Anonym bruker Skrevet 22. juli 2023 #26 Del Skrevet 22. juli 2023 ReneRene skrev (1 minutt siden): Men du har problemer med å både utdype og forklare. Det holder det. Jeg trenger vekten utdype eller forklare noe jeg ikke gjør. Anonymkode: 83c15...d61 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144441669-hvorfor-ser-noen-gjennom-fingrene-med-utestenging-som-voksne/page/2/#findComment-149983909 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ReneRene Skrevet 22. juli 2023 #27 Del Skrevet 22. juli 2023 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Jeg trenger vekten utdype eller forklare noe jeg ikke gjør. Anonymkode: 83c15...d61 Da burde du ihvertfall komme med utdyping eller forklaring. Siden du er så standhaftig at du påstår du "ikke gjør' Forøvrig er svar her akkurat det jeg sa var grunn til mobbing : folk føler seg truet. " Du oppfører deg dårlig. Jeg blir redd" "Du tar for stor plass. Jeg blir usynlig" Osv osv osv 🙃 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144441669-hvorfor-ser-noen-gjennom-fingrene-med-utestenging-som-voksne/page/2/#findComment-149983913 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2023 #28 Del Skrevet 22. juli 2023 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Jeg har noen i min nærhet jeg unngår til det ytterste. Vedkommende er ikke slem , men slitsom. Tar enormt med plass, snakker på innpust og utpust samt evner aldri å lese rommet. Inviterer henne aldri og eneste grunnen til at hun er i min krets er at hun er kjæresten til en kompis. Jeg mobber selvsagt aldri. Anonymkode: d5bb2...795 Om det er snakk om å invitere alle damene i vennekretsen; både de som er direkte venner og de som er kjæreste med venner: Ville du da invitert alle uten om henne? Anonymkode: 6adbb...1ab Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144441669-hvorfor-ser-noen-gjennom-fingrene-med-utestenging-som-voksne/page/2/#findComment-149983915 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2023 #29 Del Skrevet 22. juli 2023 ReneRene skrev (5 minutter siden): Da burde du ihvertfall komme med utdyping eller forklaring. Siden du er så standhaftig at du påstår du "ikke gjør' Forøvrig er svar her akkurat det jeg sa var grunn til mobbing : folk føler seg truet. " Du oppfører deg dårlig. Jeg blir redd" "Du tar for stor plass. Jeg blir usynlig" Osv osv osv 🙃 Hva mener du? Hvor har jeg skrevet dette som du påstår? Jeg kan godt mislike personer uten å føle meg verken truet, redd eller usynlig. Ikke alle har et så skjørt selvbilde, skjønner du. Anonymkode: 83c15...d61 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144441669-hvorfor-ser-noen-gjennom-fingrene-med-utestenging-som-voksne/page/2/#findComment-149983921 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ReneRene Skrevet 22. juli 2023 #30 Del Skrevet 22. juli 2023 (endret) Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Hva mener du? Hvor har jeg skrevet dette som du påstår? Jeg kan godt mislike personer uten å føle meg verken truet, redd eller usynlig. Ikke alle har et så skjørt selvbilde, skjønner du. Anonymkode: 83c15...d61 Forklar hvorfor du utestenger folk da? Det er tena her. Hvorfor utestenger du? Endret 22. juli 2023 av ReneRene Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144441669-hvorfor-ser-noen-gjennom-fingrene-med-utestenging-som-voksne/page/2/#findComment-149983922 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2023 #31 Del Skrevet 22. juli 2023 ReneRene skrev (Akkurat nå): Forklar hvorfor du utestenger folk da? Det er tena her. Hvorfor utestenger du? OM jeg gjør det er det fordi jeg ikke liker vedkommende sin oppførsel. Jeg blir ikke redd eller truet, bare lei og irritert. Når det er sagt så kan jeg ikke huske at jeg har utelatt noen fra en naturlig setting, jeg kvitter meg med irritasjonsmomenter lenge før det blir aktuelt å invitere