Gå til innhold

Kjære feriegjester

Anbefalte innlegg

1. Bilen din er ikke så bred som du tror. 

2. At det ikke er gul stripe i midten på veien betyr ikke at det bare er én fil og at du derfor kan ligge i midten over bakketopper og rundt svinger.

3. Selv om det ikke står et parkering forbudt skilt der så er det allikevel ikke greit å stanse bilen i veibanen rett over en bakketopp for å plukke blomster eller parkere i utkjørselen på en grusvei for å gå en tur.

4. Om det er fartsgrense på 60 så liker vi som bor her hele året å kjøre i 60 både til og fra jobb. Vi har sett landskapet og utsikten før og ønsker ikke å kjøre i 20 km/t slik at du får sett uten å stanse bilen. 

Takk.

Anonymkode: cd4a4...ee4

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144441555-kj%C3%A6re-feriegjester/
Del på andre sider

Fortsetter under...

5. Når det kommer en rett strekning er det unødvendig av deg å endelig øke farten til kjempefort slik at det er umulig å kjøre trygt fordi deg, noe som hadde vært greit fordi du bremser ned til sneglefart i hver eneste sving og tunnel som finnes. 

6. Det ER lov å blinke seg ut i busslommer ol. og slippe trafikken bak deg forbi.

Anonymkode: 890d0...595

Annonse

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Veldig gjenkjennelig, ulempen med å bo der som andre ferierer🤯

Anonymkode: 52e76...afc

Alle har et bosted, og de fleste er iblant turister på andre steder enn de bor. Bønder som kommer på besøk til Oslo gjør også mange irriterende ting, men jeg oppretter ikke en tråd om det likevel.

Anonymkode: ceae3...470

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Alle har et bosted, og de fleste er iblant turister på andre steder enn de bor. Bønder som kommer på besøk til Oslo gjør også mange irriterende ting, men jeg oppretter ikke en tråd om det likevel.

Det er jo et valg du har tatt for deg. Det betyr ikke at det gjelder for alle andre. 

Anonym bruker skrev (53 minutter siden):

2. At det ikke er gul stripe i midten på veien betyr ikke at det bare er én fil og at du derfor kan ligge i midten over bakketopper og rundt svinger.

3. Selv om det ikke står et parkering forbudt skilt der så er det allikevel ikke greit å stanse bilen i veibanen rett over en bakketopp for å plukke blomster eller parkere i utkjørselen på en grusvei for å gå en tur.

4. Om det er fartsgrense på 60 så liker vi som bor her hele året å kjøre i 60 både til og fra jobb. Vi har sett landskapet og utsikten før og ønsker ikke å kjøre i 20 km/t slik at du får sett uten å stanse bilen. 

Takk.

Punkt nummer en gjelder også naboen min som har ny elbil! 

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Takk.

Veldig enig med deg. Men jeg må visst få forklart hva du mener med punkt nr. 1, skjønte ikke den...?

Anonymkode: 5cef2...8e7

Anonym bruker skrev (38 minutter siden):

Veldig enig med deg. Men jeg må visst få forklart hva du mener med punkt nr. 1, skjønte ikke den...?

Anonymkode: 5cef2...8e7

Alle de som ikke legger seg ut i veikanten når man møtes fordi de tror bilen er så bred at de allerede er på utsiden. De har gjerne et sted mellom en halv og en meter igjen til kanten og presser motgående trafikk ut på grøftekanten. 

Annonse

Gjest Danida
Anonym bruker skrev (15 timer siden):

Opprett alle de tråder du vil, det har du makt til. Det du ikke har makt til er å bestyre hvilke tråder andre folk skal opprette. Sant å si trenger du ikke engang lese dem. 

Gjest Danida

Takk.

5. Når det kommer en rett strekning er det unødvendig av deg å endelig øke farten til kjempefort slik at det er umulig å kjøre trygt fordi deg, noe som hadde vært greit fordi du bremser ned til sneglefart i hver eneste sving og tunnel som finnes. 

6. Det ER lov å blinke seg ut i busslommer ol. og slippe trafikken bak deg forbi.

Anonymkode: 890d0...595

7. Avføring skal i toalettet eller i egnet beholder som skjermer andre fra dine bakterier: Destination Lofoten plukket 40 liter menneskebæsj – NRK Nordland

Det er vel litt hyggelig med feriegjester også, enten det er i Oslo eller mindre tettbygde strøk? Jeg hjelper gjerne turister i Oslo hvor jeg bor, hvis jeg ser de er usikre på veien eller hvordan billetter på bussen fungerer. 

