Gå til innhold

Forlover tale... Hjelp!

Anbefalte innlegg

Jeg skal være forlover i et bryllup i slutten av august. Hun som skal gifte seg vil ha tale. Jeg har kjempe skrekken for å snakke foran en stor forsamling. Jeg får rett og slett grine klump bare jeg tenker på det. 

Finnes det noen måter jeg kan gi henne en "tale" uten å stå der å snakke alt for mye? Orker ikke at fokus skal være så mye på meg. Alle kreative løsninger ønsker jeg hjertelig velkommene! 

Det er ikke mulig med video fremvisning, så jeg kan ikke velge det. 

Anonymkode: 9ebbc...dfa

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144441584-forlover-tale-hjelp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bryllupsgjester er et veldig takknemlig publikum. Alle er i god stemning, og alle ønsker det nygifte paret elt godt. Ikke tenk på at du må være morsom eller oppfylle noen krav. Snakk kort og positivt. Ta opp hva som gjør bruden til en god venn / hvorfor du er så glad i henne. Si noe om hvor gode brudeparet er sammen. Ta gjerne med en søt, fin eller morsom historie. 

Anonymkode: 396b7...b2b

Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Bridezilla burde du aldri sagt ja til. Men skriv talen kort. Og så holder du den tredve ganger for deg selv. Da er den nesten automatisk når du står foran et publikum.

Anonymkode: dae75...437

Hva er bridezilla med å ønske tale fra forlover? Det er jo en helt normal jobb for en forlover. 

Hi, kjenner du forloveren til mannen? Dere kunne jobbet sammen om en felles tale. Du kan bidra med historier, så kan han holde talen? Eller samarbeid med brudens søsken/familie?

Anonymkode: 3ba06...b4a

Skriv en sang som alle må være med og synge😀

Om ikke så skriv en kort tale som de over sier,ta med noe morsomt så det blir god stemning.       Jeg er akkurat som deg,liker det IKKE,men likevel hadde jeg taler til barna på konfirmasjonsdagen.   Og det var edru😅 Nå kan du ta deg et glass bobler først.       

Anonymkode: b6811...df2

Ja skriv sang, sånn med en kjent melodi som synges i fellesskap. Jeg har skrevet mange sanger til konfirmasjon og bryllup, skrev sang til bestevenninna mi når jeg var forlover i hennes bryllup, den ble veldig bra. Jeg hadde aldri stått foran en så stor forsamling og holdt tale. Venninna mi ble veldig glad for sangen og jeg fikk mye positiv tilbakemelding. 

Anonymkode: 1364a...20d

Annonse

Først og fremst, hold det kort! Maks fem minutter. De fleste holder altfor lange taler, og det er i forveien altfor mange taler i de fleste bryllupper. 

Og husk å snakke om bruden, ikke om deg selv, noe veldig mange gjør. Gjør det enkelt. Ikke fortell en lang historie om deg og bruden, det er så fryktelig kjedelig å høre på for alle som ikke var med. 

Husk også som en annen skrev: Det er et taknemmelig publikum, alle er vennlig innstilt. Lykke til!

Anonymkode: 4fe7e...909

Lag en liten fotobok med bilder av deg og bruden, skriv inn små historier, morsomme ting som har blitt sagt, fine minner osv. Så reiser du deg, holder en kort tale der du gratulerer brudeparet, takker for æren det er å være forlover, sier noe om brudens gode egenskaper og hva hun betyr for deg. Så sier du at det er mange, mange minner i deres felles historiebok, og at det er vil ta altfor lang tid å starte på den nå, så du har skrevet den ned. Gi bruden boka, skål for brudeparet. Da er du ferdig på 3 minutter. Det klarer du, selv om du gruer deg. Det viktigste er, som en over sier, å øve. Øv om igjen og om igjen, høyt, gjerne foran speilet og gjerne foran noen som hører på deg. Sett strek under de ordene du vil legge trykk på og øv deg på å snakke sakte og tydelig. 

Ikke sang, det er så fælt. 
Det er helt vanlig å holde tale som forlover så det burde du ha regnet med når du sa ja. Hold det kort, 2-3 minutter er nok. Si noe om vennskapet deres, hvor fint det er at hun har funnet kjærligheten, pluss en skål med lykke til i fremtiden så er du ferdig. 

Anonymkode: 95de9...fa6

Anonym bruker skrev (19 timer siden):

Hva er bridezilla med å ønske tale fra forlover?

Hvis bruden er den nære venninnen man burde anta, så vet hun vel også at den hun har valgt har skrekk for å holde tale. At hun skal leke prinsesse for en dag overstyrer ikke alle andre hensyn. 

sug lut skrev (5 timer siden):

Hvis bruden er den nære venninnen man burde anta, så vet hun vel også at den hun har valgt har skrekk for å holde tale. At hun skal leke prinsesse for en dag overstyrer ikke alle andre hensyn. 

Greitt nok det, men det betyr ikke at bruden er bridezilla. 

Anonymkode: 3ba06...b4a

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...