dem. Anonymkode: 83c15...d61 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144441669-hvorfor-ser-noen-gjennom-fingrene-med-utestenging-som-voksne/page/2/#findComment-149983925 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2023 #32 Del Skrevet 22. juli 2023 Som voksen er man i den lykkelige posisjonen at man helt fritt kan velge å omgås folk man liker og trives med privat, og slippe å ha folk man ikke liker i livet sitt. Om jeg ikke liker deg, lar jeg være å snakke med deg, invitere deg, eller omgås deg. De fleste har noen de ikke liker, av ulike grunner, men vi voksne bruker ikke benevnelsen å "utestenge" av den grunn. Det er helt vanlig og fullt lovlig! Anonymkode: d6430...46b Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144441669-hvorfor-ser-noen-gjennom-fingrene-med-utestenging-som-voksne/page/2/#findComment-149983958 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2023 #33 Del Skrevet 22. juli 2023 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Som voksen er man i den lykkelige posisjonen at man helt fritt kan velge å omgås folk man liker og trives med privat, og slippe å ha folk man ikke liker i livet sitt. Om jeg ikke liker deg, lar jeg være å snakke med deg, invitere deg, eller omgås deg. De fleste har noen de ikke liker, av ulike grunner, men vi voksne bruker ikke benevnelsen å "utestenge" av den grunn. Det er helt vanlig og fullt lovlig! Anonymkode: d6430...46b Det er det jeg synes er så rart at folk mener. Det er mange som er ensomme fordi voksne mener at man kan velge helt fritt hvem man invitere og at det ikke lenger er snakk om utestengelse fordi man er voksne. Om man inviterer 19 av 20 fedre på fotballaget med på en pub-runde vil jo den ene som ikke er invitert føle seg utestengt. Ofte er det ikke noe veldig spesielt med den som ikke er invitert heller annet enn at noen ikke liker denne personen helt. Anonymkode: 6adbb...1ab Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144441669-hvorfor-ser-noen-gjennom-fingrene-med-utestenging-som-voksne/page/2/#findComment-149983961 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2023 #34 Del Skrevet 22. juli 2023 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Det er det jeg synes er så rart at folk mener. Det er mange som er ensomme fordi voksne mener at man kan velge helt fritt hvem man invitere og at det ikke lenger er snakk om utestengelse fordi man er voksne. Om man inviterer 19 av 20 fedre på fotballaget med på en pub-runde vil jo den ene som ikke er invitert føle seg utestengt. Ofte er det ikke noe veldig spesielt med den som ikke er invitert heller annet enn at noen ikke liker denne personen helt. Anonymkode: 6adbb...1ab Men voksne folk flest har egne venner. Eksemplet med 19 av 20 fedre fra fotballaget blir liksom så innmari unntak. Hvor ofte skjer det? I mitt liv gidder jeg å bruke tid på sånt ca. en gang hvert femte år. Alle jeg henger med i ubetalt fritid er venner jeg liker, ikke fordi vi har barn på samme fotballag (selv om noen venner har barn med samme hobby også). Anonymkode: 99b61...0d4 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144441669-hvorfor-ser-noen-gjennom-fingrene-med-utestenging-som-voksne/page/2/#findComment-149983964 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2023 #35 Del Skrevet 22. juli 2023 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Men voksne folk flest har egne venner. Eksemplet med 19 av 20 fedre fra fotballaget blir liksom så innmari unntak. Hvor ofte skjer det? I mitt liv gidder jeg å bruke tid på sånt ca. en gang hvert femte år. Alle jeg henger med i ubetalt fritid er venner jeg liker, ikke fordi vi har barn på samme fotballag (selv om noen venner har barn med samme hobby også). Anonymkode: 99b61...0d4 Selv om de fleste har egne venner har ikke alle det. Jeg mener vi alle har et ansvar her også, men det er en annen debatt fordi det er mer pulverisert hvem det er som skal ta ansvar og inviterer de få som ingen inviterer. Det jeg synes er rarere er tilfeller der én (eller to) utelukkes fra en hel gruppe bare fordi noen ikke liker den/dem og at en del ved om det og stilletiende godtar det. Hvor ofte det skjer vet jeg ikke, men jeg tror det er oftere enn mange tror. Jeg vet om tilfeller der det har skjedd. Et av stedene skjedde det 1-2 ganger i året. Husker ikke hvor lenge det har pågått i dette tilfelle. 