Gå til innhold

Er noen av dere på Mallorca nå?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Hvordan er det inne? Kjører air condition på fullt? Greit nok varmt ute, men er det kjølig inne så kan det hjelpe en del, i tillegg til bading tenker jeg 

Anonymkode: f66da...c7e

Det er ikke «greit nok» ute - å stå ute i sola bare noen minutter er kvelende i sånne temperaturer, kroppen orker ingenting i slik hete.

Anonymkode: d135b...0ae

Det er så høy luftfuktighet at det føles som man går inn i en badstue når man lukker opp døren. Ikke et eneste frisk pust på kvelden engang, til tider kvelende varmt. Har selvsagt aircondition inne, men ønsker ikke sitte inne. Tror ikke jeg kommer til å dra til Sy-Europa i slutten av juli flere ganger 🙈

Anonymkode: e8b8f...5c5

Annonse

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Hvordan er det inne? Kjører air condition på fullt? Greit nok varmt ute, men er det kjølig inne så kan det hjelpe en del, i tillegg til bading tenker jeg 

Anonymkode: f66da...c7e

Det kommer helt an på hvor man bor og om aircondition er bra eller ikke. Her vi er fungerer den ypperlig. I natt hadde vi 19 grader og sov med dyne. Vi er heller ikke svette på dagtid da vi har hus i en fjellside med vind og bris hele dagen. Greia er at man fint kan feriere sydpå hvis man har vind, aircondition og basseng /hav tilgjengelig.

Anonymkode: 7325f...08d

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Takk for svar. Det ser ut som det må bli våt og kald vestlandssommer likevel. Jeg vil ikke betale i dyre dommer for å sitte inne med AC😂

hi

Anonymkode: 960a4...3e6

Jeg tenker du må vurdere hva dere vil gjøre når dere reiser. Er bading noe dere liker så er varmen null problem. Du trenger ikke sitte inne altså. Er shopping og byvandring greia så er det nok bedre å reise en annen tid på året.

Anonymkode: 7325f...08d

Ta en tur i høstferien isteden, da får du litt sol og varme før vinteren uten at det er dødelig varmt.

Sønnen min er der nede, og han tåler varme greit, men selv han sier det er litt for varmt nå. Han reiser med noen venner og to av kompisene hans tåler varmen dårlig og "holder på å dø", de sier de aldri skal til syden om sommeren igjen noen gang ;)

De har velfungerende air condition da, så nettene er okei, og de bader mye, men han sier at ikke engang det å bade kjøler de skikkelig ned, det er nesten litt vondt å puste fordi lufta er så varm og fuktig.

Anonymkode: 8b8c6...780

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Takk for svar. Det ser ut som det må bli våt og kald vestlandssommer likevel. Jeg vil ikke betale i dyre dommer for å sitte inne med AC😂

hi

Det har alltid vært varmt i «syden» i juli og august. Det er ikke noe mer spesielt denne sommeren. Temperaturer på 30-tallet er helt normalt og det går helt fint så lenge man drikker mye vann og bader mye. Reis vekk fra regnet og varm opp skrotten. 🌴☀️

Anonymkode: 181c9...8ff

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Det har alltid vært varmt i «syden» i juli og august. Det er ikke noe mer spesielt denne sommeren. Temperaturer på 30-tallet er helt normalt og det går helt fint så lenge man drikker mye vann og bader mye. Reis vekk fra regnet og varm opp skrotten. 🌴☀️

Eh, jo, det er mer spesielt denne sommeren🙃men varmt har det alltid vært, det har du helt rett i😂

Annonse

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Eh, jo, det er mer spesielt denne sommeren🙃men varmt har det alltid vært, det har du helt rett i😂

Ja, men altså. Man merker ikke en grad eller to høyere gjennomsnittstemperatur som enkeltperson. Hva dette har å si for planeten vår er en annen sak. Var på Mallorca i 1986 og har bilde av at det sto 43 grader på gradestokken. Det har alltid vært varmt om sommeren. Dette er medieskapt. 

Anonym bruker skrev (53 minutter siden):

Ja, men altså. Man merker ikke en grad eller to høyere gjennomsnittstemperatur som enkeltperson. Hva dette har å si for planeten vår er en annen sak. Var på Mallorca i 1986 og har bilde av at det sto 43 grader på gradestokken. Det har alltid vært varmt om sommeren. Dette er medieskapt. 

Hvor var gradestokken plassert? Den er nok ikke godkjent som målestasjon. Og en og annen dag hist og pist gjelder ikke. Du tenker alle forskere tar feil?

Anonymkode: 10100...d99

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

hi

Fornuftig! 

Yr melder "alltid" for lave temp i "Syden". 

Var i Tyrkia i august en gang. 48 grader i skyggen. Hjalp ikke bade, holdt på å dævve da vi la oss ned på solsenga etter badet i 30 min, måtte utti vannet med én gang. Ble ikke bedre på kvelden. Svetten rant, selvom sola var gått ned,sitti på hotellet med ac i flere timer, var ikke noe gøy i det hele tatt. Klamt, kvelende, jeg ville bare hjem. 

Anonymkode: fc841...b7f

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Hvor var gradestokken plassert? Den er nok ikke godkjent som målestasjon. Og en og annen dag hist og pist gjelder ikke. Du tenker alle forskere tar feil?

Anonymkode: 10100...d99

Det var et sånt digitalt termometer utenfor et apotek. Store røde tall. Tenker absolutt ikke at forskere tar feil. Det er alarmerende at temperaturen på kloden stiger, men for nordmannen på ferie, så er det ikke veldig stor forskjell på varmen. Mallorca var ikke behagelig og passe varmt i juli for 30 år siden heller. Syden er varmt om sommeren. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...