjelder. Det er jo ofte mye jobb med alle hunder før de er voksne da. 

Så velg rase etter hva du passer best med. 

Endret av ReneRene

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...