5 år kanskje? Her var det snakk om en årlig/halvårlig greie der alle var invitert til det kom en ny forelder i gruppen som tok over organiseringen. Da begynte utestengingen. Anonymkode: 6adbb...1ab Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144441669-hvorfor-ser-noen-gjennom-fingrene-med-utestenging-som-voksne/page/2/#findComment-149983971 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Østerdølen Skrevet 22. juli 2023 #36 Del Skrevet 22. juli 2023 Ren utestengelse er en ting, og det er sikkert mange grunner til at det skjer. Samtidig tenker jeg at jeg er voksen og velger selv hvem jeg vil omgås. Er det mennesker som ikke gir meg noe eller som jeg ikke har kjemi med overhodet, gidder jeg ikke å bruke min dyrebare tid sammen med disse, kun for å ikke "utestenge". Derfor synes jeg også disse lekegruppene for barn er en uting, hvorfor skal barn tvinges til å leke med barn de ikke har kjemi med eller som kanskje også er slemme med dem, fordi de er barn?Men som som voksen har du rett til å velge selv? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144441669-hvorfor-ser-noen-gjennom-fingrene-med-utestenging-som-voksne/page/2/#findComment-149983988 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2023 #37 Del Skrevet 22. juli 2023 Utestenging er ikke bare en handling fra én side, det er også en subjektiv følelse. Jeg kan føle meg utestengt, men trenger ikke å ha blitt aktivt utestengt av andre. Er eksempel: jeg føler meg som venninne med flere som også er venninner seg i mellom. Flere ganger har jeg opplevd at mange av dem samles uten at jeg er invitert. Jeg føler et sterkere vennskap med noen av dem enn dem gjør med meg. Det er helt greit. Det betyr ikke at de har utestengt meg, men jeg kan likevel føle meg utestengt. Så å si at utestenging ER mobbing, er feil. Jeg har blitt mobbet på ekte, og min subjektive følelse av utestenging kan ikke dem ta ansvar for. Anonymkode: 8f0db...cd2 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144441669-hvorfor-ser-noen-gjennom-fingrene-med-utestenging-som-voksne/page/2/#findComment-149983994 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2023 #38 Del Skrevet 22. juli 2023 Jeg synes slike debatter her av og til har en tendens til å ende med at det er den utestengte sin feil eller at det er opplevd utstengthet som egentlig ikke er helt reell. Som enkelte her påpeker er det ikke mobbing eller utestenging om man holder en som ødelegger utenfor. Om det på fotballaget var en far som hele tiden ødelegger innvetar og glass med vilje når han er hjemme hos noen, så er det helt greit å holde denne faren utenfor til han klarer å oppføre seg. Det er ikke mobbing og utestenging. Det er heller ikke utestenging om to venninner avtaler å møtes og en tredje venninne synes det er sårt fordi hun gjerne skulle vært førstevalget. Eller om noen venninner tilfeldigvis treffer hverandre på en handletur og setter seg ned for en kaffe, da er det ikke slik at de må ringe rundt til andre venner og informere/inviterer for at ingen skal føle seg utenfor. Det er utestenging og mobbing om 19 av 20 fotballfedre inviteres på pub-runde uten at den siste faren inviteres med bare fordi en av de andre ikke liker denne noe særlig (uten at denne har gjort noe som helst galt). Og det er her jeg synes det er rart at noen kan stå å se på at dette skjer, uten å