Gå til innhold

Bleiebarn i sovepose

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Vi reiser snart på 3 ukers teltferie. Minstemann er bleiebarn og det hender jo omtrent ukentlig at det er vått i senga om morgenen. Noen andre erfarne campere som har tips til hvordan unngå tissevåt sovepose. Litt tungvint å få vasket soveposen så ofte😅 (Vi har allerede prøvd en og to str opp i bleier uten at det har hjulpet.)

Anonymkode: 50ede...90f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det finnes både vanntett pysj og vanntett lakenpose til sovepose, men det er ganske dyrt, for det er vel egentlig beregnet på eldre barn og sengevætere.

Har du prøvd de nye bleiene mot "ryggbæsj"?

Ellers er min erfaring at bleier med tape holder bedre på tiss enn up and go bleier.

Anonymkode: 15123...c75

Skrevet

To bleier utenpå hverandre er trikset her. Toåringen har Ānglamark teipbleie innerst og pampers trusebleie ytterst og fireåringen har libero trusebleie innerst og pampers trusebleie ytterst. Hender det er vått, men mye sjeldnere enn med en bleie. Prøv deg fram med ulike bleietyper for å se hvilken som suger best. Pampers er den tetteste nattbleien og med best oppsugingsevne , synes jeg, men mine tåler ikke parfymen. Kan godt hende to Pampers utenpå hverandre er aller best, men vet ikke siden begge bleier da vil ha samme passform. Ville hatt tisselaken under inne i soveposen. 

Anonymkode: 8d8d8...8d0

Skrevet

Sørg for minst en stor kopp drikke til hvert måltid, da kan du begrense drikkingen litt om kvelden.

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Det finnes både vanntett pysj og vanntett lakenpose til sovepose, men det er ganske dyrt, for det er vel egentlig beregnet på eldre barn og sengevætere.

Har du prøvd de nye bleiene mot "ryggbæsj"?

Ellers er min erfaring at bleier med tape holder bedre på tiss enn up and go bleier.

Anonymkode: 15123...c75

Nei, de har jeg hverken hørt om eller prøvd🤔 men når han har pysjamas på er det fremme på siden han er våt...

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

To bleier utenpå hverandre er trikset her. Toåringen har Ānglamark teipbleie innerst og pampers trusebleie ytterst og fireåringen har libero trusebleie innerst og pampers trusebleie ytterst. Hender det er vått, men mye sjeldnere enn med en bleie. Prøv deg fram med ulike bleietyper for å se hvilken som suger best. Pampers er den tetteste nattbleien og med best oppsugingsevne , synes jeg, men mine tåler ikke parfymen. Kan godt hende to Pampers utenpå hverandre er aller best, men vet ikke siden begge bleier da vil ha samme passform. Ville hatt tisselaken under inne i soveposen. 

Takk for gode tips, det skal testes ut👍

Skrevet

Kan dere ikke skifte på han midt på natten? 3-4tiden?

Anonymkode: d8cfc...d9d

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Kan dere ikke skifte på han midt på natten? 3-4tiden?

Anonymkode: d8cfc...d9d

Jo, men det frister mer å sove natten gjennom 😅😴

Skrevet

Hva med å sy et par innerposer med tisselaken på utsiden og flanell el på innsiden? Eventuelt bare flere lag med flanell om lekkasjene er sjeldne og små. Eller en slags "bukse" av myke håndklær som kan absorbere det lille som kommer?

Skrevet

Leste "bleiebarn i bærepose"🤣🤣🤣

Anonymkode: e896b...0fb

Skrevet

Hvis dere har plass, og tilgang til vaskemaskin, ville jeg hatt med to soveposer. Barnesoveposer er uansett små. Det er forferdelig klamt og ubehagelig å ligge i tisselaken inni soveposen for mini. 

Anonymkode: c46c9...b1c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...