Gå til innhold

Telefon tenåring

Anbefalte innlegg

Har en gutt på snart 13. Han har nå en iPhone 6 som synger på siste vers. Han ønsker seg egentlig en ny iphone, men det har jeg ikke råd til. Ser nå at Telenor selger oneplus nord ce 2 lite til 2000kr. Er dette en god telefon til en på snart 13? 

Evt så må jeg ha swap på han og da havner en tlf på mellom 5-10000 iløpet av 2 år! 

Anonymkode: 5ff97...654

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144441517-telefon-ten%C3%A5ring/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Har en gutt på snart 13. Han har nå en iPhone 6 som synger på siste vers. Han ønsker seg egentlig en ny iphone, men det har jeg ikke råd til. Ser nå at Telenor selger oneplus nord ce 2 lite til 2000kr. Er dette en god telefon til en på snart 13? 

Evt så må jeg ha swap på han og da havner en tlf på mellom 5-10000 iløpet av 2 år! 

Anonymkode: 5ff97...654

Sjekk refurb og andre slike plasser. Kjøpte selv nesten ny iPhone til guttungen der, du får og garanti. 

Anonymkode: ec5bb...991

Annonse

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Oneplus er blitt oppkjøpt og ødelagt. Gå for nothingphone  i stedet. Men den er også litt ustabil. Og om han vil bytte telefon fra iphone til Android er også noe han må få ta stilling til selv. 

Anonymkode: 60c17...a83

Et barn på den alderen trenger da virkelig ikke selv å bestemme om det skal ha iPhone eller Android! Kjøpe det som passer deg og din lommebok. Om den gamle telefonen er utslitt, blir nok ganske sikkert en ny brukt uansett 👍

Anonymkode: 2dae6...a9b

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Et barn på den alderen trenger da virkelig ikke selv å bestemme om det skal ha iPhone eller Android! Kjøpe det som passer deg og din lommebok. Om den gamle telefonen er utslitt, blir nok ganske sikkert en ny brukt uansett 👍

Miste apper og ting knyttet til os er kjipt også om man er liten. Men her er det snakk om en på 13. Han bør få ha et ord med i laget. 

Anonym bruker skrev (13 timer siden):

Jeg kjøpte akkurat to iPhone 12 her https://shop.hulii.no. Veldig fornøyd. Tok det på avbetaling på Klarna. En på 13 må ha iPhone, altså. 

Anonymkode: 18489...a4e

En på 13 må da på ingen som helst måte ha iPhone!!! Her i huset har vi alle Samsung og er meget godt fornøyde, både voksne og tenåringer 😊 

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Miste apper og ting knyttet til os er kjipt også om man er liten. Men her er det snakk om en på 13. Han bør få ha et ord med i laget. 

Selvsagt bør han få ha et ord med i laget, men da må han også kanskje settes inn i den økonomiske situasjonen til mor/far og forstå at det ikke alltid er mulig å få det man ønsker seg mest. Det finnes gode og ikke minst rimeligere alternativer enn iPhone og til syvende og sist er det økonomien og ikke tenåringen som må avgjøre dette 😊

Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

En på 13 må da på ingen som helst måte ha iPhone!!! Her i huset har vi alle Samsung og er meget godt fornøyde, både voksne og tenåringer 😊 

Heldig enig. 

Anonymkode: 396e6...326

Annonse

Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Lytt til ungdommen. 

Anonymkode: 6e5dd...247

Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Betaler ungdommen?

Anonymkode: 80d1d...2ae

Noen av oss liker ungdommene våre og respekterer deres mening og ønsker. Det vil ikke si at de alltid får det de ønsker, men å trumfe gjennom kjøp av noe som er dårligere enn alternativet er sjelden lurt. 

Anonymkode: 0cf18...146

Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Noen av oss liker ungdommene våre og respekterer deres mening og ønsker. Det vil ikke si at de alltid får det de ønsker, men å trumfe gjennom kjøp av noe som er dårligere enn alternativet er sjelden lurt. 

Anonymkode: 0cf18...146

Du kunne ikke svart litt mer nedlatende da?

Anonymkode: c7d99...f56

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Betaler ungdommen?

Anonymkode: 80d1d...2ae

Mine har lagt i bursdagspenger etc selv om de har ønsket modeller over det jeg var villig til å betale. Men HI bør øke beløpet, fordi man får ikke en ok telefon til 2000.

Min nå 15 og snart 13 åring har hatt motorola faktisk, de har overlevd det gitt. Jeg har selv en 8 år gammel Samsung og mannen sin er vel sikkert 4-5 år gammel. Nå ønsket 15 åringen seg iphone, fordi ALLE andre har, er såå mye bedre, ikke skjønner jeg forskjellen. Vi er ikke interessert i å betale flerfoldige tusner for en mobil, så mannen fant en brukt en, 1 mnd gammel, husker ikke modell,men en av de nyeste, fikk den for 5500,-. Den betalte hun for selv med konfirmasjonspengene.

Ingen som Må ha iphone altså. Og vi liker faktisk barna våres faktisk.

Anonymkode: 6ce18...acc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...