gjøre noe. Anonymkode: 6adbb...1ab Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144441669-hvorfor-ser-noen-gjennom-fingrene-med-utestenging-som-voksne/page/2/#findComment-149984016 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2023 #39 Del Skrevet 22. juli 2023 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Jeg synes slike debatter her av og til har en tendens til å ende med at det er den utestengte sin feil eller at det er opplevd utstengthet som egentlig ikke er helt reell. Som enkelte her påpeker er det ikke mobbing eller utestenging om man holder en som ødelegger utenfor. Om det på fotballaget var en far som hele tiden ødelegger innvetar og glass med vilje når han er hjemme hos noen, så er det helt greit å holde denne faren utenfor til han klarer å oppføre seg. Det er ikke mobbing og utestenging. Det er heller ikke utestenging om to venninner avtaler å møtes og en tredje venninne synes det er sårt fordi hun gjerne skulle vært førstevalget. Eller om noen venninner tilfeldigvis treffer hverandre på en handletur og setter seg ned for en kaffe, da er det ikke slik at de må ringe rundt til andre venner og informere/inviterer for at ingen skal føle seg utenfor. Det er utestenging og mobbing om 19 av 20 fotballfedre inviteres på pub-runde uten at den siste faren inviteres med bare fordi en av de andre ikke liker denne noe særlig (uten at denne har gjort noe som helst galt). Og det er her jeg synes det er rart at noen kan stå å se på at dette skjer, uten å gjøre noe. Anonymkode: 6adbb...1ab Problemet er hvor lista skal ligge for hva som skal bære god nok grunn til ikke å invitere. Når det gjelder andre kjenner vi ofte ikke hele historien. Anonymkode: 22f41...f47 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144441669-hvorfor-ser-noen-gjennom-fingrene-med-utestenging-som-voksne/page/2/#findComment-149984019 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2023 #40 Del Skrevet 22. juli 2023 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Problemet er hvor lista skal ligge for hva som skal bære god nok grunn til ikke å invitere. Når det gjelder andre kjenner vi ofte ikke hele historien. Anonymkode: 22f41...f47 Men om vi hele tiden antar at vi ikke kjenner historien godt nok og det kanskje er en god nok grunn til å ikke invitere, vil vi jo alltid la tvilen komme den som utestenger til gode. Da er det jo ingen som er på "lag" med den som utestenges og den får en ekstra merbelastning ved at man antar at den sikkert har gjort noe slik at det kan forsvares. I de tilfelle jeg kjenner til har i grunnen den som utestenges ikke gjort noe. Den har ikke samme personlighet som den som utestenger slik at de aldri vil bli bestevenner, men jeg synes ikke dette er god nok grunn for å utestenge. Det er allerede stor variasjon innad i gruppen. Inviterer man en stor gruppe behøver man jo ikke en gang snakke noe videre med de man passer dårligst sammen med. Når man står som organisator for en gruppe så synes jeg det gir et ekstra ansvar for å ikke ekskludere. Jeg synes ikke det bør være slik at den som organiserer fritt kan utestenge en av de andre fordi "jeg som voksen velger hvem jeg vil være med." Og jeg synes de rundt bør være mer kritiske og mer villig til å si fra og ikke bare anta at det sikkert er en god grunn. Jeg vil anta at det ofte ikke er det og at man dermed risikerer og bidra til at den som utestenges holdes utenfor. Anonymkode: 6adbb...1ab Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144441669-hvorfor-ser-noen-gjennom-fingrene-med-utestenging-som-voksne/page/2/#findComment-149984032 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2023 #41 Del Skrevet 22. juli 2023 Men hvor aktuelt er temaet egentlig? Hvor mange her har opplevd at noen blir utestengt fra en setting det ville vært naturlig å bli invitert? Hvor mange har opplevd av 19 av 20 