Gå til innhold

Er du flink å bruke tanntråd? U/t

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja, har veldig trangt mellom noen av tennene, så viktig for å få det rent. 

Reach dentotape fra Johnson og Johnson som man får kjøpt på apoteket er gull for meg, fikk den anbefalt av tannlegen min. 

Anonymkode: ac2ce...1c3

Ja, rett før og rett etter tannlegebesøk😝 Intensjonene om gode rutiner sklir stort sett ut ganske fort, for så å få dårlig samvittighet når innkalling til tannlegen kommer, så da er jeg flink litt til.

Annonse

Ja, faktisk. Eller, ikke tanntråd, men sånn rensedings som tannpleieren sier at jeg bør bruke i stedet for tanntråd. Det bruker jeg hver dag. Derimot er jeg ikke flink til å huske å pusse tennene om morgenen når det er helg eller ferie, så der må jeg skjerpe meg. Før jobb går det på rutine, men når rutinen forsvinner...

Anonymkode: 6c252...746

Annonse

Ja, jeg er nøye med tannstell, da jeg helst vil ha minst mulig med tannlegen å gjøre😬

Får alltid skryt for at jeg har så rene tenner med lite tannstein, og har ikke hatt hull på årevis, så noe riktig gjør jeg, tydeligvis. ☺️

Anonym bruker skrev (49 minutter siden):

Er du tannlege? 

Anonymkode: a957a...641

Nei.

Men nå er det forskning som tilbakeviste effekten av tanntråd allerede i 2016, så hvis man tror på vitenskap, er det kun enkelte som har nytte av tanntråd. Med forbehold at de bruker den riktig, feil bruk kan være direkte helseskadelig (hvis du skader tannkjøttet og får bakterier i blodbanen) 

Den eneste gruppen man har vitenskapelig bakgrunn for å si har nytte av tanntråd, er de som har lett for å få hull/tendens til hull og som bruker den riktig. 

Anonymkode: 38bcc...ce8

Anonym bruker skrev (27 minutter siden):

Nei.

Men nå er det forskning som tilbakeviste effekten av tanntråd allerede i 2016, så hvis man tror på vitenskap, er det kun enkelte som har nytte av tanntråd. Med forbehold at de bruker den riktig, feil bruk kan være direkte helseskadelig (hvis du skader tannkjøttet og får bakterier i blodbanen) 

Den eneste gruppen man har vitenskapelig bakgrunn for å si har nytte av tanntråd, er de som har lett for å få hull/tendens til hull og som bruker den riktig. 

Anonymkode: 38bcc...ce8

Jeg har tillit til min tannlege og klarer å bruke tanntråd riktig. 

Anonymkode: ac2ce...1c3

• 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...