Gå til innhold

Dårlig egnet til jobben

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er sikkert et umulig spørsmål å stille, men jeg kan ikke unngå å lure på spesielt to ting når det gjelder mennesker som er dårlig egnet i den jobben de har.

1. Er de faktisk klar over dette selv?

2. Hvis de er det, hvorfor blir de værende?

Temaet kom opp i går under en samtale med en venninne som også er en kollega. På vår arbeidsplass er det omtrent 150 ansatte, og de fleste er både egnet og dyktige, men så er det de få personene som virkelig ikke burde jobbet der. De selv ser egentlig ikke ut for å trives, og to av dem er ofte sykemeldt også, og vi hører ofte klager over disse og opplever selv at de faktisk ikke gjør jobben sin skikkelig. Det er fortvilende for alle rundt, men jeg er faktisk usikker på om de det gjelder er klar over dette selv. 

Anonymkode: 5d8bf...727

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det tror jeg ikke det er noen fasit på. Jeg har en kollega som fungerer svært dårlig på jobb. Hun produserer veldig lite i forhold til alle andre selv om hun har fått tildelt de enkleste oppgavene. I tillegg gjør hun mye feil og de samme feilene gang på gang. Hun har helt klart en annet bilde av seg selv, sin funksjon og egen innsats enn det alle andre har. Hun fremhever på alle møter hvor mye hun har å gjøre og hvor krevende det hun gjør er. Det er sikkert sant for henne, men for oss andre som bistår på hennes oppgaver ved ferier og fri og da gjør disse samtidig som vi gjør vår egen jobb, så er det veldig merkelig å tenke på at hun bruker en hel arbeidsdag på det som tar oss kanskje 2 timer. Hun går heldigvis snart av med pensjon. 

Anonymkode: 94347...6d3

Skrevet

Tja, enkelte manglar jo litt sjølvinnsikt då. Dersom evnene er dårlege kan det jo fort vere at enkelte blir fordi dei ikkje får jobb andre stader.

Anonymkode: b7664...4d4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...