Gå til innhold

Nuppete nedentil?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som glattbarberer dere nedentil, barberer dere mothårs, for å få det helt glatt? Om så, hvordan unngår du å få nupper og betente hårsekker?

Anonymkode: 693a5...e6b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruker hårfjerningskrem eller voks. Med barbering blir det kløe og nupper.

Anonymkode: ce5d3...65d

Skrevet

Barberer ikke da det er best. Nupper er små betente sår som bakterier elsker. Ribba høne er bare ekkelt og uhygienisk. 

Anonymkode: 23595...ae8

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Bruker hårfjerningskrem eller voks. Med barbering blir det kløe og nupper.

Hvilken hårfjerningskrem bruker du?

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hvilken hårfjerningskrem bruker du?

Veet

Skrevet

Hvis jeg bruker engangs høvvel, syns jeg at håret vokser på bare noen timer. Engang shavet jeg både for og bak, fikk inngrodde hår i baken. Legen s slutt med det. Fikk antibiotikakur. Var fryktelig vondt.  Ike det du spør om.. Jeg liker egentlig å ta vekk hår, men har sluttet med det. Følger tråden! 

Anonymkode: 6d78d...f97

Skrevet
Anonym bruker skrev (16 timer siden):

Veet

Har ikke turt å prøve den nedentil, da det står den ikke skal brukes på intime steder. Det fungerer bra altså?

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Har ikke turt å prøve den nedentil, da det står den ikke skal brukes på intime steder. Det fungerer bra altså?

Har fungert bra dersom du skal ta 50-70% av håret. Du må sitte skrævende på håndkle på baderomsgulvet med speil foran tissen 

Anonymkode: 70661...ffb

Skrevet

Barberer ikke mothårs, blir glatt likevel. Aldri opplevd kløe eller nupper. Vasker godt før og etter barbering, og har ren høvel. 

Anonymkode: d4821...d63

Skrevet
Anonym bruker skrev (21 timer siden):

Barberer ikke da det er best. Nupper er små betente sår som bakterier elsker. Ribba høne er bare ekkelt og uhygienisk. 

Uhygienisk er det jo ikke. Man holder seg jo både renere, mindre svett og luktfri uten hår da. At du synes det er ekkelt sier jo mest om deg. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Uhygienisk er det jo ikke. Man holder seg jo både renere, mindre svett og luktfri uten hår da. At du synes det er ekkelt sier jo mest om deg. 

Feil

Skrevet

Barberer ikke mothårs, og bruker håndsprit etter barbering for å unngå evt infeksjon. Alltid ny høvel. Barberer max en gang i uka, jeg har lite hårvekst. 

Anonymkode: c656d...3ef

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Denne uttalelsen sier veldig mye om din kunnskap. Det er en grunn til at man ikke barberer  med høvel ved operasjoner, det er infeksjonsfare. Det er én eneste grunn til at vi har hår der, det er beskyttelse. 

Anonymkode: 5e2ac...327

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Denne uttalelsen sier veldig mye om din kunnskap. Det er en grunn til at man ikke barberer  med høvel ved operasjoner, det er infeksjonsfare. Det er én eneste grunn til at vi har hår der, det er beskyttelse. 

Ja, dette er allmennkunnskap. I tillegg er det ventilerende med hår der. Truse rett på bar hud er ikke bra, man blir klam å øker faren for bakterier. Voksing er heller ikke bra. Trodde de fleste visste det i 2023...  

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Der tar du feil. Håret er der for å fungere som et filter for at ulumskheter ikke skal komme inn i det aller helligste. 🙏

Anonymkode: 9e324...25c

Skrevet

Ja ja samme hva som er riktig og feil. Jeg føler meg ihvertfall mer vel når jeg ikke har hår på musa, og synes selv det er mye mer appetittelig å utføre oralsex på noen uten hår. Gjør det man føler for selv 🙂

Hårfjerningskrem skal prøves 👍

Skrevet
Anonym bruker skrev (18 timer siden):

Tror det finnes egne kremer til intimområder?

Anonymkode: 6288c...e98

Skrevet

På kondomeriet, og sikker andre slike butikker/nettbutikker, har de egne produkter til intimbarbering. Her vet de hva de snakker om altså, så ville absolutt henvendt meg slike steder.

https://www.kondomeriet.no/inspirasjon/tips-og-triks/intimbarbering/

Ellers har Vivag også noen tips

https://www.vivag.no/intimbarbering/

Selv velger jeg å bare vært kort, ikke glatt. Jeg har sensitiv hud på hele kroppen, og ekstra sensitiv på slike steder så jeg orker ikke styre med det. Jeg bruker en vanlig lady-shaver og har kort hår nedentil. det er mer enn bra nok for meg.

Anonymkode: 6288c...e98

Skrevet

Gjør det alltid på slutten i dusjen. Aldri fått nupper når hud og hår har vert lenge i varmt vann. En eks som lærte meg det, og har alltid fungert her.

Anonymkode: 47404...dac

Skrevet
Anonym bruker skrev (16 timer siden):

Der tar du feil. Håret er der for å fungere som et filter for at ulumskheter ikke skal komme inn i det aller helligste. 🙏

Heldigvis tar de fleste høyde for at såper er oppfunnet, og at menneskeheten har forlatt jordhulene. Å ha et filter for drittsamling utenfor det aller helligste er særdeles uhygienisk og uappetittlig. Takke meg til hygiene og barbering!

Anonymkode: 8c407...b27

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Heldigvis tar de fleste høyde for at såper er oppfunnet, og at menneskeheten har forlatt jordhulene. Å ha et filter for drittsamling utenfor det aller helligste er særdeles uhygienisk og uappetittlig. Takke meg til hygiene og barbering!

Anonymkode: 8c407...b27

Nøyaktig på hvilken måte tenker du det er mer hygienisk når du barberer deg? Tror du at du svetter mindre og har mindre utflod hvis du barberer?

Anonymkode: 1c699...50a

Skrevet
Anonym bruker skrev (19 timer siden):

Feil

Nei, det er ikke det.

Skrevet
Anonym bruker skrev (17 timer siden):

Og hvis du hadde hatt litt kunnskap så visste du at før hadde vi pels overalt, men det trenger vi ikke lenger så håret på kroppen fases ut. Det trengs ikke beskyttelse lenger når man har klær og dusj.

Jeg ble barbert med høvel hver gang jeg tok keisersnitt. Men da vet de vel ikke hva de driver med på sykehuset da😅

Skrevet

Ja, dette er allmennkunnskap. I tillegg er det ventilerende med hår der. Truse rett på bar hud er ikke bra, man blir klam å øker faren for bakterier. Voksing er heller ikke bra. Trodde de fleste visste det i 2023...  

Dette er utdatert kunnskap. Det trodde jeg alle visste i 2023  ..

Skrevet

Haha, for klær eller dusj har du ikke? Du lever i skogen som Tarzan?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...