fotballfedre, 9 av 10 mødre i klassen, eller 6 av 7 kollegaer har blitt invitert til noe? Jeg er 50 år, har fire barn som har vært med på utallige aktiviteter og jeg har hatt flere arbeidsplasser. Jeg har aldri opplevd at noen har blitt aktivt utestengt. Aldri. Anonymkode: 83c15...d61 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144441669-hvorfor-ser-noen-gjennom-fingrene-med-utestenging-som-voksne/page/2/#findComment-149984034 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2023 #42 Del Skrevet 22. juli 2023 Anonym bruker skrev (18 minutter siden): Men om vi hele tiden antar at vi ikke kjenner historien godt nok og det kanskje er en god nok grunn til å ikke invitere, vil vi jo alltid la tvilen komme den som utestenger til gode. Da er det jo ingen som er på "lag" med den som utestenges og den får en ekstra merbelastning ved at man antar at den sikkert har gjort noe slik at det kan forsvares. I de tilfelle jeg kjenner til har i grunnen den som utestenges ikke gjort noe. Den har ikke samme personlighet som den som utestenger slik at de aldri vil bli bestevenner, men jeg synes ikke dette er god nok grunn for å utestenge. Det er allerede stor variasjon innad i gruppen. Inviterer man en stor gruppe behøver man jo ikke en gang snakke noe videre med de man passer dårligst sammen med. Når man står som organisator for en gruppe så synes jeg det gir et ekstra ansvar for å ikke ekskludere. Jeg synes ikke det bør være slik at den som organiserer fritt kan utestenge en av de andre fordi "jeg som voksen velger hvem jeg vil være med." Og jeg synes de rundt bør være mer kritiske og mer villig til å si fra og ikke bare anta at det sikkert er en god grunn. Jeg vil anta at det ofte ikke er det og at man dermed risikerer og bidra til at den som utestenges holdes utenfor. Anonymkode: 6adbb...1ab Du kan ko invitere personen selv om andre ikke gjør det. Privat bør man få invitere dem man vil i arbeidsbetingelser, organisasjoner ol er det noe annet. Anonymkode: 22f41...f47 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144441669-hvorfor-ser-noen-gjennom-fingrene-med-utestenging-som-voksne/page/2/#findComment-149984038 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2023 #43 Del Skrevet 22. juli 2023 Jeg føler meg overhodet ikke truet av personer jeg ikke ønsker å omgås. Jeg har ei venninne som er penere, morsommere og bedre enn meg. På mye. Er vi ute får hun all oppmerksomhet, alltid. Og det er helt greit, for hun er en fantastisk person jeg er glad jeg har i livet mitt. Hun som hyler og skriker og lager dårlig stemning ønsker jeg ikke å ha med. Jeg føler meg ikke truet av noen av de, men det finnes mennesker jeg ikke orker å omgås. Og i mitt privatliv bestemmer jeg det helt selv. Skal jeg arrangere en mamma-kveld eller jobbfest er jo selvsagt alle invitert, selvom jeg ikke går like godt overens med alle. Anonymkode: 3bb90...438 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144441669-hvorfor-ser-noen-gjennom-fingrene-med-utestenging-som-voksne/page/2/#findComment-149984041 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2023 #44 Del Skrevet 22. juli 2023 Anonym bruker skrev (13 minutter siden): Du kan ko invitere personen selv om andre ikke gjør det. Privat bør man få invitere dem man vil i arbeidsbetingelser, organisasjoner ol er det noe annet. Anonymkode: 22f41...f47 Jeg gjør det. Jeg inviterer de andre utelater og på fester og sammenkomster snakker jeg med de som sitter alene. Skjer eksempelet på andre siden av landet f.eks. er det jo ikke noe jeg får gjort noe med. Jeg må medgi at jeg synes det er trist at de rundt som ganske enkelt kunne gjort noe med det, ikke gjør det. Noen av utfordringen her er at den som har tatt initiativet til å organisere 1/2-årsfesten/årsfesten ikke har fått beskjed av jobben eller organisasjonen om å gjøre det. Det er jo privat