Anonym bruker Skrevet 15. juli 2023 #1 Skrevet 15. juli 2023 Har glemt passene, oppdaget ikke før vi kom oss over til dk, da ingen spurte om det i Kristiansand. Spurte kun om navnet til mannen min siden det er knyttet til regnr på bil og fant bookingen vår via det. Jeg viste også billett jeg hadde skrevet ut der mitt navn står mannen har førerkortet med så han er safe ang id. Jeg har bare bankkort med bilde med, pluss flere kredittkort og et kompetanse bevis med navn og bilde på. Nå er jeg redd for å bli nektet å komme hjem til Norge igjen siden man egentlig er pliktig å ha med enten pass eller gyldig id, noe bankkort egebtlig ikke er.. Alt jeg har forteller jo hvem jeg er, jeg ligger inne i norske passmyndigheter sitt system med et utstedt pass, jeg står oppført på billetten også ut fra Norge og i folkeregisteret i Norge. Hva tror ekspertisen her, kan de nekte meg å reise hjem til Norge? Hva gjør vi da, vi bor ikke akkurat rett rundt hjørnet fra krs heller.. Hvor firkanta er de når jeg fikk reise ut av Norge? Anonymkode: 5b1b6...641
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2023 #2 Skrevet 15. juli 2023 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Har glemt passene, oppdaget ikke før vi kom oss over til dk, da ingen spurte om det i Kristiansand. Spurte kun om navnet til mannen min siden det er knyttet til regnr på bil og fant bookingen vår via det. Jeg viste også billett jeg hadde skrevet ut der mitt navn står mannen har førerkortet med så han er safe ang id. Jeg har bare bankkort med bilde med, pluss flere kredittkort og et kompetanse bevis med navn og bilde på. Nå er jeg redd for å bli nektet å komme hjem til Norge igjen siden man egentlig er pliktig å ha med enten pass eller gyldig id, noe bankkort egebtlig ikke er.. Alt jeg har forteller jo hvem jeg er, jeg ligger inne i norske passmyndigheter sitt system med et utstedt pass, jeg står oppført på billetten også ut fra Norge og i folkeregisteret i Norge. Hva tror ekspertisen her, kan de nekte meg å reise hjem til Norge? Hva gjør vi da, vi bor ikke akkurat rett rundt hjørnet fra krs heller.. Hvor firkanta er de når jeg fikk reise ut av Norge? Anonymkode: 5b1b6...641 Bankkort med bilde er da gyldig id. Anonymkode: 3349e...43c
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2023 #3 Skrevet 15. juli 2023 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Bankkort med bilde er da gyldig id. Anonymkode: 3349e...43c Står på colorline sine sider at kun pass, førerkort eller nasjonalt ID-kort med reiserett er gyldig.. Anonymkode: 5b1b6...641
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2023 #4 Skrevet 15. juli 2023 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Står på colorline sine sider at kun pass, førerkort eller nasjonalt ID-kort med reiserett er gyldig.. Anonymkode: 5b1b6...641 Hvor står det? Anonymkode: 3349e...43c
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2023 #5 Skrevet 15. juli 2023 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Hvor står det? Anonymkode: 3349e...43c https://www.colorline.no/praktisk-informasjon/pass-og-legitimasjon Anonymkode: 5b1b6...641
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2023 #6 Skrevet 15. juli 2023 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): https://www.colorline.no/praktisk-informasjon/pass-og-legitimasjon Anonymkode: 5b1b6...641 Det står ingen steder at kun pass, førerkort eller nasjonalt ID-kort med reiserett er gyldig. Det står at de er eksempler på gykdig dokumentasjon, bankkort med bilde er gyldig dokumentasjon i Norge. Jeg har forøvrig aldri noensinne opplevd å måtte vise legitimasjon ved innreise til Norge fra Danmark. Anonymkode: 3349e...43c
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2023 #7 Skrevet 15. juli 2023 Vi måtte vise id, de spurte etter id til de voksne i bilen, men det gjorde de i kr.sand også. Du blir ikke nektet inngang til Norge uansett, i verste fall blir dere vinket til siden og du må gå inn på et kontor og bevise etter beste evne at du er du. Bare et intervju egentlig. Men jeg tviler på at du må det så lenge du har bankkort med bilde. Anonymkode: ad645...be2
