Gå til innhold

Dere som lar hunden sove i sengen

Anbefalte innlegg

Hvor ofte skifter dere sengetøy? Vår hund har ikke fått lov, men nå trenger sønnen vår nærheten om natten og får ha vår korthårede hun hos seg. Jeg syns det er litt ekkelt, må jeg innrømme, men har gitt meg på dette. Helst vil jeg skifte daglig mtp bøss og hår, men jeg innser at det blir å overdrive 😅

Anonymkode: d5838...fe3

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144441674-dere-som-lar-hunden-sove-i-sengen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kommer an på hvor i sengen hunden sover.
Sover den i fotenden hadde jeg skiftet en gang i uken som vanlig.
Sover den inntil gutten på midten av sengen, eller oppe ved hodet hadde jeg skiftet 2 ganger i uken

Anonymkode: d10d7...cd9

Han sover vel litt over alt, og han løper inn og ut av huset hele dagen, så vi kan ikke vaske av potene hver gang. Men om kvelden kan vi jo gjøre det. 

To ganger i uken blir det nok da. Takk for svar. 

hi

Annonse

Jeg har vært der du er, med en sønn som slet sterkt (blant annet med selvskading) etter alvorlig mobbing og vold. Helt ærlig gir jeg blaffen i hva andre synes. Hunden fikk sove hos ham, og vi byttet 1-2 ganger i uken. Det hjalp veldig. Hunden var hans eneste venn mens dette pågikk. 

Anonymkode: c95e8...a9c

Nå sover ikke hunden min i senga, men jeg vet ungene tar den opp i sin seng på dagtid. Jeg bytter ikke noe oftere for det...

Hunden og alle dens basilusker er en del av husholdningens økosystem åkke som, og om de tar den i sofaen, ligger på gulvet med den eller tar den opp i senga har ikke så mye å si.

Vi er normalt renslige nåde når det kommer til dusjing, vasking, skifting på seng, klær og håndklær, og vi tåler bikkja greit 😉

Anonymkode: 14b5b...3c7

Anonym bruker skrev (46 minutter siden):

Foreldrene mine sover med hunden sin. De skifter ukentlig, men støvsuger sengen hver dag. 

Anonymkode: b1b02...773

De støvsuger sengen…? Lakenet og dyna, eller hva…?

Anonymkode: b57e2...461

Annonse

Nå kommer det til å ta av her inne. 
Ville skiftet to ganger i uka. Skifter normalt en gang i uka.

Ellers så er jeg ikke så hysterisk at å sove med hund i senga er så fryktelig uhygienisk. Ungene mine ligger ofte på gulvet og leker feks. Der går jo hunder. Noen ganger slenger de seg i senga med klær som er brukt på skole og ute. 
Jeg tenker man sliter med noe om en hund er så uhygienisk at alt den er i kontakt med må vaskes. 
Joda, de er møkkete og drar med seg skitt inn, forskning viser uansett at barn som vokser opp med husdyr har mindre sjanse for å utvikle allergi. 

Anonymkode: a115e...079

Så bra at han får ha pelsdotten i senga! Det betyr mye for ham, og takk for at du både tillater og forstår.

Bytt ved behov. Ikke skap et problem som ikke er der 🙂

Hunder er renslige dyr. De etterlater litt hår osv. Det overlever sønnen din veldig godt!

Ikke noe problem. 

ReneRene skrev (På 23.7.2023 den 2.30):

Bytt ved behov. Ikke skap et problem som ikke er der 🙂

Hunder er renslige dyr. De etterlater litt hår osv. Det overlever sønnen din veldig godt!

Ikke noe problem. 

Enig. Hundehår er da ingenting å bekymre seg for.

Anonymkode: b57e2...461

Jeg har aldri hørt om at noen har daua av å ha hunden i senga. Litt ekkelt, sikkert, men ikke farlig. Jeg hadde byttet som vanlig (en gang i uka), og vært flink å tørke hunden når det blir våt/skitten og med å børste den.

Barns trivsel og trygghet er viktigere enn prinsipper og litt mulig skittent sengetøy ❤️

Anonym bruker skrev (På 22.7.2023 den 17.10):

Hvor ofte skifter dere sengetøy? Vår hund har ikke fått lov, men nå trenger sønnen vår nærheten om natten og får ha vår korthårede hun hos seg. Jeg syns det er litt ekkelt, må jeg innrømme, men har gitt meg på dette. Helst vil jeg skifte daglig mtp bøss og hår, men jeg innser at det blir å overdrive 😅

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

At man stiller et spørsmål betyr ikke at man er bekymret 🙄

Lær deg å lese hva folk skriver. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...