Anonymkode: c2460...653

Det er vel litt hyggelig med feriegjester også, enten det er i Oslo eller mindre tettbygde strøk? Jeg hjelper gjerne turister i Oslo hvor jeg bor, hvis jeg ser de er usikre på veien eller hvordan billetter på bussen fungerer. 

Turister i biler er ikke nødvendigvis noe hyggelig. De skaper bare trafikk, ikke menneskemøter.

Anonymkode: b48f2...5c2

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Det er ingen motsetning mellom å mene det er hyggelig med turister og det å forvente at de samme turistene bruker vett og forstand - og tar hensyn - i trafikken.

Anonymkode: 6acb8...13d

En ting jeg har forundret meg over når det kommer til turister, er parkeringsplasser! 

Vi bor på en relativt liten plass. Vi har en del turister som kjører gjennom kommunen her, og noen velger å stoppe for å handle/strekke på beina. 

Parkeringsplassen utenfor butikken her er ganske standar, ikke noe hokus pokus. Og jeg gjetter på at 98% av alle turister som stopper her, enten de er norsk eller utenlandske, er fra adskillig større plasser enn dette.  

Likevel klarer ufattelig mange å kåle det noe så inn i granskauen på den parkeringen! Jeg FATTER ikke hvordan det går ann å ikke få parkert inn i den hvite firkanten på den asfalterte plassen?? MÅ de sperre avkjøringen slik at vi andre må kjøre en lang omvei for å komme oss derfra? Eller ser de virkelig ikke at de parkerte slik at bilen på HC plassen nå må stå å vente til du finner det for godt å komme tilbake fra fotoshooten din??  Eller ser du ikke at du ikke skal parkere på tvers slik at du tar 3 plasser??? 

Arrrg!!

Anonymkode: 8045a...7cf

En ting jeg har forundret meg over når det kommer til turister, er parkeringsplasser! 

Vi bor på en relativt liten plass. Vi har en del turister som kjører gjennom kommunen her, og noen velger å stoppe for å handle/strekke på beina. 

Parkeringsplassen utenfor butikken her er ganske standar, ikke noe hokus pokus. Og jeg gjetter på at 98% av alle turister som stopper her, enten de er norsk eller utenlandske, er fra adskillig større plasser enn dette.  

Likevel klarer ufattelig mange å kåle det noe så inn i granskauen på den parkeringen! Jeg FATTER ikke hvordan det går ann å ikke få parkert inn i den hvite firkanten på den asfalterte plassen?? MÅ de sperre avkjøringen slik at vi andre må kjøre en lang omvei for å komme oss derfra? Eller ser de virkelig ikke at de parkerte slik at bilen på HC plassen nå må stå å vente til du finner det for godt å komme tilbake fra fotoshooten din??  Eller ser du ikke at du ikke skal parkere på tvers slik at du tar 3 plasser??? 

Arrrg!!

Er du sikker på at det er turister? I tilfellet kommer de kanskje herifra. Vi har en gjeng som konsekvent parkerer over 2 eller 3 plasser fordi de er redde for skraper i lakken.

Anonymkode: 393d3...36e

Anonym bruker skrev (32 minutter siden):

Er du sikker på at det er turister? I tilfellet kommer de kanskje herifra. Vi har en gjeng som konsekvent parkerer over 2 eller 3 plasser fordi de er redde for skraper i lakken.

Anonymkode: 393d3...36e

Er stort sett i sommermånedene det er problem, og er såpass liten plass så man kjenner jo stort sett igjen de fleste bilene som "hører til her" 😆 Men er like mye norske turister som ikke klarer å parkere ja! 

Har fundert på hvordan de ordner seg i større byer, kan jo ikke holde på sånn vel??

Anonym bruker skrev (32 minutter siden):

Arrrg!!

Det er gjenkjennelig. Det samme med å sette fra seg handlevogn midt på parkeringsplassen. Det skjer kun om sommeren her når det er en overvekt av bilskilter med fremmede bokstaver på. Jeg har mange ganger lurt på hvordan det er der de handler til vanlig og kommet til at det sikkert er ansatte som løper rundt og samler vogner hele tiden der de handler til vanlig og at de derfor ikke tenker på at det ikke er sånn overalt. Jeg hadde en "skal bare"-familie sist jeg var og handlet. Det var mange ledige parkeringsplasser. De valgte allikevel å sette fra seg bilen midt på plassen foran inngangsdøra til matbutikken og gå inn begge to. Da sperret de slik at ingen av de som sto på plassene midt i mot ikke fikk rygget/kjørt ut. Det satt to stykker og ventet på dem da de kom ut og det var ikke antydning til å beklage eller forte seg. Sånne gir turister et dårlig rykte. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...