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2023 #8 Skrevet 15. juli 2023 Anonym bruker skrev (31 minutter siden): Det står ingen steder at kun pass, førerkort eller nasjonalt ID-kort med reiserett er gyldig. Det står at de er eksempler på gykdig dokumentasjon, bankkort med bilde er gyldig dokumentasjon i Norge. Jeg har forøvrig aldri noensinne opplevd å måtte vise legitimasjon ved innreise til Norge fra Danmark. Anonymkode: 3349e...43c Bankkort med bilde er ikke gyldig ID i Norge heller, men f eks på apotek er det bedre enn ingenting. Tror ikke vinmonopol godtar det f eks, ei heller når en henter pakker på f eks KappAhl , Power , posten osv . Tror det vil gå greit å komme deg hjem, men har du ikke førerkort, hadde jeg kjøpt id kort med reiserett, da det er fin størrelse å ha i lommeboka/ mobildeksel. Anonymkode: 92d23...051
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2023 #9 Skrevet 15. juli 2023 Anonym bruker skrev (44 minutter siden): Det står ingen steder at kun pass, førerkort eller nasjonalt ID-kort med reiserett er gyldig. Det står at de er eksempler på gykdig dokumentasjon, bankkort med bilde er gyldig dokumentasjon i Norge. Jeg har forøvrig aldri noensinne opplevd å måtte vise legitimasjon ved innreise til Norge fra Danmark. Anonymkode: 3349e...43c Problemet her er ikke grensen inn i Norge, men om prisstigningen i Danmark. Vi måtte vise pass i fjor. De i bilen forran oss hadde med seg ungdommer uten gyldig ID (ikke egne barn) og de fikk ikke kjøre ombord. Dette var under Danacup, mulig de var ekstra strenge da Anonymkode: a1f5b...e5e
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2023 #10 Skrevet 15. juli 2023 * ombordstigningen, ikke prisstigningen … Anonymkode: a1f5b...e5e
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2023 #11 Skrevet 15. juli 2023 Reist nylig til København. Ingen av oss måtte vise pass eller id-kort Anonymkode: 838bf...389
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2023 #12 Skrevet 15. juli 2023 Anonym bruker skrev (25 minutter siden): Bankkort med bilde er ikke gyldig ID i Norge heller, men f eks på apotek er det bedre enn ingenting. Tror ikke vinmonopol godtar det f eks, ei heller når en henter pakker på f eks KappAhl , Power , posten osv . Tror det vil gå greit å komme deg hjem, men har du ikke førerkort, hadde jeg kjøpt id kort med reiserett, da det er fin størrelse å ha i lommeboka/ mobildeksel. Anonymkode: 92d23...051 Bankkort med bilde er gyldig dokumentasjon i Norge. https://www.gjensidige.no/godtforberedt/content/dette-er-gyldig-legitimasjon-na Anonymkode: d2c12...46f
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2023 #13 Skrevet 15. juli 2023 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Bankkort med bilde er ikke gyldig ID i Norge heller, men f eks på apotek er det bedre enn ingenting. Tror ikke vinmonopol godtar det f eks, ei heller når en henter pakker på f eks KappAhl , Power , posten osv . Tror det vil gå greit å komme deg hjem, men har du ikke førerkort, hadde jeg kjøpt id kort med reiserett, da det er fin størrelse å ha i lommeboka/ mobildeksel. Anonymkode: 92d23...051 Jo, bankkort med bilde er gyldig id i Norge. slutt å feilinformer. https://www.vinmonopolet.no/content/kundeservice/gyldig-legitimasjon-pa-vinmonopolet https://www.posten.no/motta/legitimasjon-og-fullmakter https://www.fjordline.com/nb/p/pass-og-legitimasjon https://www.vegvesen.no/forerkort/ta-forerkort/gyldig-legitimasjon/ Anonymkode: 3349e...43c
