Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Dette ble litt langt, men må bare få ut litt frustrasjon; 

For flere år siden traff jeg han som idag er far til mine barn. Jeg var ung da jeg traff han og jeg bodde enda hjemme hos foreldrene mine. Da jeg og han flyttet sammen kom det flere tegn til at økonomien hans ikke var bra. Jeg visste lite om inkasso i den tiden, men læringskurven ble bratt da han etter en stund åpnet seg om inkassokrav på flere hundre tusen. Jeg var da allerede gravid og vi ønsket å kjøpe vårt eget, noe som var umulig med hans inkasso. Vi fikk derfor hjelp fra min familie som betalte ned all inkasso og vi fikk kjøpt oss leilighet.  Mannen lærte ikke særlig av dette og etter en tid hadde han brukt flere kredittkort i skjul, som han ikke hadde råd til å nedbetale. Dette, pluss flere ting gjorde at forholdet røk. Jeg ble veldig bevisst på hvor mye god økonomisk sans har å si for min del. 
Jeg har nå vært alene med barna i flere år. Har datet litt, men ikke funnet noen hvor jeg føler kjemien har truffet helt.

Inntil nå nylig… Jeg har truffet en mann og vi har gjennom sommeren møttes noen ganger i uken og jeg falt veldig fort for denne mannen. Han er godt voksen og en trygg og god person.

En kveld vi satt og snakket om løst og fast kom det plutselig frem at han er under gjeldsordning. Jeg kjente med en gang at jeg frøs litt til og føler jeg brått ble revet tilbake til mitt forrige forhold.

Jeg sitter her nå og er både skuffa og lei og føler at dette har påvirket mine følelser for han. En fremtid med han virker plutselig helt uaktuelt. 

Nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. Noen som har erfaring med gjeldsordning? Er det mulig å f.eks få boliglån når man er ferdig med dette?

Anonymkode: 2d67d...8ca

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144441673-meg-og-menn-%F0%9F%99%84/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må tenke deg godt om. Hvorfor faller du for menn med samme problem? Det er noe å dvele ved, akkurat som de som faller for voldelige menn gjentatte ganger.

Hva gjenkjenner mennesker med rotete økonomi? Manglene ansvarsfølelse? Et sånt "lev og la leve - holdning" ? For mye impulsive handlinger og manglende evne til å tenke langsiktig? 

Kan du tenke litt på dette og finne ut om hva du faller for og om det er en rød tråd her? 

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...