initiativ f.eks å dra i gang en pub-runde, men når alle med naturlig tilknytning uten om én blir invitert er det jo problematisk. Det har vært tradisjon med disse festene lenge, men det er først i de ca fem siste årene at personen som ekskluderes kom til og ekskluderingen startet. Jeg vet ikke hvor vanlig dette er. Jeg kjenner til to stykker som opplever dette og synes det er to for mye. Anonymkode: 6adbb...1ab Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144441669-hvorfor-ser-noen-gjennom-fingrene-med-utestenging-som-voksne/page/2/#findComment-149984046 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2023 #45 Del Skrevet 22. juli 2023 Anonym bruker skrev (14 minutter siden): Jeg gjør det. Jeg inviterer de andre utelater og på fester og sammenkomster snakker jeg med de som sitter alene. Skjer eksempelet på andre siden av landet f.eks. er det jo ikke noe jeg får gjort noe med. Jeg må medgi at jeg synes det er trist at de rundt som ganske enkelt kunne gjort noe med det, ikke gjør det. Noen av utfordringen her er at den som har tatt initiativet til å organisere 1/2-årsfesten/årsfesten ikke har fått beskjed av jobben eller organisasjonen om å gjøre det. Det er jo privat initiativ f.eks å dra i gang en pub-runde, men når alle med naturlig tilknytning uten om én blir invitert er det jo problematisk. Det har vært tradisjon med disse festene lenge, men det er først i de ca fem siste årene at personen som ekskluderes kom til og ekskluderingen startet. Jeg vet ikke hvor vanlig dette er. Jeg kjenner til to stykker som opplever dette og synes det er to for mye. Anonymkode: 6adbb...1ab Du kan jo spørre den det gjelder hvorfor vedkommende ikke inviterer alle. Anonymkode: 22f41...f47 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144441669-hvorfor-ser-noen-gjennom-fingrene-med-utestenging-som-voksne/page/2/#findComment-149984049 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2023 #46 Del Skrevet 22. juli 2023 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Du kan jo spørre den det gjelder hvorfor vedkommende ikke inviterer alle. Anonymkode: 22f41...f47 Jeg vet hvorfor vedkommende ikke inviterer alle. Svaret er noe tilsvarende "jeg er voksen og velger selv hvem jeg vil invitere. Jeg liker ikke denne personen så godt og da velger jeg å ikke invitere. Jeg inviterer bare de jeg synes det er kjekt å være med". Det jeg lurer på er hvorfor folk rundt ikke gjør noe, men stilletiende aksepterer det. Noen vet det ikke, men de som vet - hvordan kan de være stilletiende til dette? Men jeg har jo fått en del svar her. Det virker som om mange tenker at det må være mer til det som de ikke vet. At det er noe den som utestenges har gjort og at det dermed er den utestengte sin egen feil. Når man bare antar dette og ikke spør videre, så blir den som er utestengt stående alene. Anonymkode: 6adbb...1ab Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144441669-hvorfor-ser-noen-gjennom-fingrene-med-utestenging-som-voksne/page/2/#findComment-149984052 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2023 #47 Del Skrevet 22. juli 2023 Anonym bruker skrev (24 minutter siden): Jeg gjør det. Jeg inviterer de andre utelater og på fester og sammenkomster snakker jeg med de som sitter alene. Skjer eksempelet på andre siden av landet f.eks. er det jo ikke noe jeg får gjort noe med. Jeg må medgi at jeg synes det er trist at de rundt som ganske enkelt kunne gjort noe med det, ikke gjør det. Noen av utfordringen her er at den som har tatt initiativet til å organisere 1/2-årsfesten/årsfesten ikke har fått beskjed av jobben eller organisasjonen om å gjøre det. Det er jo privat initiativ f.eks å dra i gang en pub-runde, men når alle med naturlig tilknytning uten om én blir invitert er det jo problematisk. Det har vært tradisjon med disse festene lenge, men det er først i de ca fem siste årene