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2023 #14 Skrevet 15. juli 2023 Anonym bruker skrev (19 minutter siden): Jo, bankkort med bilde er gyldig id i Norge. slutt å feilinformer. https://www.vinmonopolet.no/content/kundeservice/gyldig-legitimasjon-pa-vinmonopolet https://www.posten.no/motta/legitimasjon-og-fullmakter https://www.fjordline.com/nb/p/pass-og-legitimasjon https://www.vegvesen.no/forerkort/ta-forerkort/gyldig-legitimasjon/ Anonymkode: 3349e...43c Ja, men inn fra dk? Er jo norsk, er registrert i norsk folkeregister og passregister, fikk reise ut fra Norge (og da skaL man som regel tilbake igjen..), har med bankkort med bilde og fødselsnummer, har norsk europeisk helsetrygdkort med meg, kompetansebevis med bilde, navn og fødselsdato og flere kredittkort med mitt navn. Så de vil jo kunne verifisere det. Spørsmålet er om de krever noe annet og nekter meg hjemreise. Vi bor langt unna svenskegrensen mtp kjøring, for å si det sånn. Anonymkode: 5b1b6...641
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2023 #15 Skrevet 15. juli 2023 Anonym bruker skrev (24 minutter siden): Ja, men inn fra dk? Er jo norsk, er registrert i norsk folkeregister og passregister, fikk reise ut fra Norge (og da skaL man som regel tilbake igjen..), har med bankkort med bilde og fødselsnummer, har norsk europeisk helsetrygdkort med meg, kompetansebevis med bilde, navn og fødselsdato og flere kredittkort med mitt navn. Så de vil jo kunne verifisere det. Spørsmålet er om de krever noe annet og nekter meg hjemreise. Vi bor langt unna svenskegrensen mtp kjøring, for å si det sånn. Anonymkode: 5b1b6...641 De nekter deg ikke innreise, men du kan bli kalt inn på kontoret for å sjekke deg nøyere. Skjedde med kameraten til sønnen min. De er 19 år og på en gjeng med kompiser på tur. Ene kameraten er født i Norge av utenlandske foreldre og har dobbelt statsborgerskap, og hadde ikke med seg pass. Han ser jo ikke etninsk norsk ut. Han måtte ut av bilen og inn på kontoret, de stilte masse spørsmål og jeg tror faktisk de ringte familen hans for å få bekreftet det han fortalte. Så fikk han reise hjem. Anonymkode: ad645...be2
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2023 #16 Skrevet 15. juli 2023 Anonym bruker skrev (43 minutter siden): De nekter deg ikke innreise, men du kan bli kalt inn på kontoret for å sjekke deg nøyere. Skjedde med kameraten til sønnen min. De er 19 år og på en gjeng med kompiser på tur. Ene kameraten er født i Norge av utenlandske foreldre og har dobbelt statsborgerskap, og hadde ikke med seg pass. Han ser jo ikke etninsk norsk ut. Han måtte ut av bilen og inn på kontoret, de stilte masse spørsmål og jeg tror faktisk de ringte familen hans for å få bekreftet det han fortalte. Så fikk han reise hjem. Anonymkode: ad645...be2 Jeg ser veldig etnisk norsk ut, om ikke annet 😂 Anonymkode: 5b1b6...641
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2023 #17 Skrevet 15. juli 2023 Du må dessverre bli i Danmark til evig tid. Ta deg en Tuborg og skål! 😅😅 Anonymkode: b11cd...4d3
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2023 #18 Skrevet 15. juli 2023 Anonym bruker skrev (13 minutter siden): Du må dessverre bli i Danmark til evig tid. Ta deg en Tuborg og skål! 😅😅 Anonymkode: b11cd...4d3 Jaja, ikke den verste plassen å være, hadde jeg bare hatt hus, jobb og familien her også ☺️ Anonymkode: 5b1b6...641
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2023 #19 Skrevet 15. juli 2023 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Jeg ser veldig etnisk norsk ut, om ikke annet 😂 Anonymkode: 5b1b6...641 De nekter deg ikke innreise til Landet, men de kan nekte deg å komme ombord på båten. Anonymkode: a1f5b...e5e
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2023 #20 Skrevet 15. juli 2023 Anonym bruker skrev (31 minutter siden): De nekter deg ikke innreise til Landet, men de kan nekte deg å komme ombord på båten. Anonymkode: a1f5b...e5e Det er jo det heg er redd for. Men ser fjordline godtar bankkort, da får vi reise med dem i verste fall Anonymkode: 5b1b6...641
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå