Gå til innhold

Gjeldsordning. Noen med peiling?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja, det er mulig. Det kommer an på bl.a. hva du har i boutgifter og hvor mange dere er i husstanden, alder på barn og hva dere da skal ha igjen av inntekten til livsopphold. Om det da ikke er mer igjen når det er trukket fra så er det ikke noe som kan gå til kreditorene. Det er derfor ingen fast sum, men avhengig av flere variabler. 

https://www.regjeringen.no/no/tema/forbruker/gjeldsordning/livsoppholdssatser/id691824/

Anonymkode: fcbaf...4f4

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Ja, det er mulig. Det kommer an på bl.a. hva du har i boutgifter og hvor mange dere er i husstanden, alder på barn og hva dere da skal ha igjen av inntekten til livsopphold. Om det da ikke er mer igjen når det er trukket fra så er det ikke noe som kan gå til kreditorene. Det er derfor ingen fast sum, men avhengig av flere variabler. 

https://www.regjeringen.no/no/tema/forbruker/gjeldsordning/livsoppholdssatser/id691824/

Takk for svar. Hva om man har hjemmeboende barn over 18 som har inntekt da? Teller dens inntekt med? 

Anonymkode: 154ee...69a

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Takk for svar. Hva om man har hjemmeboende barn over 18 som har inntekt da? Teller dens inntekt med? 

Jeg foreslår at du ringer NAVs gjeldstelefon 5555 3339. Du kan være anonym og det sitter kompetente folk der som kan gi deg svar på alle spørsmålene dine. 

Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Jeg foreslår at du ringer NAVs gjeldstelefon 5555 3339. Du kan være anonym og det sitter kompetente folk der som kan gi deg svar på alle spørsmålene dine. 

Ja men de er ikke åpne idag :) 

Annonse

Jeg har forstått det slik, at om man har en samboer som tjener penger, regnes dette og med i husstandens inntekt, så vil tro at ungdommen over 18 år og telles med i husstandsinntekt da han bor hjemme.

men ring i morgen når de åpner og spør de som kan dette

Anonymkode: 34211...6ec

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...