at personen som ekskluderes kom til og ekskluderingen startet. Jeg vet ikke hvor vanlig dette er. Jeg kjenner til to stykker som opplever dette og synes det er to for mye. Anonymkode: 6adbb...1ab Hvorfor lar disse to seg utestenge, da? Og: Har du snakket med utestengeren? Hva er grunnen til at de to blir utestengt? Det er uansett ikke nødvendigvis mobbing. Anonymkode: f0551...3ba Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144441669-hvorfor-ser-noen-gjennom-fingrene-med-utestenging-som-voksne/page/2/#findComment-149984053 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2023 #48 Del Skrevet 22. juli 2023 Anonym bruker skrev (20 minutter siden): Jeg vet hvorfor vedkommende ikke inviterer alle. Svaret er noe tilsvarende "jeg er voksen og velger selv hvem jeg vil invitere. Jeg liker ikke denne personen så godt og da velger jeg å ikke invitere. Jeg inviterer bare de jeg synes det er kjekt å være med". Det jeg lurer på er hvorfor folk rundt ikke gjør noe, men stilletiende aksepterer det. Noen vet det ikke, men de som vet - hvordan kan de være stilletiende til dette? Men jeg har jo fått en del svar her. Det virker som om mange tenker at det må være mer til det som de ikke vet. At det er noe den som utestenges har gjort og at det dermed er den utestengte sin egen feil. Når man bare antar dette og ikke spør videre, så blir den som er utestengt stående alene. Anonymkode: 6adbb...1ab Du godtar det jo også. Du er ikke det minste bedre enn de andre. Anonymkode: 83c15...d61 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144441669-hvorfor-ser-noen-gjennom-fingrene-med-utestenging-som-voksne/page/2/#findComment-149984056 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2023 #49 Del Skrevet 22. juli 2023 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Du godtar det jo også. Du er ikke det minste bedre enn de andre. Anonymkode: 83c15...d61 Jeg er jo ikke der. Fordi om jeg kjenner situasjonen betyr det jo ikke at vi bor på samme sted. Anonymkode: 6adbb...1ab Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144441669-hvorfor-ser-noen-gjennom-fingrene-med-utestenging-som-voksne/page/2/#findComment-149984058 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2023 #50 Del Skrevet 22. juli 2023 Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg synes slike debatter her av og til har en tendens til å ende med at det er den utestengte sin feil eller at det er opplevd utstengthet som egentlig ikke er helt reell. Som enkelte her påpeker er det ikke mobbing eller utestenging om man holder en som ødelegger utenfor. Om det på fotballaget var en far som hele tiden ødelegger innvetar og glass med vilje når han er hjemme hos noen, så er det helt greit å holde denne faren utenfor til han klarer å oppføre seg. Det er ikke mobbing og utestenging. Det er heller ikke utestenging om to venninner avtaler å møtes og en tredje venninne synes det er sårt fordi hun gjerne skulle vært førstevalget. Eller om noen venninner tilfeldigvis treffer hverandre på en handletur og setter seg ned for en kaffe, da er det ikke slik at de må ringe rundt til andre venner og informere/inviterer for at ingen skal føle seg utenfor. Det er utestenging og mobbing om 19 av 20 fotballfedre inviteres på pub-runde uten at den siste faren inviteres med bare fordi en av de andre ikke liker denne noe særlig (uten at denne har gjort noe som helst galt). Og det er her jeg synes det er rart at noen kan stå å se på at dette skjer, uten å gjøre noe. Anonymkode: 6adbb...1ab Nå har de fleste oppgående mennesker altså ikke sin hovedomgangskrets definert som "foreldrene i fotballgruppa". Anonymkode: f0cc3...ba8 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144441669-hvorfor-ser-noen-gjennom-fingrene-med-utestenging-som-voksne/page/2/#findComment-149984059 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå