Gå til innhold

Oppringt av et nummer som ikke finnes!

Anbefalte innlegg

Det ringte nettopp et nummer her dom jeg ikke hadde registrert på telefonen (norsk nummer). Da jeg tok telefonene, hørte jeg ingenting og etter noen sekunder la jeg på. Da jeg prøve å ringe tilbake, fikk jeg beskjed om at nummeret jeg ringte ikke var korrekt, på både engelsk og norsk. 

Er dette noen som prøver å svindle, og hva kan de i så fall få av informasjon og svindle meg med? Noen ting jeg burde gjøre?

Anonymkode: e2f8c...8d3

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (17 timer siden):

Du må jo aldri ringe opp igjen når du ikke kjenner nummeret! Er det mulig at noen ikke har fått dette med seg?!? Det er en av de mest kjente svindelmetodene. 

Anonymkode: 287cc...50a

For vi som har barn på skole eller i barnehage så må vi ta telefonen når det er ukjent nummer. Er flere ganger SFO har ringt meg med sin privattelefon når det har skjedd noe akutt. Å den ene gangen det var ett ukjent telefonummer så var det legevakten som ringte pga barnet mitt hadde hatt en sykkelulykke. Så her ringer jeg selvsagt opp igjen hvis det er ett norsk nummer

Anonymkode: eeb6a...72f

Annonse

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

For vi som har barn på skole eller i barnehage så må vi ta telefonen når det er ukjent nummer. Er flere ganger SFO har ringt meg med sin privattelefon når det har skjedd noe akutt. Å den ene gangen det var ett ukjent telefonummer så var det legevakten som ringte pga barnet mitt hadde hatt en sykkelulykke. Så her ringer jeg selvsagt opp igjen hvis det er ett norsk nummer

Jeg tar ikke telefonen, eller Googler nr mens det ringer, så ser jeg at det er Sfo osv. 

Anonymkode: 11828...23c

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Ok, da tar du en kalkulert risiko. Jeg ringer aldri opp uten å sjekke nummeret først. Er det ikke registrert, som alle nummer til kommune og legevakt er, så får de ringe meg opp igjen om det haster. 

Anonymkode: 287cc...50a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...