Gå til innhold

Norgesferie med bil, usikker

Anbefalte innlegg

Har lyst til å kjøre rundt i Norge, men har en bil som er 13 år gammel og er bare redd for å få biltrøbbel på ferien. Er skeptisk av natur, og tenker at den dagen jeg får biltrøbbel er såklart den dagen jeg har bilen full av bagasje, ungene bak i bilen og står midt oppå en øde fjellvidde et sted. Nydelig. 

Anonymkode: 942d2...929

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144441518-norgesferie-med-bil-usikker/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nye biler kan også svikte...

Jeg kjørte en 3 år gammel bil som motoren "løsnet" i, måtte stoppe og ikke kjøre en cm til, bilen ble hentet av en stor kranbil som kunne løfte den opp på planet.

Sønnen min var på bilferie med noen kompiser og kjørte bilen til den i kompisgjengen som hadde nyest bil, den var 6-7 år gammel. Plutselig lyste røde lamper og motoren skrudde seg av, tok over en uke å få det fikset for de måtte vente på en del.

Ting skjer, det er jo derfor vi har forsikringer.

Da bilen min røyk var vi bare en times tid hjemmefra da, så vi tok bussen hjem, på forsikringsselskapet sin regning. Ungene synes det var en morsom opplevelse, de husker godt den gangen bilen gikk istykker og vi måtte ta bussen hjem

Da bilen til min sønns kompis røyk fikk de dekket en natt på hotell i nærheten av der det skjedde og leiebil resten av ferien, så de reiste videre neste dag i leid bil på forsikringsselskapet sin regning.

Det ordner seg jo, kanskje blir ting litt annerledes enn tenkt, men barn liker gjerne eventyr de, trenger ikke bli en negativ opplevelse for dem.

Mest sannsynlig skjer det ingen verdens ting, og gjør det det så gjør et eventyr av det.

God tur 🌞

Anonymkode: 6d75c...bc4

Annonse

Takk for svar alle sammen 😊

Har delkasko, skal oppgradere til kasko med leiebil og hoppe i det 🤩

Vet at det er meg problemet ligger hos, er som sagt skeptisk av natur. Men heldigvis kan man utfordre seg selv og få hjelp av andre til å tenke annerledes 😊 takk 😘

Anonymkode: 942d2...929

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...