Gå til innhold

Dere som er på ferie i land med hetebølge

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Så ignorant er det ikke mulig å være.

Anonymkode: 78603...b6a

Hun er i ‘godt selskap’ 

https://www.nrk.no/norge/faktisk.no_-hver-fjerde-nordmann-er-klimaskeptiker-1.16403293

Anonymkode: f864d...c0d

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Gud hjelpe…

Anonymkode: 78603...b6a

Anonym bruker skrev (9 timer siden):

De fleste skjønner at ulike værfenomen ikje følger landegrenser, og at man kan oppleve ulikheter i både temperatur, vind og nedbør innad i et land.

Anonymkode: 7b836...e4f

Selvsagt. Jeg bare lurte på om det var andre enn meg som opplevde normale temperaturer i landene med hetebølge. Thats it😊

mamma til adhd gutt<3 skrev (3 minutter siden):

Selvsagt. Jeg bare lurte på om det var andre enn meg som opplevde normale temperaturer i landene med hetebølge. Thats it😊

Nei det er nok bare deg. Kun deg 

Og de fastboende som sliter med rekordvarme er det nok heller ikke så mange av. Det er bare tull og tøys alt sammen. At de mister inntekt pga avlinger som tørker og at flere eldre må ha hjelp som i helsehjelp er også bare tull 

Nyt vinden du. Kos deg maks på ferie ☺️ det er deg vel unt. 

ReneRene skrev (1 minutt siden):

Nei det er nok bare deg. Kun deg 

Og de fastboende som sliter med rekordvarme er det nok heller ikke så mange av. Det er bare tull og tøys alt sammen. At de mister inntekt pga avlinger som tørker og at flere eldre må ha hjelp som i helsehjelp er også bare tull 

Nyt vinden du. Kos deg maks på ferie ☺️ det er deg vel unt. 

Igjen… det var bare et spørsmål om det var andre som var på ferie i land akkurat nå som har hetebølge, men ikke opplevde hetebølge. Du trenger ikke være nedlatende og frekk. 

mamma til adhd gutt<3 skrev (8 minutter siden):

Igjen… det var bare et spørsmål om det var andre som var på ferie i land akkurat nå som har hetebølge, men ikke opplevde hetebølge. Du trenger ikke være nedlatende og frekk. 

Hvis du går inn på nettaviser som tar deg to sekunder, så ser du at flere sliter med varmen. Både fastboende ikke minst, og også turister. Nå er det kanskje ikke så mange som er på ferie i de områdene som går inn på dette forumet mens de er på ferie, så ganske merkelig å spørre her?

Men du vil poengtere at du ikke sliter med dette. Og så vil du vel gjerne at andre er enige. For da kan det jo selvfølgelig bagatelliseres av turister som planla å dra nedover. Man skal jo helst ikke ha planlagt noe som viser seg å bli problematisk. Det kan bli litt skamfullt og nedtur for noen. Så ikke alle vil innrømme heller. Og de kan også late som at nettopp de kom heldig ut av det. 

🙃

Endret av ReneRene

Annonse

Anonym bruker skrev (På 20.7.2023 den 12.08):

For 20 år siden på Mallorca , var det over 45 grader i skyggen, så er ikke nytt at det er varmt/ hetebølger sør i Europa . 
Men i år hyler og skriker folk om dette som om det er noe nytt i denne verden.

Alle må bare ta forholdsregler, drikke godt , få i seg elektrolytter, holde seg inne på det varmeste osv

Anonymkode: 8b848...06e

Skulle til å skrive det samme. Media elsker å skape frykt og sensasjon. Bare tull at det er unormalt varmt med 40 grader i sør Europa om sommeren. Det har jeg opplevd flere ganger uten at media skrev et ord om det da jeg var ung. 

Anonymkode: 9d176...574

Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Skulle til å skrive det samme. Media elsker å skape frykt og sensasjon. Bare tull at det er unormalt varmt med 40 grader i sør Europa om sommeren. Det har jeg opplevd flere ganger uten at media skrev et ord om det da jeg var ung. 

Skjønner dere seriøst ikke hva klimaendringene betyr? At jorden blir varmere? At isbreene smelter? At det stadig settes varmerekorder og at det blir flere naturkatastrofer?? Tror dere det handler om at det er varmt i Italia i juli???

Anonymkode: cf6e0...746

Anonym bruker skrev (27 minutter siden):

Opplevde det både i 2019 og 2017 da vi reiste nedover. Like varmt i Bologna den gang som Firenze nå. Mulig vi bare treffer hver eneste hetebølge som dukker opp 🤷🏼‍♀️

Jeg synes folk som tåler varme dårlig og velger å reise på denne tiden er ganske uansvarlige. Det var godt varslet at el Niño skulle dukke opp. 

Anonymkode: af93a...779

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Du er kanskje litt eldre enn mange her inne 

https://www.dagbladet.no/nyheter/kan-bli-verste-pa-50-ar/79932341

Annonse

Jeg synes det er ganske ille..

Går fint så lenge en er i vann og inne med aircondition- men alt annet vi pleier å gjøre (gåturer, markeder, utforsker turer, osv) er uaktuelt i denne varmen.

Anonymkode: 51165...0c3

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Du er kanskje litt eldre enn mange her inne 

https://www.dagbladet.no/nyheter/kan-bli-verste-pa-50-ar/79932341

Jammen, da var det jo verre for 50 år siden. Verste på 50 år, mener jeg :)

Spøk til side. Store deler av Norges befolkning har opplevd hetebølgene i middelhavsområdet over tiår, meg selv inkludert. Journalistene skriver svært lite om det virkelige problemet. Det er veldig enkelt å sende et reisebrev direkte fra en by i "syden" hvor de selv opplever en dag eller to over 40 grader. Krever et minimum av innsats. Det de burde hatt langt mer fokus på var hva som hender når naturen opplever tørke over flere år, på steder det burde vært fruktbart og har vært matfat over hundrevis av år. Hvor faktisk innsjøene tørker ut. Det krever en langt større innsats og ressurser, enn en direktesending med et mobilkamera.

prekæs skrev (7 timer siden):

Jammen, da var det jo verre for 50 år siden. Verste på 50 år, mener jeg :)

Spøk til side. Store deler av Norges befolkning har opplevd hetebølgene i middelhavsområdet over tiår, meg selv inkludert. Journalistene skriver svært lite om det virkelige problemet. Det er veldig enkelt å sende et reisebrev direkte fra en by i "syden" hvor de selv opplever en dag eller to over 40 grader. Krever et minimum av innsats. Det de burde hatt langt mer fokus på var hva som hender når naturen opplever tørke over flere år, på steder det burde vært fruktbart og har vært matfat over hundrevis av år. Hvor faktisk innsjøene tørker ut. Det krever en langt større innsats og ressurser, enn en direktesending med et mobilkamera.

Jeg er helt enig med deg i at det krever mye mer ja. Det er mange det ikke er lett for og mye som blir ødelagt av ekstemværet. Tråden handlet ikke om at jeg ikke tenker på hvordan det er for folk og natur , men kun hvorvidt andre som er på reise opplever ekstrem varme.😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...