Gå til innhold

Streng bestefar på ferie

Anbefalte innlegg

Skrevet

En voksen mann som stadig hakker på andre og som ikke kan tåle at noen prikker bittelitt i ham selv? Kanskje han nå kan forstå hvordan barnebarnet har det?

Anonymkode: 400b0...966

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det lureste hadde vært om dere ikke bodde hos din far i ferien. Tatt inn på hotell og heller besøkt han. 
På den måten ville dere enkelt kunne trukket dere tilbake når du så at stemningen begynte å bli vanskelig.

Anonymkode: cecbe...e43

Skrevet

Fikk helt vondt av gutten din. Og du skal ikke be din far om unnskyldning. Dette er skadelig for barnet ditt. 

Har selv barn med diagnoser. Og er en god grunn til at jeg har feriert alene. Barna har mer ro rundt seg og jeg vet hvordan jeg skal takle ting og når jeg skal sette grenser og ikke. Barn med diagnoser kan også bli lett overstimulert på ferie, og da blir det raskt kaotisk 😅 Veldig mange rundt meg skjønner ikke dette, og heller ikke diagnosene siden de virker oppegående når alt går fint. Mener altså ikke at man må feriere alene. Men at de rundt må skjønne hvorfor barnet er som det er. 

Du nevner at din far sliter med sine ting og selvmedisinerer seg.  Diagnoser går i arv. En ting å ha i bakhodet. 

Anonymkode: 20459...09a

Skrevet
Anonym bruker skrev (20 timer siden):

Det lureste hadde vært om dere ikke bodde hos din far i ferien. Tatt inn på hotell og heller besøkt han. 
På den måten ville dere enkelt kunne trukket dere tilbake når du så at stemningen begynte å bli vanskelig.

Så enig! 

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 19.7.2023 den 8.23):

Dere er slitsomme. Ingen bryr seg om ungen din er lettsåret, han må faktisk fungere og det gjør han tydeligvis ikke (pelle seg i nesa er jo hæslig!) blant andre mennesker. Dere har valgt å være på besøk.

Anonymkode: 3e62c...fe8

Enig i det med nesegraving som er utrolig kvalmende å se barn over 2 år gjøre. Det bør virkelig stoppes hver gang. Jeg synes likevel ikke dere er slitsomme HI. Jeg skjønner at situasjonen er slitsom. For dere alle.

Anonymkode: d5c34...46e

Skrevet

Bra han gjør noe med oppdragelsen når dere tydeligvis ikke gidder

Anonymkode: 110b5...849

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 timer siden):

Fikk helt vondt av gutten din. Og du skal ikke be din far om unnskyldning. Dette er skadelig for barnet ditt. 

Har selv barn med diagnoser. Og er en god grunn til at jeg har feriert alene. Barna har mer ro rundt seg og jeg vet hvordan jeg skal takle ting og når jeg skal sette grenser og ikke. Barn med diagnoser kan også bli lett overstimulert på ferie, og da blir det raskt kaotisk 😅 Veldig mange rundt meg skjønner ikke dette, og heller ikke diagnosene siden de virker oppegående når alt går fint. Mener altså ikke at man må feriere alene. Men at de rundt må skjønne hvorfor barnet er som det er. 

Du nevner at din far sliter med sine ting og selvmedisinerer seg.  Diagnoser går i arv. En ting å ha i bakhodet. 

Jeg skjønner hva du mener, og vi er veldig opptatte av å gi gutten pauser og rom. Mulig det blir noe intenst for ham likevel.  Stort sett fungerer han overaskende bra på ferier. Nå har jeg imidlertid snakket med bestefar, og det har heldigvis gått mye bedre etter det 🥰.

Anonymkode: d55f1...dd9

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Bra han gjør noe med oppdragelsen når dere tydeligvis ikke gidder

Fascinerende hvor mye du vet om oss.

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 19.7.2023 den 21.36):

Det er ikke nødvendig, heldigvis. Det gikk veldig fint å snakke med min far. Han har fortsatt utrolig mange og strenge regler (feks får ingen av ungene sitte med bare bein i sofaen (selv om de er nydusjet)), men nå har han roet ned masingen på minstemann. Og vi har det mye trivelig sammen også.

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Enig i det med nesegraving som er utrolig kvalmende å se barn over 2 år gjøre. Det bør virkelig stoppes hver gang. Jeg synes likevel ikke dere er slitsomme HI. Jeg skjønner at situasjonen er slitsom. For dere alle.

Anonymkode: d5c34...46e

Vi stopper det hver gang. Men min far kastet seg over det med lynets hastighet. Nå har han heldigvis tatt til seg tilbakemeldingen!

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Fascinerende hvor mye du vet om oss.

Ungen er 11 år og graver seg fortsatt i nesen. Hvor mange år skal dere liksom bruke på grunnleggende oppdragelse?

Skrevet

Ungen er 11 år og graver seg fortsatt i nesen. Hvor mange år skal dere liksom bruke på grunnleggende oppdragelse?

Gikk du glipp av informasjon om autisme og psykisk utviklingshemming? Kanskje du ikke har kunnskap om at det å oppdra barn med nedsatte kognitive ferdigheter er en mye mer langsiktig prosess? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Gikk du glipp av informasjon om autisme og psykisk utviklingshemming? Kanskje du ikke har kunnskap om at det å oppdra barn med nedsatte kognitive ferdigheter er en mye mer langsiktig prosess? 

Trenger ikke bruke det som unnskyldning for å ikke oppdra ungen skikkelig

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Hva er dine foreldres forklaring på at de bomma fullstendig i oppdragelsen av deg?

Anonymkode: 43c59...171

Skrevet
Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Jeg skjønner at du prøver å tøffe deg, men du fremstår bare kunnskapsløs.

Skrevet

Du mangler ganske mye på oppdragelsen selv. 

Anonymkode: a9deb...28b

Skrevet

En liten avsporing, bare, hvordan jobber dere med nesepillingen? Har en femåring som skal utredes nå, som vi har prøvd å få til å slutte med det i like mange år som barnet har gjort det, uten å lykkes. Tror diagnosene blir i samme gate som ditt barn. Ønsker veldig å få en slutt på pillingen…

Anonymkode: 869bc...aee

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

En liten avsporing, bare, hvordan jobber dere med nesepillingen? Har en femåring som skal utredes nå, som vi har prøvd å få til å slutte med det i like mange år som barnet har gjort det, uten å lykkes. Tror diagnosene blir i samme gate som ditt barn. Ønsker veldig å få en slutt på pillingen…

Anonymkode: 869bc...aee

Har dessverre ingen banebrytende råd.. vi gir ham nesepapir og minner ham på det. Det meste av oppdragelse krever mange, mange repetisjoner og tonnevis med tålmodighet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...